Jos sinua pyydettäisiin tuomaan kaupasta muutama peruna, montako toisit?
Jos et saisi tarkennusta määrästä, montako perunaa ostaisit?
Kommentit (64)
Kysyisin mihin tarkoitukseen tulee, ostokset sitten sen mukaan.
Perunoitakin on montaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin siis miestä tuomaan kaupasta muutaman perunan (meidän kahden hengen talouteen). Hän toi kaksi. Itse olisin ajatellut että muutama tarkoittaisi noin 4-6 perunaa.
Miehesi on toiminut tässä väärin. Jos olisit pyytänyt kahta, olisit pyytänyt pari omenaa. Muutama on vasta kolmesta ylöspäin. Mutta jos teitä syöjiä on vain kaksi, niin sittenhän ne kaksi perunaa riittävät hyvin. Jos mies olisi tuonut kolme perunaa, olisi syntynyt riita siitä, kumpi saa kaksi :-D
"Jos olisit pyytänyt kahta, olisit pyytänyt pari omenaa." Mitähäh?
Kuinka teidän perheessä sujuu ostosreissut, ei kovin hyvin varmaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki muut osasivat lukea ne omenat perunoiksi, niin kuin olin tarkoittanutkin :-)
Me ostetaan harvoin perunoita ja jos ostetaan, niin 2-3 on tyypillinen määrä. On tympeää, jos perunoita jää yli, koska voi mennä pitkäkin aika ennen kuin niitä taas käytetään.
Toisin kolme. Kaksi on liian vähän ja neljä liikaa.
Pitääkö kysyä niin epämääräisesti? Jos haluaa esim kaksi perunaa niin eikö voi sanoa että toisitko kultamussukkaiseni kaksi perunaa kaupasta. Pari ei välttämättä tarkoita kahta. Sitäpäitsi kuka v***u haluaa kaupasta "muutaman " perunan kerrallaan? Kilon pussi maksanee palttiarallaa euron eikä ne taida vielä "parissa" tai vielä "muutamassakaan" päivässä pilaantua!? SILTIKIN muutama on vähintään kolme...
Tyypillisesti ostatte 2-3perunaa. Mies tuo kaksi perunaa. VÄÄRIN just tänä päivänä oisit halunnu 3 perunaa. Jos mies ois tuonu 3 perunaa VÄÄRIN
se on liikaa ja se jää jääkaappiin homehtumaan ja sit koko jääkaappi homehtuu ja haisee homeelle ja kaikki muut ruuatkin menee pilalle ja sit pitää jääkaappi pestä ja kaikki ruoat heittää roskiin ja ne perunat on nii kalliitakii ni millä järellä toit kolme perunaa ku tasan tarkkaan tiesit ettei niin montaa perunaa meillä mene! T: tyypillinen nainen.
Mun mielestä muutama tarkoittaa aina kahta (2). Mies vänkää, että muutama voi tarkoittaa enemmänkin, eikä vain kahtaa.
Mies on väärässä. Te ootte väärässä. MUUTAMA ON KAKSI. AINA KAKSI. Mulle muutama on aina tarkottanu kahta!
Joten ois todella typerää sanoa mulle että tuo muutama peruna, toisin 2 perunaa ja sehän näyttäis typerälle.
2kg pussin, ei niitä nyt vähempää jaksa alkaa ostamaan.
yksi, pari, muutama, puolenkymentä, kymmenkunta jne.
Mutama on 3 tai 4.
Tiedän että muutama tarkoittaa ei kovin montaa, mutta varmuuden vuoksi ostaisin muutaman lisää, eli 8-10 kpl
En toisi sinulle perunoita ollenkaan, koska olet vaikea ja hankala puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin siis miestä tuomaan kaupasta muutaman perunan (meidän kahden hengen talouteen). Hän toi kaksi. Itse olisin ajatellut että muutama tarkoittaisi noin 4-6 perunaa.
Miehesi on toiminut tässä väärin. Jos olisit pyytänyt kahta, olisit pyytänyt pari omenaa. Muutama on vasta kolmesta ylöspäin. Mutta jos teitä syöjiä on vain kaksi, niin sittenhän ne kaksi perunaa riittävät hyvin. Jos mies olisi tuonut kolme perunaa, olisi syntynyt riita siitä, kumpi saa kaksi :-D
Nii mutku jordäppel = maaomena = peruna.
Riippuu kuka kysyy.
Jos puoliso, ottaisin sen meille kahdelle soveltuvan määrän, ehkä 5kpl. Jos pyytäjä taas olisi vaikkapa mummoni, niin veisin varmaan pari kiloa.
Muutama peruna olisi itselleni kahden päivän annos eli 5-6 kappaletta
Just tämän takia pyydän aina mieheltä tarkan kappalemäärän, jos hän on tuomassa jotain kaupasta. "Tuo viisi perunaa". Epämääräiset ilmaukset kuten "pari" tai "muutama" sisältävät aina riskin.