Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut hoitajat hoi! Sisätaudeille töihin??

Vierailija
28.09.2016 |

Olen aikaisemmalta koulutukseltani lähihoitaja, opiskelen nyt myös sairaanhoitajaksi mutta pidän tällä hetkellä välivuotta. Opintopisteitä ei ole vielä tarpeeksi tehdäkseni sairaanhoitajan sijaisuutta. Lähihoitajana olen tehnyt töitä kuntoutuksen ja vammaisten parissa, ammatikorkeassa työharjoittelun kautta on tietysti sairaalamaailma tullut enemmän tutuksi.

Olen siis ajatellut hakea sisätautien osastolle töihin. Työnhakulomakkeessa kysellään mitä osaamista on juuri tähän liittyen ja on myös sellaisia rasti ruutuun juttuja, ja siinä vaiheessa meni pupu pöksyyn... Koska vaikka perushoito ym. jutut on kunnossa niin ei mulla suoranaisesti ole juuri sisätaudeilta kokemusta. Lähihoitajan paikkaa siis olen hakemassa, koska haluaisin saada vakipaikan ja jatkaa sitten opintojani aikuispuolella siinä sivussa...

Onko mulla mitään mahiksia saada paikkaa? Tai onko mulla ees mitään mahiksia pärjätä tollasella osastolla? Mitä mä voin ees laittaa siihen osaamista kohtaan? Työharjoittelussa sairaanhoitajaopiskelijana oon menestynyt aina hyvin, oppinut nopeesti ja saanut kehuja, muttei mulla sen kummempaa kokemusta ole.

Auttakaa nyt sisarta mäessä! Ja sori pitkä epäselvä sepustus.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan täytyy vielä lisätä se, ettei mulla oo pahemmin itse työnhaustakaan kokemusta, koska yleensä oon suoraan kysynyt työharjoittelupaikoista töitä itse tai sitten mut on ns. kutsuttu töihin.

Vierailija
2/6 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kätilöopiskelijana kuusi viikkoa sisätaudeilla ja koin, että ylioppilaspohjaisena pärjäsin siellä erittäin hyvin 1,5v opiskelulla. Omalla osastollani lähihoitajilla oli ns. "helpompia" tehtäviä, kuten aamuvuorossa tekivät potilaiden mittaukset (paino, lämpö, rr, saturaatio) sairaanhoitajien puolesta. Perushoitoa, lääkkeiden jakamista, ruokailussa avustamista jne. En ikinä nähnyt lähihoitajia esim. lääkärin kierrolla, mutta kirjaushuoneessa oli kyllä täysi tohina päällä. 

Tuolla osastolla omakin aika kului usein ohjauksen parissa, esimerkiksi tuoreille diabeetikoille piti opastaa verensokerin mittaamista ja ruokailujuttuja. Itselläni on kattava pohjatieto sisätaudeista ja niiden hoidosta, joten olin aika varma osaamisestani ja ohjaajilta sain hyvää palautetta :) Rohkeasti vain hakemaan jos siltä tuntuu! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En ole hoitoalalla, mutta rekrytoin.

Kerro hakemuksessa miksi sisätaudit kiinnostaa sinua, vastaa sanomattomaan kysymykseen miksi sun haluat kyseiselle osastolle yms.

Tuohon tarkempaan kysymykseen, kerro työkokemuksestasi ja harjoitteluistasi. Ihan tuosta perushoidosta ja osaamisestasi siihen liittyen. Myös osaamisestasi saamasta palautteesta ja voit tarkentaa minkä koet tärkeäksi perushoidossa, mitä se sitten onkin. Esim. työskentely ihmisten kanssa, konkreettinen tekeminen, työntulosten näkeminen heti, toisten auttaminen yms.

Kerro että tykkäät työstäsi hoitoalalla, se on sinun juttu ja haluat kehittyä ja oppia siinä.

Jättäisin sivurooliin tuon jatko-opiskelusi. Ei sitä tarvitse piilotella, mutta ei ole pääasia hakemuksessa. Olet hakemassa lähihoitajan tehtävää ja rekrytoijalla on tarve lähihoitajalle.

Onnea ja menestystä työnhaussa ja opiskeluissa myöhemmin.

Vierailija
4/6 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja tässä meillä osastolla oli harjoittelussa kolmannen vuoden lääketieteen opiskelija. Sillä oli kyllä vähän kirra ja sisätaudit hukassa. Oli sitä mieltä, että jos vatsa on kipeä, se on ilman muuta sisätautipotiilas, kun vaiva on siellä nahan sisäpuolella.

Vierailija
5/6 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaajille, tuli heti jo parempi olo ja alkoi taas se itsevarmuuskin palata ensi säikähdyksen jälkeen! :)

Kannattaako noita työharjoitteluja sairaanhoitajaopiskelijana listata työkokemukseen? Oon ollut kirralla ja syöpäosastolla harkassa, nuo ainakin varmaan kannattaisi mainita?

Vierailija
6/6 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hoitoalan työkokemus ja harjoittelu kannattaa mainita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi