Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan hyväksymät asumiskulut ovat epäoikeudenmkaiset!

Vierailija
28.12.2023 |

Olen yh äiti. Asun 2 teinin kanssa. Tyttö ja poika. Nyt joudumme muuttamaan pienempään asuntoon. Ymmärrän tämän toki, mutta tässä on 1 epäkohta.3 henkilön asumiskustannukset saavat olla Helsingissä 993€/kk. Pitääkö eri sukupuolta olevat 16 ja 16 vuotias todella jakaa huone??? Eikö ole jo vastoin ihmisoikeuksia?? Ymmärrän tuon vuokranärän jos talous olisi pari ja 1 lapsi???Tai 2 PUENTÄ kadta. Äiti olohuoneeseen( kiinni keittiössä)? Lapset ilm. jo että niin noloa että kaverit ei tule kylään. Surullista.

Periaatteessa ihmisarvoiseen elämään tarvitsemme 1 huoneen lisää kyin 3 henkilöä, joista 2 aikyista( pari).

Suuri epäkohta on!

Kommentit (54)

1/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnilla saatte kolmion, tai jopa pienen neliön, kyllä sen pitäisi riittää. Voit myös maksaa itse osan vuokrasta, jos haluatte enemmän tilaa. Eli sen minimin mukaan ei ole pakko elää.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei pne rahaa kalliimpaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan jouduin hetkeksi vuokralle eron jälkeen emmekä mekään saaneet jokaiselle omaa huonetta.

4 hengelle (äiti ja 3 lasta) 4h joista 3 mh. Ikävää mutta kyllä sen kesti. Kuopus 6v nukkui minun kanssani ja teineillä omat pienet huoneet.

Vierailija
4/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapset töihin ja maksamaan osansa asumisesta. Mäkkärin kassalle vaikka.

Vierailija
5/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla toimii niin hyvin julkinenliikenne, että kysyisin ilkeästi, että onko ainoa vaihtoehto asua ja elää Helsingissä? - Naaapurikunnista  luulisi löytyvän samalla rahalla tilavampai asunto.

Sinkkumies, - lapseton

Vierailija
6/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lapselle oma huone?!

Mä olen nelilapsisen perheen nuorin eikä mulla ole koskaan ollut omaa huonetta. Asuttiin pienessä vanhassa omakotitalossa jossa kaikilla lapsilla oli yksi yhteinen iso huone.

M41

Vierailija
7/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö ja poika 2v ikäerolla on jakanut huoneen koko ikänsä. Mä nukuin nuorimman kanssa samassa huoneessa kunnes täytti 12v. Ihan omalla pienellä palkalla olen kaikki kulumme maksanut. Ja näköjään tähän asti myös teidän muiden "ihmisoikeudet", mitkä ovat paremmat kuin omamme?

Vierailija
8/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oma huone ihmisoikeus....

Vierailija
9/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Epäkohta on. Perhe jossa 1 lapsi( 3 henkilöä) tuo raja pitäisi olla matalampi. 

Lisäksi rajat ova marginaalisesti todella vähän matalammat suhteessa vuokriin syrjäseudulla. 

Helsingissä( + vantaa, espoo) siis suhteellisen matala raja.

Vierailija
10/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt ihmiset jo tajuta, että tuilla eläminen riittävän isoissa kämpissä ei stana ole mikään ihmisoikeus! Ihmisoikeus tarkoittaa mm. ettei ketään suljeta syyttömänä vankilaan. Jos elää toisten kustannuksella, kaksio riittää aivan hyvin. Isommat tarpeet kustannetaan omalla työllä. Hyvä että hallitus vihdoin järkeistää julkisten varojen tuhlaamista älyttömyyksiin.

Olen yh, yksi teini vielä kotona ja tilaa 96 m2. Maksan kaikki kulumme työlläni. Mitään vuokra/asumistukia en ole koskaan saanut enkä tarvinnut. Onko siis ihmisoikeuksiani rikottu kun olen joutunut itse maksamaan omat ja lasteni kulut ja huonetilat?

Vierailija
11/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on helppoa. Annat lapsille Makuuhuoneet ja itse olkkariin. Meillä oli kolmio kuudelle. Tosi ahdasta. 1 aik. makuuhuoneessa, 1 aik. ja 2 lasta makuuhuoneessa ja 2 lasta toisessa makuuhuoneessa.

Käsittääkseni kaupungilta voi hakea isompaa vuokra-asuntoa ja mitä ahtaampi asunto on henkilömäärän nähden sitä helpompi pitäisi olla saada isompi.

Mutta turha odotella hirveästi. Sieltä nimittäin jaetaan miten sattuu, eli joku pienemmällä henkilömäärällä voi saada isomman asunnon nopeammin kun isommalla henkilömäärällä eli ei mitään järkeä tai oikeudenmukaisuutta niissä.

Olihan niitäkin missä 3hlö asui 5h+k, mitä tuhlausta.

Itsekin hain vaihtoa isompaan jos joku olisi tarvinnut pienempää ja halvempaa mutta ei vissiin tarvinnut. 

Vierailija
12/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoin ihmisoikeuksia? Maailman köyhät ja osa Suomenkin todellisista köyhistä on kokonaan ilman asuntoa. Ei tässä mitään epäkohtia ole. Aikuinen ei omaa makuuhuonetta tarvitse. Eikä veronmaksajien tehtävä ole sellaista  tuosta vain maksella. Merkittävä osa asuntovelallisistakin asuu ahtaasti. Vaikka maksavat asumiskulunsa itse. 

Vierailija
13/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin voi mennä ja ostaa oman kodin. Vaihtoehtoina: okt, paritalo, rivitalo, jonotalo (ketjutalo), kerrostalo. Menkää töihin niin maksatte omaanne. 

Vierailija
14/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin vaikeaa mene töihin.

Vierailija
15/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne neliöt vaan seinät. On niitä pieniä kolmioitakin jotka on neliöiltään kaksion luokkaa

Vierailija
16/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Helsingistä/Vantaalta saa kolmion tuohon hintaan. Vanhempi voi nukkua olkkarissa.

Vierailija
17/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tonnilla saa pks alueella useita kolmioita.

Vierailija
18/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin epäoikeudenmukaista, että työssäkäyvät joutuvat veroilla elättämään kelaloisten asumisen

Vierailija
19/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene pummi töihin

Vierailija
20/54 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettakaa nyt ihmiset jo tajuta, että tuilla eläminen riittävän isoissa kämpissä ei stana ole mikään ihmisoikeus! Ihmisoikeus tarkoittaa mm. ettei ketään suljeta syyttömänä vankilaan. Jos elää toisten kustannuksella, kaksio riittää aivan hyvin. Isommat tarpeet kustannetaan omalla työllä. Hyvä että hallitus vihdoin järkeistää julkisten varojen tuhlaamista älyttömyyksiin.

Olen yh, yksi teini vielä kotona ja tilaa 96 m2. Maksan kaikki kulumme työlläni. Mitään vuokra/asumistukia en ole koskaan saanut enkä tarvinnut. Onko siis ihmisoikeuksiani rikottu kun olen joutunut itse maksamaan omat ja lasteni kulut ja huonetilat?

Ihmisoikeuksia ei tuollaisilla rikota. Ole hyvä ota se lakikirja ja lue mitä ne on: esim terveydenhuollossa terveydenhuollossa tehtävät rikokset eli ei sovelleta terveydenhuollon lakeja, tehdään jotain salaa jopa potilaalle ihan scifi leffojen tapaan Törkyrikoksia. Myös, salakatselu, GPS, paikantaminen, maalittaminen, kunnianloukkaukset on rikoksia. Myös identiteetin varastaminen ja esiintyminen toisena netissä tai somessa on rikos. Asioiden urkkiminen luvatta Yksityisyydensuojan loukkaaminen. 

Tietenkin ehkä sinuakin ihmetyttäisi miksi 3hlö talous saa 5hk nopeammin kun 5hlö talous jos kumpikin samanlaisessa tilanteessa. Ei kenelläkään ole oikeus olettaa saavansa jotain vain kun haluaa, mutta on oikeus olettaa tulevansa käsitellyksi oikeudenmukaisesti ilman rikoksia. Ei julkisia asioita kuulu jakaa miten sattuu.