Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HAASTE! 30 days of yoga with Adriene alkaen ma 3.10, kuka on mukana?

Yksisarvisen kakka
30.09.2016 |

Pimeä aika ja hämärän hyssy on pian taas täällä. Kuka haluaisi lähteä mukaan tähän hyvänolon haasteeseen? Nämä joogavideot käyvät kaikille joogaajille aloittelijasta edistyneempään. Itse olen joogassa innokas aloittelijaja lähdössä tähän mukaan. Voisimme jakaa täällä palstalla omia fiiliksiä ja myös vinkkejä syksyn selättämiseen.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse lähde tällä kertaa mukaan mutta kannustan muita, tein tuon itse joskus ja tykkäsin kovasti. Pientä mielenrauhaa ja armollisuutta päivään.

Vierailija
2/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, puolisen tuntia omaa aikaa ja rauhoittumista päivässä ei ole loppuen lopuksi kovin paljon. Katsoin etukäteen hiemn ensimmäistä harjoitusta ja tein mukana, voi vitsi miten tuli pienestä hetkestä hyvä olo. 

Toivotaan, että muut innostuvat myös!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon Adriennen videoista ja joogaan usein niiden avulla, mutta niin paljoa aikaa ei elämässä ole, että ehtisin joka päivä joogaamaan. Ajattelin kyllä, että kun lapset tästä hieman kasvavat, kokeilen tuota. Nyt lapset tarvitsevat kuitenkin aina aamutoimissa apua, joten aamulla joogaaminen on ihan pois suljettu juttu.

Vierailija
4/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan :) Olen aloittanut joogan3 kk sitten, aluksi puoli tuntia viikossa, nyt 45 min viitenä päivänä viikossa. Yhdessä välissä olin kipeänä ja tauko venyi 4 päivään, ja selkä tuntui heti jäykemmältä (minulla on ollut vuosia pieniä selkävaivoja on-off).

Vierailija
5/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehny tuon sekä yoga campin :). Tykkäsin! Välillä kyllä pidin välipäivän niin meni aikaa vähän yli kuukausi.

Vierailija
6/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustan :) Olen aloittanut joogan3 kk sitten, aluksi puoli tuntia viikossa, nyt 45 min viitenä päivänä viikossa. Yhdessä välissä olin kipeänä ja tauko venyi 4 päivään, ja selkä tuntui heti jäykemmältä (minulla on ollut vuosia pieniä selkävaivoja on-off).

Joo, joogalla on kyllä huomattavia vaikutuksia selän liikkuvuuteen! Mä kuvittelin aina olevani kankea ja kömpelö, kunnes sitten kävin jonkin aikaa astangajoogatunneilla. Ero oli huima, tajusin, miten kehoa käytetään. Muuten, jos joku nyt innostuu Adrienen videoista, mutta ei ole aikaisempaa kokemusta joogasta (tai vaikka jos sitä onkin): Adrienella on kanavallaan foundations of yoga -nimisiä videoita, joissa käydään asentoja tarkemmin läpi. Esim. soturit ovat sellaisia, joita todella kannattaa opetella ajan kanssa!

3

Vierailija
7/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Voisin kokeilla ainakin. Olenkin miettinyt viime aikoina joogan aloittamista, mutta olen vain ihan kauhean kankea ja motorisesti vähemmän lahjakas liikunnan vihaaja, että katsotaan nyt, miten käy.

Vierailija
8/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä! Voisin kokeilla ainakin. Olenkin miettinyt viime aikoina joogan aloittamista, mutta olen vain ihan kauhean kankea ja motorisesti vähemmän lahjakas liikunnan vihaaja, että katsotaan nyt, miten käy.

Niin mäkin olin vielä vähän yli 10 vuotta sitten :) Kuvittelin aina, että olen liikunnallisestä täysin lahjaton. Nykyään mun on todella helppo omaksua uusia liikkeitä ym.

3

Vierailija
9/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm in.

Vierailija
10/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sen verran vielä sanon noista asanoista (eli jooga-asennoista), että kyllä ne voivat ensimmäisellä kerralla tuntua tosi vaikeilta ja epämukavilta. Silloin pitää muistaa, että asennot helpottuvat, kun ne ovat toistojen jälkeen painuneet kehon muistiin. Keho oppii kyllä uusia asioita, kun sille alkaa opettaa niitä. Mutta pitää saada myös kunnollisia neuvoja, jotta oppii tekemään asennot alusta asti oikein. Välillä esim. pilatestunnilla ihmettelen, miten ohjaaja ei neuvo tarkemmin, kun väärin tai puolittain tehtynä jotkut asennot tuntuvat tosi epämukavilta (esim. alaspäin katsova koira).

3

Vierailija
11/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, mahtavaa tyypit, tervetuloa mukaan! :)

Vierailija
12/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aloitan tän! Maanantaina alkaa? Jess!

Vierailija
13/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuulostaa kivalta, minä myös mukana! Jooga on tuttua entuudestaankin, mutta tämä haaste on ihan uusi juttu. Ja koska kotona joogaaminen jostain syystä aina jää, niin ehkä näin porukalla motivaatio olis parempi. :)

-Laiskamato

Vierailija
14/40 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mäkin ajattelin -Laiskamato! Ryhmätsemppistä!

Vierailija
15/40 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se alkaa! Meinasin kohta tehdä ekan joogaharjoituksen. Tulen sitten raportoimaan millainen se oli!

Vierailija
17/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö porukka on mukana? Minä täällä ainakin olen ja aion pian tehdä päivän harjoitukset :)

Vierailija
18/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty on! Tulipa ihana olo! Teen paljon töitä tietokoneen ääressä, joten erityisesti niska- ja hartioiden seutu joutuu koville. Nämä harjoitukset ja niiden verkkainen tahti auttoi heti orastavaan päänsärkyyn. Hurraa! Huomasin tosin, että näin aloittelijana oli välillä vaikea tehdä asanoita ja keskittyä hengitykseen sekä pysyä mukana asennon oikeaoppisissa vaihdoissa. 

Parhaalta tuntui jalkapohjien ja käsien varassa keinuttelu, se aukoi lihasjumeja ihanasti. Alkoi henkikin kulkea ihan eri malliin!

Nyt muut myös mukaan!

Vierailija
19/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty myös täällä! Tuli hyvä olo.

Se liike missä oltiin selälleen ja vuorotellen tuotiin toinen jalka eteen tuntui ihan hirveältä. Alkoi tosi pahasti sattuu alavatsaan sivuille. Mulla on synnytyksestä 5kk ja vatsalihakset kuraa, johtunee siitä? Oon tehnyt jumppapallolla vatsoja eikä oo kipeytynyt, mutta tossa liikkeessä kyllä koski.

Siltikin teki hyvää. Jaksaa riekkua taas lasten kanssa kun sai hetken nollata :)

Vierailija
20/40 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jalkojen vuorotteluliike treenaa nimenomaan alavatsan lihaksia ja kutistaa sitä maharöllöä, joka saattaa raskauden jälkeen olla. Eli keep on going!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi