Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä muulla mennyt hermot Suomen tulliin?

Vierailija
28.09.2016 |

Joku satunnainen täysin arvoton lähetys, niin eikös tule kirje "tää tuote on varmaan yli 20€ arvonen, lähetä meille tilausvahvistus kauppalasku maksukuitti henkilö yritystunnus selvitys lähetyksen sisällöstä blää blää blää"

Voi helvetti nyt sentään. Eikö niillä ole parempaa tekemistä kuin kiusata pikkujutuilla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tullaus ois ees helppo juttu, mutta tullin sivut on jostain 90 luvulta. Jos yhtään enempää tilailee ulkomailta niin kyllä on syvältä.

Vierailija
2/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mielestä tuo tullaus on kyllä tehty tosi helpoksi.

Hankalampaa se oli silloin kun joutui ihan henk koht menemään tullipostiin virka-aikana jonottoleen kaikkien lippujen ja lappujen kanssa...

Jos et osaa/halua tullata tilaamiasi tavaroita niin osta Suomesta tai EU-alueelta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun mielestä tuo tullaus on kyllä tehty tosi helpoksi.

Hankalampaa se oli silloin kun joutui ihan henk koht menemään tullipostiin virka-aikana jonottoleen kaikkien lippujen ja lappujen kanssa...

Jos et osaa/halua tullata tilaamiasi tavaroita niin osta Suomesta tai EU-alueelta...

Joo, koska tulli on paska niin älä tilaa tavaroita, kysytäänkö sulta useinkin neuvoo?

Tunnistaudut saatana pankkitunnuksilla ja silti pitää kaikki henkilötiedot kirjoittaa erikseen, saapumistunnukset yms. maat mistä tulee kaikki tiedot mitkä niillä ON JO aivan varmasti muttakun systeemi on tosiaan kivikaudelta.

Ei ihme jos tässä byroslaviassa palaa julkisella puolella rahaa enemmän kuin missään muualla kun ylläpidetään näin kankeita systeemejä.

Vierailija
4/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää myös täyttää tuotteen valmistusmaa, mistä se on peräisin, ja miten paljon maksoi ja mitä rahayksikköä ja onko yksittäinen yms yms. Jos ei tiedä jotain eikä sovellu kategorioihin niin paska mäihä lähetä sähköpostia tulliin koska mitään vapaamuotoisia kenttiä ei ole.

Vierailija
5/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi inhottavaa kun viranomaiset valvovat lakia.

Vierailija
6/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin mennyt hermot. Ok, ylimääräiset maksut vituttaa hieman koska olen köyhä mutta eniten raivostuttaa se vaiva. Olisiko saatana liikaa vaadittu että ne vaan lähettäisivät laskun postissa jos lähetys juuttuu tulliin? Ilmeisesti on, koska sen sijaan pitää ensin täyttää järkyttävän pitkä ja yksityiskohtainen lomake jossa kysytään kaikenlaista vitun typerää. Vaikkapa esineen paino. Mistä vitusta minä sen voin tietää, ei mulla ole sitä esinettä, se on tullilla. Voisivat esim. punnita sen itse.

Aina EU:n ulkopuolelta tilatessa sitä jännittää pelko perseessä että selviääkö pakettini kotiin ilman että tulli kiinnittää siihen huomiota.

Vierailija
7/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi inhottavaa kun viranomaiset valvovat lakia.

Kuka tässä on siitä valittanut. Ainoastaan siitä että touhu on nysväystä. Kuin liikennepoliisi joka pysäyttää sut kilometrin välein ja kattoo ajokortin.

Kattokaa nyt tätä tullin sivuakin. Tulee ihan 2005 mieleen. http://www.tulli.fi/fi/

Paikallinen HOO TEE TEE PEE osaaja tehnyt ja serkku piirsi kuvat.

Vierailija
8/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin, nyt on ilmoitus tehty, ei mennyt kuin 12min turhia liitteitä laitellessa ja samoja tietoja uudelleentäytellessä. Vähän piti kanssa ihmetellä kapulakieltä, alkuperäistodistus ja tavaran varsinainen lähtöjotain mitä ei löytynyt missään.

Suomi, julkishallinnon paratiisi.

Ap

Vierailija
9/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei tullille riitä vain kuitti tms. osoitus tuotteen hinnasta. Kaikki muut tiedot heillä on jo, mutta silti niitä pitää täyttää. Vaikka oikeasti tuo osoitus tuotteen hinnasta on se mitä he haluu ja tarvitsee. Pääsis tässäkin 20 kertaa vähemmällä jos järkeä käytettäis.

Vierailija
10/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole IKINÄ laittanut mitään liitteitä tulliin kun olen tehnyt nettitullauksen.

Mitä ihmettä te sekoilette?

Ne liitteet lähetetään VAIN jos tulli niitä kysyy ja se on aika harvinaista.

Ne tavaran hintatiedot ja lähetyskulut löytyy ihan siitä sähköpostista jonka olette saaneet kun olette tehneet tilauksen.

Ja vaikka oisitte ostaneet yksityishenkilöltä niin joku jälki siitäkin on.

Ja se paino: sekin löytyy yleensä siitä tilausvahvistuksesta, jos siis jostain firmasta olette tilanneet. Ja jos on yks. hlöstä kyse niin kai hälle voi laittaa s-postia ja kysyä sitä painoa.

Eikä sun tarvii oikeasti tietää MISSÄ se tavara on tehty, riittää kun ilmoittaa mistä maasta se tavara tulee. Jos ostat Jenkeistä niin 90% se tavara on kuitenkin valmistettu Kiinassa

Ja ne tavaran tullikooditkin löytyy ihan siitä nettitullauksen sivulta. Käytetyimmät ainakin...

Juu u, elämä ON vaikeeta JOS siitä tekee vaikeeta....

Vierailija
11/18 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähetys on alle 22€, niin riittää, kun tekee vapaamuotoisen selvityksen (hinta pitää näyttää toteen) sähköpostilla:

http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/ohjeet/tuontitullaus.html

Jos lähetystä ei mielestäsi tarvitse tullata, voit lähettää tullille vapautuspyynnön (tilausvahvistus tai selvitys lahjasta ja sen arvosta sekä saapumistunnus) osoitteeseen lentoposti@tulli.fi.

Vierailija
12/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan vähän tyhmelö, jos käyttö ei onnistu

Vierailija
13/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nettitullaus on helppoa. Jos en tiedä niin soitan tulilinjalla kysyn minkä ryhmän tuote on kyseessä ja tullaan sen mukaan. Minulle ei ole mikään ongelma lähettää tilausvahvistusta tulliin.

Työtäänhän se tullin väki tekee.

Vierailija
14/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä tuossa ärsyttää eniten on se, ettei tulli yksilöi niitä lähetyksiä mitenkään. Jos esim. odotat kolmea tilausta saapuvaksi ja saat tulliselvityslapun, niin arvo siinä sitten, mikä niistä tilauksista on kyseessä. Sama juttu, jos kaikki kolme jäävät yhtäaikaa tulliin, ei ole mitään käsitystä, mikä selvitys kuuluu millekin paketille. Totuuden saa tietää vain ottamalla yhteyttä tulliin, jolloin laskuttavat lisähintaa siitä, että selvittävät paketista lähetyskoodin tms.

Vierailija
15/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran vastaajat ovat kaikkien maiden tullijärjestelmien experttejä, kun tietävät että missään muualla ei ole näin byrokraattista. Voi kun tietäisitte miten tärkeitä oikeat leimat ovat joissain maissa, 12 minuuttia netissä on lyhyt aika verrattuna koko päivän odottamiseen paikan päällä!

Vierailija
16/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulli ei lähetä saapumisilmoituksia vaan sen lähettää posti tai rahtifirma riippuen siitä onko kyse postipaketista tai rahtilähetyksestä. Tulli ei ole tietoinen paketin sisällöstä kun paketti saapuu Suomeen . Asiakas tullaa tavaran netissä tai palkkaa huolitsijan tullaamaan . Joissain tullitoimipaikoissa voidaan myös tullaus tehdä. Meillä on yhteinen laki EU:ssa ja sen mukaan yli 22 euron postipaketit on tullattava. Jos nettituonnin tekeminen on vaikeaa niin apua tullauksen tekemiseen saa Tullista. KUN tullaus on tehty ja verot maksettu, lähettää posti paketin varastostaan asiakasta lähinnä olevaan postiin. Ottakaa ihmiset selvää ennenkuin menette tilaamaan tavaraa EU:n ulkopuolelta ettei tuhlaaminen tule yllätyksenä.

Vierailija
17/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää myös täyttää tuotteen valmistusmaa, mistä se on peräisin, ja miten paljon maksoi ja mitä rahayksikköä ja onko yksittäinen yms yms. Jos ei tiedä jotain eikä sovellu kategorioihin niin paska mäihä lähetä sähköpostia tulliin koska mitään vapaamuotoisia kenttiä ei ole.

Byrokraatti on tyytyväinen kun lappu on täytetty kivan näköisesti. Ei sillä niin väliä ole, ovatko tiedot oikein. Eikä niitä kukaan tarkista!

Itse täyttelen siten että tullin setä tai tulee tyytyväiseksi ja hyvin menee!

Vierailija
18/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on demokratia. Sinä olet itse vastuussa tästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme