Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hajuvedet kotona tekee elämästä vaikeaa, mistä apu!?

Vierailija
30.09.2016 |

Ongelmana on se että aviopuolisoni rakastaa hajuvesiä, sanoo ettei halua elää ilman niitä, ja itse taas näytän herkistyneen niille.

Itselläni on nyt alkanut hetken kestäneen yhteiselomme aikana tulla pahenevia ongelmia tuosta. Päätä särkee, nenä menee ensin tukkoon, ja hengittäminen on raskaampaa, ja nukkuessa heräilen aikaisin silmien kirvelyyn, nenän limakalvoja polttelee, korvien soimiseen ja yleiseen heikkoon oloon. Autossa puolison kanssa ollessa pakko pitää ikkunat auki kylmälläkin ettei päänsärky äidy vallan pahaksi vaan selviää pienellä jomotuksella.

Hajut tuntuvat pysyvän pitkään, eivät lähde hetkessä pois, puolison suihkiessa hiuksiinsa hajuvettä ja kun ei pese niitä joka päivä niin se haju leijailee jatkuvasti ja nyt oireiden pahennuttua tämä alkaa tuntua vaikealta että kotona tuoksuu Lancome joka hetki. En huomannut tämän asian häiritsevän alussa mutta muutamassa kuukaudessa tilanne on äitynyt hankalaksi!

Samaten hänen lakatessaan kynsiään, hän kyllä ottaa minut huomioon tekemällä sen kylpyhuoneessa mutta tuo käryn haihtuminen jatkuu vielä monia tunteja ja noina päivinä nukahtaessa kynsilakan käryssä, on aamuyön herätys ja pään jomotus tuntikausia tosiasia.

Olen aikaisemmin elämässäni altistunut pahasti ns. homekämpälle ja tuolloin herkistyin pahasti kaikenlaisille asioille mutta sittemmin elämä normalisoitui vuosien aikana, enkä kärsinyt oireista tavatessani puolisoni mutta jatkuva altistus yhteiselossa lienee palauttanut tämän oireilun ja nyt hän pitääkin tätä minun syynäni että en kertonut seurustellessamme että en tykkää hajuista.

Ei minulla kyllä mitään hajuja vastaan ole, tykkään vaikka saunassa laittaa eukalyptusöljyä tuoksumaan, hyväntuoksuisesta ruoasta, kukista, metsästä, yms. mutta tuollaiset joista tulee kipeäksi ja hyvinvointi ja työkyky laskee, eihän sellaisesta nyt voi tykätä.

Mitähän tässä tilanteessa voisi keksiä? Ainoa mikä mieleen tulee olisi hankkia toiseen huoneeseen sänky, että ainakin nukkuessa olisi vähemmän altistusta, josko se sitten voisi kääntää tämän tilanteen vähemmän akuutiksi ja elimistö kestäisi taas paremmin noita haisevia juttuja. Onko asiasta jotain ymmärtäviä paikalla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Elämäntapanne eivät kohtaa.

Vierailija
2/7 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi on itsekäs ja ilkeä. Minulla on hajusteherkkyys ja kodistamme on tehty lähes tuoksuton. Mieheni ei käytä mitään, koska ei edes koe tarvitsevansa. Minulla on yksi hajuvesi, joka häntäkään ei häiritse. Miehellä tulee hajusteista lähinnä ihottumaa, minulle myös päänsärkyä ym. Pitää ottaa järki käteen, täytyyhän kodissa olla kaikille mukava olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rakastaa niitä hajuvesiä enemmän kuin sinua.

Vierailija
4/7 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen arvojärjestys naisella. Tulet toisena hajuvesien (ja minkä kaiken muun?) jälkeen.

Vierailija
5/7 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi jättää hajuvedet pois ja kynsilakkojen sijaan käy geelilakkauttamassa kyntensä (kestävät pitkään ja hajut jäävät kynsihoitolaan). Voisitte maksaa geelilakkaukset puoliksi hyvityksenä siitä, että puolisosi luopuu hajuvesistään ja siirtyy kalliimpaan kynsien hoitoon. Geelilakkaus maksaa n. 20-35e kerta ja pysyy ihan hyvänä ainakin 3 viikkoa.

Jos tämä ei käy puolisollesi, niin eroaminen on ainoa vaihtoehto, koska puolisosi on itsekäs ja sinä allergisoidut hengiltä.

Vierailija
6/7 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkatte suhdetta omista asunnoistanne käsin, jos on jatkettavaa. En oireile noin pahasti, mutta tuoksuherkkä olen itsekin. Ennen syöpäkuolemaansa äitini herkistyi niin, että sai oireita, kun meni kylppäriin, jossa oli 5 min aiemmin suihkutettu pari suihkausta tuoksutonta ja lisäaineetonta hiuslakkaa.

Vierailija
7/7 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apu löytyy käräjäoikeudesta ellei muu auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi