Voiko mielestänne korviksia sovittaa kaupassa?
Olen hieman järkyttynyt.
Törmäsin tähän näkyyn yhdessä liikkeessä.
Itse tulkitsen korviksen pahvitaustastaan irrottamisen ostopäätökseksi ja sovituksen epähygieeniseksi.
Eihän kukaan käytä toisen lävistyksiäkään...
*huoh
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten enää voi edes kultasepänliikkeestä ostaa korviksia. Pitää ainakin muistaa putsata ne tosi hyvin. 🤢
Aids-aikakaudella kysyin lääkäriksi opiskelevalta kaveriltani. Sanoi, että pidä puoli vuotta karanteenissa, niin sitten ainakin on varmaa, ettei mitään tule.
Tuohon aikaan ainakin kultasepänliikkeissä soviteltiin korviksia. En ole 20 vuoteen ostellut.
EI, ILMOITITHAN MYYJÄLLE. EI IKINÄ.
Olin aiemmin pitkään töissä kultasepänliikkeessä ja ainakin tuolloin oli ihan normitouhua tuo korvisten sovittelu. Ne kyllä sitten aina jälkeenpäin putsattiin desinfiointiaineella ja ei ne kulta- ja hopeakoukut ja tapit siitä vaurioidu. Putsataanhan niitä koruja muutenkin ja muista syistä.
Olen ollut toisella alalla jo kymmenen vuotta niin en tiedä mitkä ovat korvisten sovittelun suhteen käytännöt nykyään.
No ei todellakaan. Miksi niitä pitäisi sovittaa? Jos on normikorvakoru, niin eiköhän se sovi siihen korvareikään. Kenkiä ja vaatteita sovitetaan, että mahtuuko ne päälle, mutta ei korviksia tarvitse tuon takia sovittaa. En ole ikinä sovittanut korviksia kaupassa.
Ei kai tuo ole sen kummempaa kuin sovitetaan sormuksia. Se korvareikä voi olla paljon puhtaampi kuin likainen sormi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo ole sen kummempaa kuin sovitetaan sormuksia. Se korvareikä voi olla paljon puhtaampi kuin likainen sormi.
Tai sovitetaan vaatteita. Joku voi sovittaa housuja tai puseroita hikiseen ja likaiseen ihoon.
Ai, että apee on järkyttynyt?
ok.
Siinähän jokainen tulkitsee tai koettaa tulkita, koska onhan tuo järkytykseksi muodostunut kokemus subjektiivinen. Nokkavuus viittaamisesta aloituksen ensimmäiseen lauseeseen on tyhjää.