Mies joka päivä töissä 12 tuntia
Rahan takia ei ainakaan ole. Yh.s ei huvita. Mitä vaihtoehtoja?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä samaa ulinaa. Olet se joka on valinnut itsekkäästi tehdä lapsia ja jäädä kotiäidiksi.
Lapset olivat miehen idea ja silloin hän oli toisissa töissä. Jos olisin nykytilanteen tiennyt en olisi mennyt naimisiin ja lapsia tehnyt.
No alapa valmistautua siihen omaan elämään. Ensiksi mene töihin, kouluikäiset lapset pärjäävät kotona muutaman tunnin koulun jälkeen jo yksinkin. Ja opettele löytämään elämääsi muuta sisältöä kuin koti. Se oman elämän onnellisuus lähtee oman pään sisältä. Jos kotirouva jolla on runsaasti aikaa lasten kouluaikaan ei kykene löytämään mitään mielekästä elämäänsä vaan miehen sen pitäisi hänelle tarjota eipä taida kovin onnellinen elämä edessä olla ilman miestä tai uuden miehen kanssa. Meillä mies tekee viikot töitä toisella paikkakunnalla ja viikonlopputyöt on yleisiä, ei siis edes nuku kotona kuin harvoin. Kuitenkin soitellaan joka ilta pitkät soitot ja yhdessä nautitaan olosta. En mitenkään koe itseäni yksihuoltajaksi, yhdessä tehdään perheen eteen, mies tuo enemmän rahaa, minä hoidan enemmän arkea vaikka työssä käynkin (nyt lomaviikko). Aika monilla muillakin tällainen osaetäsuhde/perhe on ihan toimiva, meilläkin välillä oli toisinpäin, minä paljon työreissuilla ja mies hoiti arkea työnsä ohessa. Vanhempien väleistä tuo on kiinni: kun rakastetaan ja halutaan yhdessä hyvää perheelle monenlaiset mallit onnistuvat. Noita välejä ei paranna jos toinen ei viihdy elämässään ja kaataa marinat toisen niskaan, silloin kannattaa ensin hoitaa se oma pää kuntoon ja vasta sitten katsoa kuinka paljon niistä ongelmista oli kumppanin syytä, paljonko ihan omaa tyytymättömyyttä lähinnä itseen.
Se olisikin hienoa jos mies jaksaisi/haluaisi keskustella mutta kun ei halua niin ei siihen oikein voi toista pakottaakaan. Tottakai monenlaiset mallit toimivat mutta tämä nyt ei vaan toimi meillä eikä mies ymmärrä sitä. Ehkä pitää laittaa kova kovaa vastaan.
Pointti on siinä ettei varmasti haluakaan keskustella kun sinä haluat vaan valittaa. Mietipä miksi miehesi ei halua kotona enempää aikaa viettää? Monet työnarkomaanit pakenevat kotioloja töihin. Jos kotona on mukavampaa olla sinne tulee mielellään. Ja kotona ei varmasti ole mukavaa teillä. Sinäkään et viihdy, valitat päivästä toiseen palstalla. Mietipä ensin miten sinä viihtyisit paremmin kotonasi - ja vastaus ei voi olla, että mies tekee elämästäni mukavampaa - miten voit tehdä itse? Sitä omaa onnellisuutta kun ei voi vierittää toisen vastuulle. Sen kun alat teemään asiota jotka vievät kohti onnellisempaa elämää. Jos tuohon kuuluu ero, niin go for it, tyhjänpäiväinen netissä mariseminen ei auta. Ja huomaatko, sait minkä kommentin tahansa, aina syy on miehessä, mies ei keskustele, mies ei tee/tekee likaa jne. Mikä sinun oma roolisi on teidän liitossanne, näytät ottavan passiivisen uhrin roolin joka älyllisesti hieman epärehellistä.
Mies on nähtävästi kyllästynyt lapsiin eikä siksi halua kotona viettää aikaa. Sen huomaa tasan kaikesta. Esim olin tällä viikolla sairaalassa ja silloinkin lapsilla oli hoitaja varalla koska ei mies halunnut tehdä lyhyempää työpäivää. Eli lapset ei tunnu kiinnostavan pätkän vertaa.
Eli ei jokapäivä 12 tuntia töissä ja lomaakin ruhtinaallisesti. Hanki elämä tai osta vaikka piriä niin ei tuu tylsää.
Megalomaaniset ylityö, viikonloppuylityö ym. Äijä nauttii 800% palkkaa parhaimmillaan. Tulot ennen veroja siinä 9000€/kk nopeesti laskettuna. Palkkaa lapsenvahti, pätäkkää teillä riittää noilla ylityö yms palkkioilla.
Vierailija kirjoitti:
Megalomaaniset ylityö, viikonloppuylityö ym. Äijä nauttii 800% palkkaa parhaimmillaan. Tulot ennen veroja siinä 9000€/kk nopeesti laskettuna. Palkkaa lapsenvahti, pätäkkää teillä riittää noilla ylityö yms palkkioilla.
15 000€ syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen myrkky on toisen herkku.
Teidän pitäisi ilman muuta kommunikoida enemmän. Saattaa siitä toki erokin syntyä.
253
Kyllä me juttelemme. Mies vaan pitää työstään ja itse olen kyllästynyt olemaan yh.
Sairas ihminen jos työstä tykkää enemmän kuin puolisosta tai vapaa-ajasta. Jotain henkisiä ongelmia on joita pakenee työhönsä.
Yrittäjän vaimona venyyn kuin kuminauha, koska rakastan miestäni. Mieheni on tehnyt melkein koko yrittäjänä olo aikansa (14v.) koko päivän töitä eli aamulla aloittaa 6-7 ja illalla lopettaa 21-23. Viimeiset kuukaudet on näin mennyt myös viikonloput. Välillä käy kotona syömässä. Kesällä piti lomaa pidennetty viikonlopun.
Minä hoidan arjen. Lapset aamulla hoitoon ja kouluun. Itse menen töihin. Kaupan kautta lapset kotiin ja ruoan laitto ja harrastuksiin kuskaamista yms.
Välillä märisen ja valitan. Mielestäni muutoksen pitää lähteä itsestä. Nyt mieheni laajentaa toimitiloja, että voi ottaa työntekijöitä ja näin jää itsellekin aikaa elää. Se onni tässä on, että tällä hetkellä yritys toimii naapuri tontilla niin voin mennä katsomaan ja auttamaan ja mieheni käy kotona syömässä. Yhtenä iltana viikossa on muutaman tunnin lasten kanssa kun olen harrastamassa.
Koitetaan jaksaa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä haluaisit, että mies ei olisi töissä? Kaiken täällä kertomasi mukaan mies on sellainen mörökölli ja despootti, että luulisi sua vain haittaavan, jos se viettää aikaansa kotioloissa. Ei puhu mitään, korkeintaan komentelee, vaatii ruuat eteensä lautastarjoiluna jne.
Olisit onnellinen, että et joudu näkemään sitä liikaa.
Siksi että lapsetkin joskus näkisivät isäänsä. Hän voisi kuljettaa heitä harrastuksiin. Ja hän on huumorintajuinen ja mukava mies niin olisi kiva jutella. Ihan tavallisia juttuja.
On teillä paskat miehet, kun töissäkin kehtaavat käydä. Pyydä miestä vaihtamaan Siwan kanssalle, niin ei ole ylitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä haluaisit, että mies ei olisi töissä? Kaiken täällä kertomasi mukaan mies on sellainen mörökölli ja despootti, että luulisi sua vain haittaavan, jos se viettää aikaansa kotioloissa. Ei puhu mitään, korkeintaan komentelee, vaatii ruuat eteensä lautastarjoiluna jne.
Siksi että lapsetkin joskus näkisivät isäänsä. Hän voisi kuljettaa heitä harrastuksiin. Ja hän on huumorintajuinen ja mukava mies niin olisi kiva jutella. Ihan tavallisia juttuja.
Okei, hyvä että on miehessä hyviäkin puolia (sä vaan aika usein unohdat ne valituksistasi). Olet vaan usein valittanut sitä, että se ei edes puhu mitään. Onko pojalla uusia harrastuksia? Viime vuonna se taisi pelata jalkapalloa? Hoidatko tällä hetkellä kuljetukset itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, hyvä että on miehessä hyviäkin puolia (sä vaan aika usein unohdat ne valituksistasi). Olet vaan usein valittanut sitä, että se ei edes puhu mitään. Onko pojalla uusia harrastuksia? Viime vuonna se taisi pelata jalkapalloa? Hoidatko tällä hetkellä kuljetukset itse?
Sekoitat minut johonkin toiseen. Meillä on useampi lapsi ja aina olen hoitanut heidän kuljetukset.
Vierailija kirjoitti:
On teillä paskat miehet, kun töissäkin kehtaavat käydä. Pyydä miestä vaihtamaan Siwan kanssalle, niin ei ole ylitöitä.
Siellähän sitä vasta onkin! Ryöstöjen jälkiselvittelyt ei hoidu tunnissa eikä kahdessa, uudet työntekijät jaksaa viikon kunnes jäävät tielle tietymättömille eikä saa tuuraajaa. Venyy päivät helposti yli 12 tuntisisksi.....
Kun munkin mies tekis töitä! Nyt sairaslomalla millon mistäkin & rahat vähissä jatkuvasti. Ei huolehdi itsestään vaan makaa sohvalla, syö ja juo. Kotihommatkin kaatuu mun päälle ja olen alkanut kysymään itseltäni, että mitä iloa tuosta sohvaotuksesta enää mulle on?
Pointti on siinä ettei varmasti haluakaan keskustella kun sinä haluat vaan valittaa. Mietipä miksi miehesi ei halua kotona enempää aikaa viettää? Monet työnarkomaanit pakenevat kotioloja töihin. Jos kotona on mukavampaa olla sinne tulee mielellään. Ja kotona ei varmasti ole mukavaa teillä. Sinäkään et viihdy, valitat päivästä toiseen palstalla. Mietipä ensin miten sinä viihtyisit paremmin kotonasi - ja vastaus ei voi olla, että mies tekee elämästäni mukavampaa - miten voit tehdä itse? Sitä omaa onnellisuutta kun ei voi vierittää toisen vastuulle. Sen kun alat teemään asiota jotka vievät kohti onnellisempaa elämää. Jos tuohon kuuluu ero, niin go for it, tyhjänpäiväinen netissä mariseminen ei auta. Ja huomaatko, sait minkä kommentin tahansa, aina syy on miehessä, mies ei keskustele, mies ei tee/tekee likaa jne. Mikä sinun oma roolisi on teidän liitossanne, näytät ottavan passiivisen uhrin roolin joka älyllisesti hieman epärehellistä.