Lue keskustelun säännöt.
Onko jossain Suomen lukiossa saman tyyppistä kiusaamista kuin Salkkareissa?
30.09.2016 |
Siis niissä v.2001 jaksoissa, joissa oli mukana Ken ja Teemu? Siis sellaista että käydään käsiksi, varastetaan omaisuutta, viedään vaatteet pois liikuntatunnilla pukuhuoneesta jne?
Yläasteellahan tuollainen on varsin yleistä ja varmaan joissain ammattikouluissakin, mutta eikai jossain Helsingin lukioissa sentään ihan tuollaista tapahdu vai?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En usko. Ainakaan tuohon aikaan. Minun tietämäni vaatteidenpiilotusjutut ja muut jäynät tapahtuivat itse asiassa ala-asteen loppupuolella. Tuollaista on vaikea kuvitella edes yläasteelle, vaikka sielläkin on varmasti omanlaistansa kiusaamista.
En itse asiassa tiedä ketään, jota olisi aikanaan omassa 600 oppilaan lukiossani kiusattu. Joitain syrjäänvetäytyviä oppilaita toki oli, mutta hekin ryhmäytyivät keskenään eivätkä vaikuttaneet mitenkään onnettomilta. Ala-asteen lopulla taas tuollainen kiusaaminen oli arkea ainakin tyttöjen keskuudessa. Epäsuositun tytön "rooli" oli kiertävä (ei tietenkään luokan ydinkiusaajaporukalle osunut), yksi otettiin kerrallaan silmätikuksi, ja muut epäsuositut tytöt peittivät silmänsä tai koittivat naureskella suosittujen tyttöjen mukana, jotta eivät joutuisi itse seuraavan viikon kohteeksi.