Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hengittää liian hitaasti?

Vierailija
28.09.2016 |

Olen huomannut, että hengitän ihan kamalan hitaasti. Miten saan alettua normaalilla tavalla hengittämisen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään muuta, joka hengittää hirveän hitaasti? Siis ihan todella hitaasti, huomasin tuossa. Melkein kuin unohtaisi kokonaan hengittää.

Vierailija
2/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Joskus yöllä heräsi puolikoomasta ja piti nousta istumaan pumppaamaan verenkiertoa ja hengittelemään. 

Mene pilatekseen, joogaan tms.,missä opit hengittämään, jos ei ole sairaudesta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa sinä hengität minuutissa ja mikä on normaali hengitystahti minuutissa?

Vierailija
4/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Jos kaikkein hitaimmin hengittää käy tosi ikävästi. : (

Vierailija
5/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

<laskin, että hengitän yhdeksän kertaa minuutissa. Puolisoni on ollut hiljattain leikkauksessa ja hänen heräämöseurantapaperissaan lukee, että "ota yhteys anestesialääkäriin" jos hengitystiheys alle 10/min tai hengitysvaikeuksia. Miten on mahdollista, että hengitän hereillä ollessa alle kymmenen kertaa minuutissa?

Vierailija
6/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin, mee myös kilpirauhasverikokeisiin, jos ei lääkäri laita lähetettä.

Vierailija
7/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HH Hitaasti Hengittäjät kokoontuu tänään täällä. Huohotetaan vaan jokainen siihen omaan hiljaiseen tahtiin ja ei oteta mitään kisoja sen vieruskaverin kanssa! No niin meillä on täällä Anneli joka kertoo tai hengittää oman tarinansa tänään!

No joo.... jos olette hengissä niin se teidän hengittäminen on kyllä ihan tarpeeksi nopeaa. Mikä teillä voi tulla niin rupeatte liikaa miettimään hengitystä ja se johtaa siihen normaali luonnollinen ihmisen hengitysrytmi menee päin no takapuolta. Sitten rupeaa paikat puutumaan ja tuntuu, että kohta kuolema korjaa! Vaikka ei se korjaa kun tajuntanne menetätte niin teidän oma keho korjaa sen hengityksen luonnolliseksi.

Vierailija
8/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan siitä että miltä kroppa saundaa. Jos ei ongelmia niin tuohan olisi optimaalista, ei kulu turhaa energiaa ja lihassolut säilyvät pidempään elinvoimaisina.

Vierailija
9/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

<laskin, että hengitän yhdeksän kertaa minuutissa. Puolisoni on ollut hiljattain leikkauksessa ja hänen heräämöseurantapaperissaan lukee, että "ota yhteys anestesialääkäriin" jos hengitystiheys alle 10/min tai hengitysvaikeuksia. Miten on mahdollista, että hengitän hereillä ollessa alle kymmenen kertaa minuutissa?

Miten tarkasti olet laskenut hengityksen?

JA mikä ihme on heräämöseurantapaperi!? Minulta leikattiin sydän ja olin teholla sen jälkeen. Koko operaatiosta minulla on vain 1 a4 paperi missä tekstiä puoli sivua. Tyyliin leikkaus meni hyvin, teho-osastolla vuorokausi sitten osastolle... kirjoittanut kirurgian ylilääkäri xxx xxxx xxx

Mitään muuta paperia ei kuulemma ole leikkauksesta tai sitten siitä teho-osasto hoidosta.

Vierailija
10/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että hengitän ihan kamalan hitaasti. Miten saan alettua normaalilla tavalla hengittämisen?

Juokse 100 metriä niin lujaa kuin pystyt.

Vierailija
11/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HH Hitaasti Hengittäjät kokoontuu tänään täällä. Huohotetaan vaan jokainen siihen omaan hiljaiseen tahtiin ja ei oteta mitään kisoja sen vieruskaverin kanssa! No niin meillä on täällä Anneli joka kertoo tai hengittää oman tarinansa tänään!

No joo.... jos olette hengissä niin se teidän hengittäminen on kyllä ihan tarpeeksi nopeaa. Mikä teillä voi tulla niin rupeatte liikaa miettimään hengitystä ja se johtaa siihen normaali luonnollinen ihmisen hengitysrytmi menee päin no takapuolta. Sitten rupeaa paikat puutumaan ja tuntuu, että kohta kuolema korjaa! Vaikka ei se korjaa kun tajuntanne menetätte niin teidän oma keho korjaa sen hengityksen luonnolliseksi.

Niin mutta kun ihan oikeasti siis hengitän hitaammin kuin heräämössä oleva ihminen. Olen jotenkin elävältä nukuttanut itseni? En tunne olevani sairas tms., mutta monesti en saa ääneen tarpeeksi volyymia. Mietin että johtuukohan se siitä, jos hengitän liian hitaasti.

Vierailija
12/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 8/min!

Vierailija
13/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juokse 100 metriä niin lujaa kuin pystyt.

Tehoaa vain hetkellisesti

Vierailija
14/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä 8/min!

No olette elossa kuitenkin kokoajan sekä hyvinvointisia?

Joten mikä tässä on ongelma?

Vierailija
15/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tarkasti olet laskenut hengityksen?

JA mikä ihme on heräämöseurantapaperi!? Minulta leikattiin sydän ja olin teholla sen jälkeen. Koko operaatiosta minulla on vain 1 a4 paperi missä tekstiä puoli sivua. Tyyliin leikkaus meni hyvin, teho-osastolla vuorokausi sitten osastolle... kirjoittanut kirurgian ylilääkäri xxx xxxx xxx

Mitään muuta paperia ei kuulemma ole leikkauksesta tai sitten siitä teho-osasto hoidosta.

No siinä näyttää olevan hengitystiheydestä, motoriikasta, nukkumisesta ym.

Katsoin sekuntiviisarillista herätyskelloa. Huomasin puolison vierellä ollessa katsoa, että kylläpäs hengitän hitaasti verrattuna häneen. 

Vierailija
16/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä 8/min!

Pitäisi oppia hengittämään nopeammin. Luulen että keskittyessäni hengitän itse asiassa vielä hitaammin.

Vierailija
17/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa syke? Paljoko? Lakkaan miettimästä koko hengitystäsi, sitähän voi pidättää just noin kun alkaa liikaa miettimään.

Vierailija
18/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otapa syke? Paljoko? Lakkaan miettimästä koko hengitystäsi, sitähän voi pidättää just noin kun alkaa liikaa miettimään.

En pidätä hengitystä. Huomasin vain yhtäkkiä, että hengitän tosi hitaasti. Mietin vain että saanko paremmin puhuttua, jos hengitän nopeampaa. Syke on ihan normaali ollut, herätyskello on jo nukkumassa toisessa huoneessa.

Vierailija
19/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä 8/min!

Pitäisi oppia hengittämään nopeammin. Luulen että keskittyessäni hengitän itse asiassa vielä hitaammin.

Miksi pitäisi oppia hengittämään nopeammin? Kun nykyisellä tahdilla taju pysyy ja ei ole mitään ongelmia. Kai sinulla hengitys tihentyy kun juokset portaita eestaas eestaas?

Ja varmaan hengität hitaammin kun rupeat keskittymään siihen ja kiinnität huomiosi siihen.

Vierailija
20/24 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä 8/min!

Miksi pitäisi oppia hengittämään nopeammin? Kun nykyisellä tahdilla taju pysyy ja ei ole mitään ongelmia. Kai sinulla hengitys tihentyy kun juokset portaita eestaas eestaas?

Ja varmaan hengität hitaammin kun rupeat keskittymään siihen ja kiinnität huomiosi siihen.

Tarkoitin että keskittyessäni esim. lukemiseen tai laskemiseen. Ääneni ei pysy aina kasassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä