Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tuttavalle kateellinen sen avioerosta

Vierailija
28.09.2016 |

Meillä molemmilla on takana n. 20-vuotinen suhde, ja molemmilla muutama lapsi ikähaarukalla alakoululainen-aikuinen - ja eroprosessi jossain vaiheessa. Eli hyvin samassa elämänvaiheessa ollaan. Mutta voi että, miten hienosti heillä etenee avioero. Ovat keskustelleet tosi paljon ja analysoineet syitä eroon, järjestelleet asumisen, raha-asiat ja huoltajuuskysymykset hyvään malliin. Riitelevätkin tietysti, mutta eroavat ns. yhteistyössä.

Meillä taas mies ei osallistu prosessiin mitenkään. Ei puhu, ei neuvottele. Aina kun otan eron puheeksi, on ihan huuli pyöreänä, että ai ootko oikeasti eroamassa. Ja jatkaa omia tekemisiään. Ei voida neuvotella lasten asumisesta tai omaisuuden jaosta eikä mistään niin kuin aikuiset, kun ei ole keskusteluyhteyttä. Ei riidellä, mutta ei puhutakaan. Minä järjestelen asioita, ja kun ehdotan jotain kuviota, mies yllättyy kuin asia tulisi puskista. Ja sitten se taas jatkaa puhumattomana telkkarin katsomista. Avioliitto on ollut sitä että raahaan mykkää miestä perässä ja samaa on erokin näköjään. Pitää varmaan sen tavaratkin pakata ja taluttaa se autoon jos siihen päädyn että se tästä muuttaa pois.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D

Vierailija
2/9 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ero on omanlaisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet itse valmiin speksin ja näytät miehelle ja sanot, että avaa suunsa, jos haluaa jotain muuta, muuten mennään sen mukaan.

Vierailija
4/9 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa luultavasti on hankkia itse oma asunto ja raahata omat tavarat sinne, voi mies sitten jäädä ihmettelemään itsekseen. Viivytystaistelu voi erotilanteessa olla yllättävän tehokas ratkaisu.

Vierailija
5/9 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoltahan sinun ero kuulostaa, kun saat kaiken päättää itse. Tuotakin voisi joku kadehtia.

Vierailija
6/9 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viivytystaistelu voi erotilanteessa olla yllättävän tehokas ratkaisu.

No sitä se kyllä on, ainakin meillä. En vaan ymmärrä sitä, että minkä takia kukaan aikuinen ihminen haluaa venyä ja vanua tälläisessä avioliiton irvikuvassa. Onko se vaan laiskuutta miehen taholta, vai mitä se on, kun ei halua sisäistää faktoja. En ymmärrä. Itse mielummin hoitaisin asiat ripeästi pois, kun päätöstä on tässä kypsytelty kuitenkin jo vuosia. Ap

Vierailija
7/9 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jos lähdet. Mitä siinä vikiset ja odottelet?

Vierailija
8/9 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde jos lähdet. Mitä siinä vikiset ja odottelet?

No kun tämä talo jää minulle, ukko pitäisi saada ulos tästä. Ja sovussa, koska en halua olla lasten tietäen inhottava heidän isälleen. Ap

Vierailija
9/9 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoa ei tarvitse avioerossa mihinkään, kaiken voi tarvittaessa hoitaa yksin.

On pelkkää saamattomuutta ja tekosyitä, jos itkee, että puoliso ei suostu eroamaan tai neuvottelemaan.

Avioerohakemukset (2 kpl) ja oikeuden määräämän osituksen sekä puolison häädön omasta kodista voi hoitaa ihan yksin.

Jos lapset ovat kouluikäisiä tai aikuisia, voi tarvittaessa kertoa, että antoi puolisolle mahdollisuuden, mutta koska tämä ei sitä halunnut käyttää, piti kaikki tehdä yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi