Jos taaperoa napauttaa lusikalla päähän, niin kuinka pahoja vaurioita voi tulla?
Ja huomaavatko ne esim. neuvolassa, jos näin on päässyt käymään? Oletetaan siis sellainen pieni kolautus rannetta käyttäen sellaisella perusruokalusikalla.
Kommentit (53)
Surullista, että lapsen täytyy syödä väkisin, koska vanhempi on niin päättänyt. Viis siitä, onko lapsi edes nälkäinen. :(
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että lapsen täytyy syödä väkisin, koska vanhempi on niin päättänyt. Viis siitä, onko lapsi edes nälkäinen. :(
Kyllä sillä nälkä on, mutta kun pitää tahallaan temppuilla.
- Ap
Tässä taas on aloittaja itse joka tarvitsisi apua vanhemmuuteen eikä se lapsi syömiseen... mua aina säälittää näiden tällaisten lapset, anteeksi nyt vain, joku suomalainen versio suoernannylle kiitos sillä sitä tarvittaisiin ja paljon. Kyse on ap nyt susta itsestäsi, soita perheneuvolaan niin saatat vielä oppia sitä vanhemmuutta ja kasvatusta.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuis olevan vähän hakusessa sulla vanhemmuus.
Tuo meille se "pentu", tarjoan hänelle virikkeitä, ulkoilua ja unta tarpeeksi. Alkaa ruokakin sitten maistumaan.
Vitsailet varmaan. Pentu nukkuu öisin kellon ympäri ja siihen vielä päiväunet päälle, ulkona käydään harvase päivä ja iPadissa on virikettä vai kuinka. Mitähän ihmettä tässä vielä pitäisi olla?
- Ap
Toivottavasti ap nyt tajuaisi nää seikat ihan itse mutta
a) kiinnostaa vain huomaako ne neuvolassa että on lasta satutettu fyysisesti
b) kiinnostaa vain se kiukku lapsen syömättömyydestä ja pelleilystä eikä suinkaan omat kasvatustaidot ja vihanhallinta (vaikka joo, ihmisiä ollaan me kaikki, niin kyllä tässä aloituksessa taas paistaa jonkun vanhempana osaamattoman ja haluttoman idiotismi.)
Miten sulla menee ap toi vanhemmuus noin niinkuin omasta mielestä? Pitäisikö oikeasti ehkä hakea ja ottaa apua vastaan sillä vielä ei ole liian myöhäistä.
Toisten ei pitäisi hankkia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kamala. Tuskin ne neuvolassa erottaa onko kopautettu lusikalla vai soppakauhalla. Hommaa rummut, niitä on fiksumpaa lätkiä.
Rummuista tulee kyllä taaperolle melko todennäköisesti kuulovaurio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo meille se "pentu", tarjoan hänelle virikkeitä, ulkoilua ja unta tarpeeksi. Alkaa ruokakin sitten maistumaan.
Vitsailet varmaan. Pentu nukkuu öisin kellon ympäri ja siihen vielä päiväunet päälle, ulkona käydään harvase päivä ja iPadissa on virikettä vai kuinka. Mitähän ihmettä tässä vielä pitäisi olla?
- Ap
No ainakin kaikki iPadit pois, ei tuonikäinen tarvitse sellaista virikettä
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas on aloittaja itse joka tarvitsisi apua vanhemmuuteen eikä se lapsi syömiseen... mua aina säälittää näiden tällaisten lapset, anteeksi nyt vain, joku suomalainen versio suoernannylle kiitos sillä sitä tarvittaisiin ja paljon. Kyse on ap nyt susta itsestäsi, soita perheneuvolaan niin saatat vielä oppia sitä vanhemmuutta ja kasvatusta.
Jaa, pitäiskö mun antaa pennun pompottaa minua miten mielii vai? Kun kyse ei ole siitä, etteikö tuolla olisi nälkä, vaan se tekee sitä ihan tahallaan testatakseen mun hermoja.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala. Tuskin ne neuvolassa erottaa onko kopautettu lusikalla vai soppakauhalla. Hommaa rummut, niitä on fiksumpaa lätkiä.
Rummuista tulee kyllä taaperolle melko todennäköisesti kuulovaurio.
Sähkörummut on hiljaset.
Miksi hankit "pennun" kun et selkeästi ole äitityyppiä? Mitä odotit äitiyden olevan, ruusuisia kuvia vaan vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Nuo taidot on tärkeitä oppia jo varhain, joten itse en ottaisi iPadia pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit "pennun" kun et selkeästi ole äitityyppiä? Mitä odotit äitiyden olevan, ruusuisia kuvia vaan vai?
En ole äitityyppiä? Ai kun en anna lapseni mellastaa miten lystää? Teillä vapaakasvatus on ilmeisesti normi mutta tästä talosta ei ainakaan mitään vapaakasvatuksen tuotteita maailmalle lasketa.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole äitityyppiä? Ai kun en anna lapseni mellastaa miten lystää? Teillä vapaakasvatus on ilmeisesti normi mutta tästä talosta ei ainakaan mitään vapaakasvatuksen tuotteita maailmalle lasketa.
- Ap
Helvetti, minä en edes ole äitityyppiä ja lapset ovat täysiä rakkaita vahinkoja. Ei tulisi mieleenkään paukuttaa noita kaaliin, kun testaavat rajoja. Enemmän se opettaa, että vien kylmän rauhallisesti sapuskat pois ja kerron rauhallisesti, että seuraava ruoka on sitten *aseta kellonaika*......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Nuo taidot on tärkeitä oppia jo varhain, joten itse en ottaisi iPadia pois.
No ei todellakaan ole, noin puolustelee vain vanhempi jonka lapsi on koko ajan naama kiinni tabletin ruudussa. Hyvin on vanhemmatkin ihmiset oppineet nämä taidot vaikkei tuollaisia laitteita ollut kun olivat itse 3-vuotiaita, joten pelkkiä tekosyitä.
Joo, jokainen tajuaa tämän epätodeksi.
Viimeistään siinä kohtaa kun Ap kirjoitti iPadin tuomasta virikkeestä.
Hyi ap on oksettava. Entinen työkaverini oli ihan samanlainen tapaus. Jatkuvasti valitti "pennustaan" miten ei osaa käyttäytyä ja miten lapsi vain riehuu. Kuitenkin itse oli ilman sosiaalisia käytöstapoja ja muutenkin todella ailahtavainen ja hankala ihminen. Ei tietenkään lapsetkaan "opi käyttäytymään" kun kasvatusmalli on sellainen eikä käytöksessä ole mitään johdonmukaisuutta. Kasvoitko ap itse rakkaudettomassa perheessä, jossa kuri=väkivalta? Selittäisi edes hieman tuota käytöstäsi. Sääliksi käy lastasi.