Kotimyyntinä myydyn imurin palautus
Menin tyhmänä tänään ostamaan imurikauppiaalta Lux-imurin. Myyjä vei paketin mukanaan ja yhdessä käytii vielä imurin toiminta läpi, ja itse sitten koko kämpän sillä imuroin. Nyt alkoi kaduttamaan, onnistuukohan palautus vielä?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Eiks niissä oo aina kahden viikon perumisaika.
Koskeeko myös käytettyä tuotetta?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko lainmukaista? Sehän koskee postimyyntiä, jossa ei pääse etukäteen tutustumaan tuotteeseen. On vaikea vedota siihen, ettei tuotetta tuntenut, eikä voinut siltä pohjalta tehdä ostopäätöstä, jos myyjä on imuroinut asunnon esitellessään imuria.
http://www.laki24.fi/kulu-kotimyynti-peruuttamisoikeus/
Siis kotimyynnissä saa todellakin palauttaa tuotteen 14pvn sisällä, mut ongelmana enää se että tuotetta on testattu..
Voi ei. Kyllä se maksoi muistaakseni jotain 2000 €. Mulla kävi esittelijä. Mutta voin lohduttaa että mun mummolla oli vuonna 80 ja jotain ostettu (electro?)lux imuri ja se pelaa vielä. Se oli tyyliltään hyvin samanlainen kuin lux joka oli esittelijällä. Mun äiti taitaa käyttää sitä nykyään autotallin/auton imuroimiseen.
Joo kestäviähän noi vissiin on, se ei vaan vastaa alkuperäseen kysymykseen
Puhelinmyyjältä / kotiin änkevältä myyjältä ei p i d ä ostaa mitään. Jos ette saa sellaista ulos, kutsukaa silloin poliisit paikalle tms. Eri juttu jos jostain syystä haluatte sen kauppaamaa tuotetta oikeesti. Harva kuitenkin haluaa. Kirby on räikein esimerkki. Vanhukset pakotetaan ostamaan imuria 5500 euroon (jota saa kiinasta alta 30 euroa) ja sit ovat liemessä laskun kanssa.
Siis kuka ostaa joltain kotikauppiaalta mitään? Aivan sikahintaisia tuotteita. Minä en päästä tollasia edes sisälle