Onko vieraannuttamista?
Tilanne on se, että minulla ja entisellä miesystävälläni meni lusikan jakoon raskauden aikana. Nyt meillä on yhteinen 9 kuukautinen poika.
Isä on saanut tavata lastaan vapaasti, mutta ei ole ollut asian suhteen kovin aktiivinen. Nyt hän aikoo viedä asian huolto- ja tapaamisasiat käräjäoikeuden käsiteltäväksi. Ei suostu menemään lastenvalvojalle. Isän juristi on kirjoittanut käräjäoikeuden hakemukseen, että isällä ei ole ollut mahdollisuutta tavata lastaan. Meillä ei ole edes ollut mitään voimassaolevaa tapaamissopimusta ja silti on saanut kyllä tavata. Ainoa kerta, jolloin kieltäydyin oli lapsen täyttäessä puoli vuotta, koska meillä oli sovittu päivä täyteen silloin. Sanoin hänelle myös lastenvalvojalla, kun isyyttä tunnistettiin, että joko hän on lapsen elämässä täysin tai ei ollenkaan.
Mies ilmeisesti aikoo vedota käräjäoikeudessa siihen, että olen vierannuttanut lasta. Korostan edelleen, että olen tapaamisia yhtä kertaa lukuunottamatta järjestänyt aina miehen toiveiden mukaisesti. Onko tämä teistä vieraannuttamista? Hän kertoi myös, ettei koe olleensa tervetullut luokseni, koska ei halua tavata poikaystävääni. Olen järjestänyt tapaamiset aina niin, ettei poikaystäväni ole luonani silloin, kun isä on lasta halunnut nähdä. Niin ja vielä siis sen verran, että isä on tavannut lastaan yhden käden sormilla laskettavan määrän.
Sanokaa nyt mulle, että olenko mä jotenkin omalle toiminnalleni sokea vai onko tää äijä nyt ihan hakoteillä?
?