IL:Suomen Sisu perusti katupartion
IL: Suomen Sisu perusti katupartion
Kotimaa 29.9.2016 16:29
STT
Kansallismieliseksi itseään kutsuva Suomen Sisu on perustanut oman katupartion, jonka nimi on Suoja kansalaisturva ry. Asiasta uutisoi Iltalehti.
Katupartioyhdistyksen puheenjohtajana toimii perussuomalaisten Espoon kaupunginvaltuutettu ja Suomen Sisun toinen varapuheenjohtaja Teemu Lahtinen.
Lahtisen mukaan Suomen Sisun katupartioissa on ollut mukana kymmeniä ihmisiä eri puolilla Suomea. Hänen mukaansa katupartio on perustettu "poikkeuksellisen tilanteen" takia.
Suoja kansalaisturva ry sanoo ylläpitävänsä turvallisuutta, edistävänsä yksilöiden puolustuskuntoisuutta sekä turvaavansa laillista yhteiskuntajärjestystä.
Suomen Sisun puheenjohtajana toimii kansanedustaja Olli Immonen (ps.).
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas sitä jengiä jota saa pelätä henkensä edestä. Kiitos ei.
Miksi pelkäät?
No hei googlaa Teemu Lahtisen kuvia, habituksesta paistaa väkivaltaisuuss ja verenhimo!!21
Googletin ja sieltä paljastui kuva perheellisestä insinööristä. Ei lainkaan pelottava. Tai tietenkin jos insinöörejä jostain syytä pelkää, niin sitten. :D
Kiva, että sisupartio ( http://toiminta.partio.fi/ohjelman-tuki/sisupartio ) saa seuraksensa sisukatupartion
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että sisupartio ( http://toiminta.partio.fi/ohjelman-tuki/sisupartio ) saa seuraksensa sisukatupartion
Toivottavasti vasemmisto kieltää tämän partion. Pelottavan näköisiä rullatuoleineen.. voivat vaikka ajaa jonkun yli.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkö pelottaa jotain? :D
Juuri tuo, hyytävä katse, valmiina avaamaan uuninluukkuja!!!1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Kai tää toimii sitten niin, että jos kaverini poikaystävän (tummaihoinen, adoptoitu vauvana Suomeen) kimppuun käydään ja katupartio sattuu paikalle niin menevät väliin eivätkä ala mätkiä tätä kaverin poikkista niiden muiden mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden pj.llä ja breivikillä samaa näköä.
Vierailija kirjoitti:
Kai tää toimii sitten niin, että jos kaverini poikaystävän (tummaihoinen, adoptoitu vauvana Suomeen) kimppuun käydään ja katupartio sattuu paikalle niin menevät väliin eivätkä ala mätkiä tätä kaverin poikkista niiden muiden mukana?
No näinhän se on mentävä, muuten kyseessä on rasistinen järjestö. Tosin sain tuosta jutusta sellaisen käsityksen etteivät he itse juurikaan puutu asioihin ellei pakko ole, vaan soittavat poliisille.
Eikös katupartioinnissa ole kysymys enemmänkin siitä, että ovat paikalla, toimivat silminnäkijöinä kameroineen ja siksi ehkäisevät rikoksia alueella. Voivat keskeyttää käynnissä olevan rikoksen mutta varsinaisen toiminnan ja epäiltyjen kiinnioton hoitaa paikalle kutsuttu poliisi.
Mä olen koirantaluttajana yöaikaan yhden miehen katupartio ja olen useaan kertaan kutsunut poliisin paikalle tilanteen niin sitä vaatiessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös katupartioinnissa ole kysymys enemmänkin siitä, että ovat paikalla, toimivat silminnäkijöinä kameroineen ja siksi ehkäisevät rikoksia alueella. Voivat keskeyttää käynnissä olevan rikoksen mutta varsinaisen toiminnan ja epäiltyjen kiinnioton hoitaa paikalle kutsuttu poliisi.
Mä olen koirantaluttajana yöaikaan yhden miehen katupartio ja olen useaan kertaan kutsunut poliisin paikalle tilanteen niin sitä vaatiessa.
Näin ymmärsin tuosta jutusta. Onhan se muutenkin järkevämpää oman turvallisuuden vuoksi pysyä erossa hulluista jotka tuolla kadulla riehuu. Tietenkin jos näkee raiskauksen, niin se pitää keskeyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas sitä jengiä jota saa pelätä henkensä edestä. Kiitos ei.
Miksi pelkäät?
Koska harrastan puskaraiskauksia.
Tuo suoja-osa nimessä vaikuttaa hieman irralliselta. Satutteko tietämään mitä SS eli Schutzstaffel tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuo suoja-osa nimessä vaikuttaa hieman irralliselta. Satutteko tietämään mitä SS eli Schutzstaffel tarkoittaa?
https://fi.wikipedia.org/wiki/SS
Suojajoukot.
Minusta huono valinta porukan nimeksi nimenomaan natsiassosiaatioiden vuoksi. Arvaisin että nimi kuitenkin valittiin nimenomaan natsiassosiaation vuoksi siksi, että porukassa on natsiassosiaatioista tykkäävää väkeä.
Niin kauan kun noudattavat lakia ei toimintaan tule puuttua.
Eikös se ole jokaisen lenkkeilijän kansalaisvelvollisuus soittaa apua. Nämä kaverit ilmeisesti eivät uskalla lenkkeillä yksin, kun pitää partio perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sulle.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole jokaisen lenkkeilijän kansalaisvelvollisuus soittaa apua. Nämä kaverit ilmeisesti eivät uskalla lenkkeillä yksin, kun pitää partio perustaa.
En ihmettele, en minäkään uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/SS
Suojajoukot.
Minusta huono valinta porukan nimeksi nimenomaan natsiassosiaatioiden vuoksi. Arvaisin että nimi kuitenkin valittiin nimenomaan natsiassosiaation vuoksi siksi, että porukassa on natsiassosiaatioista tykkäävää väkeä.
Niin kauan kun noudattavat lakia ei toimintaan tule puuttua.
Huono homma jos on viittauksia johonkin natsihommiin. Karkoittaa varmasti osan (ainakin itseni) pois kuvioista. Silti pidän hyvänä, että täyspäiset ihmiset pitävät silmät auki tuolla kadulla. Ne natsipartiot joita aikaisemmin on ollut kadulla tuovat kaduille lisää väkivaltaa. Tuollainen ryhmä kohtaa paljon provosointia ja tämän vuoksi pitää hermot olla rautaiset.
Tässä, ole hyvä!
https://www.riemurasia.net/kuva/Mielenosoitus-Harjavallassa-/168201