Jos sinua pyydettäisiin tuomaan kaupasta muutama peruna, montako toisit?
Jos et saisi tarkennusta määrästä, montako perunaa ostaisit?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että muutama on 2-3. Varmaan toisin kolme kaiken varalta, jos kaksi olisikin liian vähän :D
Montako sulle tuotiin?
Pyysin siis miestä tuomaan kaupasta muutaman perunan (meidän kahden hengen talouteen). Hän toi kaksi. Itse olisin ajatellut että muutama tarkoittaisi noin 4-6 perunaa.
No 4-6 on enemmän kuin muutama.
No ostaisin jonkun 2 kg valmiiksi pakatun pirkka-peruna pussin. Muutama on sinällään epämääräinen käsite. Se voi olla mitä tahansa 3-99 väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että muutama on 2-3. Varmaan toisin kolme kaiken varalta, jos kaksi olisikin liian vähän :D
Montako sulle tuotiin?
Pyysin siis miestä tuomaan kaupasta muutaman perunan (meidän kahden hengen talouteen). Hän toi kaksi. Itse olisin ajatellut että muutama tarkoittaisi noin 4-6 perunaa.
Vihjasi hienovaraisesti, että voisit vähän laihduttaa.
Kai se nyt riippuu vähän perunoiden koostakin! Kolmesta seitsemään, jos on irtomyynnissä. Mutta esim. lähikaupassani pitää ostaa kilon pussi, pienempää erää ei saa.
Ja sitten ei se pelkkä koko ole olennaista, vaan käyttötarkoitus myös. Salaattiin ja uuniperunoiksi pitää ostaa eri lajiketta.
Jos ei pyytäjä mitenkään suostu täsmentämään, niin mikä tahansa kahdesta perunasta ylöspäin olisi minusta kelvollinen vastaus. Omapa on kysyjän ongelma, jos ei saanut mitä halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako sulle tuotiin?
Pari perunaa ei ole sama kuin muutama.
Minusta muutama = 5 kpl, mutta luultavasti toisin varmuuden vuoksi 10, koska ikinä ei voi tietää mitä joku todellisuudessa tarkoittaa "muutamalla". Ja jos on ylimääräisiä perunoita niin ei heti seuraavana päivänä tarvitse hakea lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako sulle tuotiin?
Vihjasi hienovaraisesti, että voisit vähän laihduttaa.
:D -ap
4-6 kpl riippuen koosta. Arvasin että tämä on joku miehen "moka" :) Avokkinikin toi kaupasta 2 perunaa kun laitoin viestiä että teen kastiketta tuotko perunoita. Naurattaa sinänsä mutta jotenkin tuo että millä logiikalla ei ymmärrä että perunat on tulossa syötäväksi ja että yleensä yksi peruna ei riitä aikuiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on toiminut tässä väärin. Jos olisit pyytänyt kahta, olisit pyytänyt pari omenaa. Muutama on vasta kolmesta ylöspäin. Mutta jos teitä syöjiä on vain kaksi, niin sittenhän ne kaksi perunaa riittävät hyvin. Jos mies olisi tuonut kolme perunaa, olisi syntynyt riita siitä, kumpi saa kaksi :-D
Jos sinä pyytäisit tuskin toisin yhtään. Jos kysyjä/pyytäjä olisi joku perheenjäsen ehkä 4-5 tai sitten toisin pienen pussin valmiiksi pakattuja perunoita.
Kolme jos ovat oikein isoja, muuten 4 tai viisi. Jos tiedän, että ei tarvitse säästää joka senttiä/euroa, niin jopa toisin kilon pussin, jos ovat niin edullisempia kuin irtoperunat.
Kysyisin siltä jolle niitä perunoita pitää tuoda, että sanoo suoraan kappalemäärän tai tuon pussillisen (1 kg )
Alta kahta kiloa en viitsisi ostaa. Ei meillä mitään hiiren annoksia tehdä, vaan niin, että voi toisenkin kerran syödä.
Joo ei miehet ymmärrä ellei kirjoita tarkkoja ohjeita. Olen havainnut paremmaksi käydä itse kaupassa koska jokatapauksessa sinne joudun menemään jos miestä pyydän. Sinänsä olisi kiva joskus saada apua tähänkin asiaan arjessa...
Muutama esimerkki:
"Voisitko tuoda maidon" -> tuo hyla -maidon koska itse tykkää siitä, lapset kiljuu että hyi pahaa, mies loukkaantuu kun en voinut antaa selviä ohjeita (meillä ei ikinä ole ollut hyla käytössä)
"Ehditkö miettiä lapsille eväät huomiseksi? (koulun luontoretkelle)" -> Ostanut mikrohampparit. Missä ne lämmitetään? Ovatko ravitsevia ja terveellisiä? Äiti lähti sitten iltavuoron jälkeen etsimään klo 23 auki olevaa kauppaa...
"Toisitko kaupasta jotain hedelmiä?" -> Mies tuo avokadoja...joille olen allerginen ja olen monesti sen kertonut
5-6. Ihan siksi, että eivät ole hintavia, eivätkä pilaannu heti, jolloin pari ylimääräistä ei haittaa.