Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: mieheni ei pysty lopettamaan lemmikoiraamme ja joudun tekemään sen itse

Vierailija
28.09.2016 |

Olen maaseudulta ja perinteisiin on kuulunut, että miehet lopettavat itse esim. lemmikkinsä ja metsästyskoiransa. Kyseessä tavallaan viimeinen palvelus uskolliselle kumppanille ja viimeiselle matkalle saattaminen. Minusta on lemmikkiä kohtaan kunnioittavampaa omistajansa itse lopettaa lemmikkinsä, kuin viedä se tuntemattomalle eläinlääkärille tms. piikille. Ennen tietysti ollut käytännön sanelema pakkokin. Lemmikkikoiramme on sairastunut ja se on lopetettava. Mieheni on kaupunkilaistaustainen ja ehdotin luonnollisesti hänen lopettavan koiramme, mutta hän ei kuulemma sitä halua tehdä. Lopetan kyllä koiran itse mieluummin, kuin vien mihinkään piikille tms. Kallistakin touhua. En tiedä miten suhtautua mieheen. Tiedän, että tuollainen perinteinen käytäntö on hänelle vieras ja voi aiheuttaa tunnekuohuja. En voi silti välttyä ajatukselta, että on hieman nössö. Mitä mieltä palstalaiset on? Lopettaisiko omat miehenne koiranne tms. lemmikin vai jäisikö jonkun muun tehtäväksi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sakkia. Tuntemattomalle eläinlääkärille piikille vienti ok. Itse lopettaminen väärin. Oivoi.

Vierailija
22/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotieläimen ja lemmikin teurastaminen itse on lain vastaista.

Eikä ole. Koiran saa lopettaa päähän ampumalla ihan laillisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta itse itsesi

Vierailija
24/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eläinten ystävä kirjoitti:

Oletko terve? Vie se koira äkkiä eläinlääkärille, ettei sen tarvitse enää kärsiä. Jos yrität sitä itse  teen sinusta rikosilmoituksen! Sairasta!

Oletko itse luonnosta vieraantunut? Kauanko luulet koiran kärsivän kun sitä ampuu päähän? ohis

Kärsii varmaankin jahkailun seurauksena. Enkä kyllä laittaisi kyseistä tyyppiä ampumaan koiraa, on eri asia jos on taustaa metsästyksessä ja on lopettanut eläimiä ennenkin, mutta ilmeisesti niin ei ole AP;n jutussa.

Vierailija
25/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eläinten ystävä kirjoitti:

Oletko terve? Vie se koira äkkiä eläinlääkärille, ettei sen tarvitse enää kärsiä. Jos yrität sitä itse  teen sinusta rikosilmoituksen! Sairasta!

Oletko itse luonnosta vieraantunut? Kauanko luulet koiran kärsivän kun sitä ampuu päähän? ohis

Entä jos ammut hitusen ohi ja päästä kimpoo vain pala pois?

Eiköhän siihen ole ihan syynsä miksi lopettaminen rauhoituspiikillä on nykyään ainoa hyväksytty keino. Ja sen eläinlääkärin voi kutsua kotiinkin, jos ei halua viedä asemalle.

Vierailija
26/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme sakkia. Tuntemattomalle eläinlääkärille piikille vienti ok. Itse lopettaminen väärin. Oivoi.

Väärin on painostaa sellaista ihmistä lopettamaan, joka ei sitä halua, eikä todennäköisesti osaakaan.

Vierailija
27/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laillista lopettaa lemmikki itse, jos sen osaa tehdä oikein ja nopeasti. Maalla edelleen yleistä, myös meillä. Mies lopettaa lemmikit.

Ap ei voi vaatia osaamatonta miestä ampumaan lemmikkiä. Itse voit sen tehdä jos varmasti osaat.

Vierailija
28/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään voi pakottaa eläintä omin käsin lopettamaan. Meillä mies pelkää verta ja piikkejä ihan pyörtymiseen asti eikä tulisi mieleenkään painostaa tekemään jotain mitä ei uskalla.

Vierailija
29/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä sille suklaata. Koita hukuttaa. Pistä muovipussi päähän ja tukehduta. Vedä puukolla kaula auki.

Ei. Vaan vie eläinlääkärille.

Vierailija
30/30 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään voi pakottaa eläintä omin käsin lopettamaan. Meillä mies pelkää verta ja piikkejä ihan pyörtymiseen asti eikä tulisi mieleenkään painostaa tekemään jotain mitä ei uskalla.

XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän