Onko jollain joskus hävinnyt verkkokaupan asiakaspalautuspaketti? Mitä tapahtui, saitko rahat takaisin?
Kiinnostaa tietää mitä tapahtuu jos palautus häviää. Kuka korvaa vai korvaako kukaan? Posti, yritys vai onko se asiakkaan tappio? Juuri palautin parin sadan euron arvoisen paketin Ärrälle, joten siksi tuli mieleen.
Kommentit (10)
Sinä saat tositteen palautuksesta,joten luulisi että jää sitten firman ja postin väliseksi korvausasioiden hoito.
Jos sulla on kuitti palautuksesta, saat rahat takaisin. Menee firman vakuutuksesta. Se kuitti kannattaa ottaa ja säästää aina. Minua yritti kerran yksi pieni firma huijata, ettei palautuspaketti ole tullut perille. Arvo yli 100€. Onneksi oli kuitti ja seurantakoodi, niin näin että oli mennyt perille. Postin sivuilla näkyi jopa palautuksen noutaneen ihmisen nimi.
Joo, säilytän aina kuitit mutta kiinnostaa, jos jollain on paketti hävinnyt. Itselläni hävisi kerran paketti tullessa H&M:lta Ärrälle ihan mystisesti. Lähettivät toki uuden mutta alkuperäistä ei koskaan löytynyt. Aatostelin, että voisi hyvinkin käydä myös palautusvaiheessa.
Mitä, jos tilaa ison kasan vaikka vaatteita ja palauttaa ne kaikki ja paketti häviää. Uskooko se yritys sitten, että kadonnut paketti sisälti kaikki eikä vaikka yhtä halpaa tuotetta?
Vierailija kirjoitti:
Joo, säilytän aina kuitit mutta kiinnostaa, jos jollain on paketti hävinnyt. Itselläni hävisi kerran paketti tullessa H&M:lta Ärrälle ihan mystisesti. Lähettivät toki uuden mutta alkuperäistä ei koskaan löytynyt. Aatostelin, että voisi hyvinkin käydä myös palautusvaiheessa.
Juu, joskus aikoinaan kävi näin. Aikaahan se otti muutaman viikon, olisiko 4-5, mutta uusi tuote tuli. Kyseessä oli elektroniikkalaite joka oli rikki jo saapuessa. Isompien toimijoiden kanssa tuskin menisi noinkaan pitkään, mutta kyseessä oli pienempi kauppa, niin otti aikansa. Siellä isä piti kivijalkaliikettä ja poika kauppasi netissä tavarat.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on kuitti palautuksesta, saat rahat takaisin. Menee firman vakuutuksesta. Se kuitti kannattaa ottaa ja säästää aina. Minua yritti kerran yksi pieni firma huijata, ettei palautuspaketti ole tullut perille. Arvo yli 100€. Onneksi oli kuitti ja seurantakoodi, niin näin että oli mennyt perille. Postin sivuilla näkyi jopa palautuksen noutaneen ihmisen nimi.
Minullakin kerran Yves Rocher väitti, ettei paketti ole palautunut heille takaisin, mutta kun minulla oli palautuskuitti esittää niin eivät voineet tietty maksattaa minulla.
Tapauksesta oli mennyt vielä aikaa ennen kuin "palautumattomuus" paljastui eli aina kannattaa säilyttää kuitti 1/2 - 1 vuotta. Ostoskin oli vielä lähes 100e arvoinen niin ikävä olisi ollut maksaa, aiheetta.
Sukulaisella (ennen nettiaikaa) tuli kerran joltakin firmalta (sähkö- tms.) 5 vuoden (!) jäljen huomautuslasku maksamattomasta laskusta. Lienee laskutusoikeus tuossa firmalla olisi ollut jo päättynyt vaikkei olisi ollut maksanutkaan! Joka tapauksessa kuitti oli esittää niin eivät onnistuneet maksattamaan kahteen kertaan.
Kyllä on käynyt. Viljar Shop väitti, että palauttamani paketti ei ole koskaan saapunut heille. Itselläni oli onneksi matkahuollon seurantakoodi, joka näytti että paketti on luovutettu vastaanottajalle Huittisissa. Sain lopulta palautuksesta rahat, mutta kesti niin kauan, että en enää käytä kyseisen putiikin palveluja.
Kokemustaon kirjoitti:
Kyllä on käynyt. Viljar Shop väitti, että palauttamani paketti ei ole koskaan saapunut heille. Itselläni oli onneksi matkahuollon seurantakoodi, joka näytti että paketti on luovutettu vastaanottajalle Huittisissa. Sain lopulta palautuksesta rahat, mutta kesti niin kauan, että en enää käytä kyseisen putiikin palveluja.
Mielenkiintoista, mulla vähän samaa kokemusta Viljar Shopin kanssa. Paitsi että myöntävät paketin palautetun ja että tavarat kunnossa, mutta rahoja en saa takaisin. Nyt viety asiaa jo eteenpäin. Ikinä en kyllä enää heiltä mitään tilaa/ osta.
Mulla katosi kerran palautus Zalando Loungeen.
Kun kyselin hyvityksen perään, ja minulla oli tuo kuitti että olin palautuksen laittanut meidän R-kioskilta matkaan (ja toki sähköisesti tililläni tehnyt sen palautusilmoituksen missä listannut tuotteet mitkä aion palauttaa) pyysivät he (heidän arvoisa Rechtsanwalt "juristi") minua allekirjoittamaan vakuutuksen, työ väittämäni tuotteet ovat lähetyksessä mukana, ja maksoivat hyvityksen mukisematta.
Säilytä kuitti palautuksesta niin vastuu on myyjä-yrityksen ja Postin tms. välinen. Jos sinulla ei ole kuittia todisteeksi, että olet palauttanut, joudut itse korvaamaan.