Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei todellakaan huostaanoteta turhaan

Vierailija
29.09.2016 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nää wt-ihmiset koskaan ole tehneet mitään. Lapset vaan haetaan pois kiusantekona. Sossustakaan ei saa tarpeeksi rahaa. Pitää ihan leipäjonoon mennä kun kaikki rahat on menneet viinaan Sitähän ei myönnetä vaan mamut ne on kaiken vieneet nenän edestä.

Vierailija
2/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiinkö tuossa huostaanottoa vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää jos lapsi jäi vanhemmilleen. Eiväthän vanhemmat mitenkään kyennett hoitamaan lasta asianmukaisesti huumeissa! Missä on lapsen oikeus hyvään lapsuuteen? :( Niin viaton ja pieni raukka.

Vierailija
4/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että ei. Tuskin muuten olisi kerrottu mitä perheelle nykyään kuuluu (muuttaneet toiseen asuntoon, jee. Sillähän ne ongelmat ratkeaa.)

Vierailija
5/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että ei. Tuskin muuten olisi kerrottu mitä perheelle nykyään kuuluu (muuttaneet toiseen asuntoon, jee. Sillähän ne ongelmat ratkeaa.)

Huom. puhuttiin vain pariskunnasta, ei perheestä.

Vierailija
6/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom. puhuttiin vain pariskunnasta, ei perheestä.

Mutta millä tavalla pariskunnan yhdessäolo olisi kertomisen kannalta oleellista, ellei lapsi olisi heillä? Itse tulkitsen että vauva on edelleen mukana ja lain mukaan vauva on ensisijaisesti äidin.

Vierailija
7/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092922390519_uu.shtml

Tässä taas yksi esimerkki

Viittaat yhteen tapaukseen, jossa huostaanotto on tarpeen. Miten se todistaa että kaikki Suomen huostaanotot ovat aiheellisia?

Vierailija
8/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avannut linkkiä, mutta teoreettisena pohdintana heitän keskusteluun ajatukseni... Ei kai se, että asumme valtiossa nimeltä Suomi, tee ihmisistä virheettömiä.  Eppu Normaali lauloi ydinvoimasta "millään muilla mailla kuin Suomella se ei oo riskiä vailla". Minä uskon, että työntekijät voivat Suomessakin tehdä virheitä. Toivottavasti se tosin olisi hyvin, hyvin harvinaista.

Vierailija
9/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla mitä nämäkin vanhemmat satuilevat tuttavapiirissään huostaanoton syistä. Tai siis siitä että syyttä lapsi vietiin.

Vierailija
10/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään esimerkki siitä ettei suomessa huostattaisi turhaan lapsia.

Entä minä, joka huostattiin koulukiusaamisen vuoksi? Minä siis olin se kiusattu ja kiusaaminen jatkui huostapaikassakin. Lopulta kävin peruskouluni tenttimällä. Saman olisin voinut tehdä kotonakin, mutta väkisin pitivät laitoksessa antaen ymmärtää ettei muita vaihtoehtoja ole.

Se mikä meni minun osaltani vikaan, niin pakenin koulusta kiusaajiani ja toisinaan jätin kokonaan menemättä sinne. 

Samoin jouduin tekemään myös ollessani sijoitettuna ja sen sijaan että kukaan olisi auttanut, niin minua ainoastaan rangaistiin ja en todellakaan lähtenyt hatkaan sijoituspaikasta, vaan koulusta lähdin itkien perhekodille ja kerroin heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan