Onko mielestäsi oikein hankkia lapsia maailmaan kärsimään, vain koska itse niitä haluaa?
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kulta pieni et ole konkretiaa nähnytkään. Säälittävää yrittää olla niin henkevä ja omassa erinomaisuudessaan muita parempi. Mutta ehkä se elämä opettaa sinuakin jos vain uskallat elää muuallakin kuin av:lla.
Uuuu, muiden alentaja ja vähättelijä on kokenut elämää, uskaltaa elää ja pätee sillä av:lla.. Ei lainkaan säälittävää.
Ei hän nyt mitään vaikutusta tee mutta verrattuna sinun pseudointelektuelliin kyyniseen teiniagnstiin niin aivan varmasti on noin tuhat kertaa sinua parempi. Aivan kaikessa.
Miksi kirjoitat itsestäsi kolmannessa persoonassa? Ota selvää käyttämiesi tekonokkelien termien merkityksestä seuraavalla kerralla enne käyttämistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Ap, tee meille palvelus: printtaa ja säilytä tämä ketju. Lue se taas 20 vuoden kuluttua. Lupaan, että tämä on sinulle taattua facepalm kamaa
En ole ap. mutta teepä itse samoin. En tosin voi luvata kehitytkö sinä edes 50 vuodessa ihmisenä yhtään.
Monet ihmiset lähtevät tältä planeetalta yhtä tyhminä kun ovat tänne tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Velanaisilla on taas hauskaa... noh, ainakin perspektiivi on mielenkiintoisempi kuin tavallisesti.
Jos syntynyt lapsi toteaa että ei halua kärsiä tästä maailmasta niin oman elämänsä voi aina lopettaa, minä vain tarjoan lapselle vaihtoehdon olla olemassa.
Miltä sinusta tuntuisi jos lapsesi tappaisi itsensä?
Vastaa!
Vierailija kirjoitti:
Ap, tee meille palvelus: printtaa ja säilytä tämä ketju. Lue se taas 20 vuoden kuluttua. Lupaan, että tämä on sinulle taattua facepalm kamaa
Tää on facepalm kamaa tälläkin hetkellä sun viestien vuoksi.
Onpas täällä masentunutta porukkaa ja lääkkeet ottamatta ilmeisen monilla.
Kyllä, lisääntyminen on aina itsekästä, mutta elämän suurin onni on rakastaa ja tulla rakastetuksi. Moni meistä päättää jakaa onneaan ja rakkauttaan myös eteenpäin, jatkamalla sukua.
Elämä on paljon muutakin kuin kärsimystä ja juuri siksi elämisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään palstalla pyörii paljon tyhjäpäitä jotka eivät edes tiedä mistä keskustellaan. Toisaalta, tuollainen tyhjäpäisyys voisi olla aika ihanaa ja poistaa osan subjektiivisesta kärsimyksestä, niin kuin se näyttää näiden kohdalla tekevän ainakin tiettyyn pisteeseen saakka. Olen vähän kateellinen teille.
Puspus, olemme kaikki käyneet läpi tuon vaiheen yliopistoaikoina ja selvinneet siitä. On oikeasti rasittavaa keskustella jonkun kanssa, joka uskoo löytäneensä elämän syvän kärsimyksen ja luulee täten olevansa muita älykkäämpi.
Tämä. Hauskaa on myös se paniikin ja raivon sekoitus kun näille ihmisille vihjaa, että ei, he eivät ole aivan niin älykkäitä ja uniikkeja kuin luulivat. Sitten se tosi kärsimys vasta alkaakin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki joille elämä on kärsimystä ja vaivan palkka on kuolema niin miksi teillä on sitten ollut oikeus syntyä ja oikeus elää???
Jos ihminen kerran on noin paha niin tehän voitte luovuttaa paikkanne tässä maailmassa seuraavalle sukupolvelle.
Käsittämätöntä hurskastelua itse elää mutta muille sitä ei suoda!
Minulla on kaksi lasta ja eivät ole vielä näiden 2kymmenen vuoden aikana kovasti kärsineet eivätkä ole tehneet mitään sen pahempaa kuin me muutkaan tavalliset ihmiset.
Juu minä kuolen ja lapsetkin kuolee joskus mutta jos nyt ensin elettäsiin...
Kenenkään ei ole pakko lisääntyä mutta ei se tee paremmaksi ihmiseksi kuten ei lisääntyminenkään joka on ihan biologiaa.
Juuri tästähän aloituksessa oli kyse. Ei lapsella ole oikeutta päättää syntymästään, vaan hänen vanhemmillaan. Se riittääkö oma halu oikeutukseksi taisi olla kysymyksen ydin. Ihmeellistä ulkoistaa vastuu nimenomaan "uhrille".
Voi ei. Sinä oikeasti luulet että olet nyt jonkun syvällisen äärellä.
Elämä on minulle aika syvällinen aihe. Oikeasti on. Mikä sinulle? Viestiesi perusteella en paljon halveksisi muita kirjoittajia.
Voi teinitrolli, ei nyt jaksa. Yritä kestää itsesi kanssa.
Minua kiinnostaa minkä ikäiset käyttävät tuota toisten ihmisten teiniksi "syyttämistä" "argumenttinaan"
En ole kukaan juuri tähän lainattujen viestien ketjuun kirjoittanut.
Itse olen keski-ikäinen. En ajattele mistään viesteistä että tuossa on sen ja sen ikäinen.
Kun koitan miettiä millainen ihminen sylkee tuota teini teini teini, sinä olet vain teini, sontaansa, mieleeni tulee joku, miten sen nyt kauniisti sanoisi, vaihdevuosista kärsivä, katkera ja pelokas rassukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kulta pieni et ole konkretiaa nähnytkään. Säälittävää yrittää olla niin henkevä ja omassa erinomaisuudessaan muita parempi. Mutta ehkä se elämä opettaa sinuakin jos vain uskallat elää muuallakin kuin av:lla.
Uuuu, muiden alentaja ja vähättelijä on kokenut elämää, uskaltaa elää ja pätee sillä av:lla.. Ei lainkaan säälittävää.
Ei hän nyt mitään vaikutusta tee mutta verrattuna sinun pseudointelektuelliin kyyniseen teiniagnstiin niin aivan varmasti on noin tuhat kertaa sinua parempi. Aivan kaikessa.
Miksi kirjoitat itsestäsi kolmannessa persoonassa? Ota selvää käyttämiesi tekonokkelien termien merkityksestä seuraavalla kerralla enne käyttämistä. :D
Siellä kulkee hirveä rölli :D
Kun yrität trollata, yritä olla edes hyvä siinä. Eihän sulla ole mitään muuta jäljellä elämässä, joten älä silloin(kin) epäonnistu.
Pusuja. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään palstalla pyörii paljon tyhjäpäitä jotka eivät edes tiedä mistä keskustellaan. Toisaalta, tuollainen tyhjäpäisyys voisi olla aika ihanaa ja poistaa osan subjektiivisesta kärsimyksestä, niin kuin se näyttää näiden kohdalla tekevän ainakin tiettyyn pisteeseen saakka. Olen vähän kateellinen teille.
Puspus, olemme kaikki käyneet läpi tuon vaiheen yliopistoaikoina ja selvinneet siitä. On oikeasti rasittavaa keskustella jonkun kanssa, joka uskoo löytäneensä elämän syvän kärsimyksen ja luulee täten olevansa muita älykkäämpi.
Tämä. Hauskaa on myös se paniikin ja raivon sekoitus kun näille ihmisille vihjaa, että ei, he eivät ole aivan niin älykkäitä ja uniikkeja kuin luulivat. Sitten se tosi kärsimys vasta alkaakin :D
Onko olkiukon möyhyyttäminen tyydyttävää ja antoisaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoajat mainittu, ei paha.. Et taida olla järjen jättiläinen, jos et löydä edes mielekästä ja omaa vaihettasi vastaavaa keskustelua, tai perusta sellaista itse. Et kai vain ole sellainen väliinputoaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki joille elämä on kärsimystä ja vaivan palkka on kuolema niin miksi teillä on sitten ollut oikeus syntyä ja oikeus elää???
Jos ihminen kerran on noin paha niin tehän voitte luovuttaa paikkanne tässä maailmassa seuraavalle sukupolvelle.
Minulla on kaksi lasta ja eivät ole vielä näiden 2kymmenen vuoden aikana kovasti kärsineet eivätkä ole tehneet mitään sen pahempaa kuin me muutkaan tavalliset ihmiset.
Kenenkään ei ole pakko lisääntyä mutta ei se tee paremmaksi ihmiseksi kuten ei lisääntyminenkään joka on ihan biologiaa.
Juuri tästähän aloituksessa oli kyse. Ei lapsella ole oikeutta päättää syntymästään, vaan hänen vanhemmillaan. Se riittääkö oma halu oikeutukseksi taisi olla kysymyksen ydin. Ihmeellistä ulkoistaa vastuu nimenomaan "uhrille".
Elämä on minulle aika syvällinen aihe. Oikeasti on. Mikä sinulle? Viestiesi perusteella en paljon halveksisi muita kirjoittajia.
Minua kiinnostaa minkä ikäiset käyttävät tuota toisten ihmisten teiniksi "syyttämistä" "argumenttinaan"
Itse olen keski-ikäinen. En ajattele mistään viesteistä että tuossa on sen ja sen ikäinen.
Kun koitan miettiä millainen ihminen sylkee tuota teini teini teini, sinä olet vain teini, sontaansa, mieleeni tulee joku, miten sen nyt kauniisti sanoisi, vaihdevuosista kärsivä, katkera ja pelokas rassukka.
Mielikuvituksesi ei ole häävi mutta se lienee pienin ongelmistasi.
Vierailija kirjoitti:
Velanaisilla on taas hauskaa... noh, ainakin perspektiivi on mielenkiintoisempi kuin tavallisesti.
Jos syntynyt lapsi toteaa että ei halua kärsiä tästä maailmasta niin oman elämänsä voi aina lopettaa, minä vain tarjoan lapselle vaihtoehdon olla olemassa.
Ole vain tarjoamatta. Kaikki voittavat.
Minulle muiden kärsimys on samantakevää, en juuri välitä edes omasta kärsimyksestäni. En ole täällä nauttiakseni elämästä. Jos minun lasteni kohtalona on kärsimys, niin olkoon oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä itsesi likoon ja paljasta todellinen älykkyytesi ja uniikkiutesi. Riittääkö paukut vai jatkatko vain muiden mollaamista? Kaikki taitavat tietää vastauksen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole vain tarjoamatta. Kaikki voittavat.
Perusteluja? Minun elämäntehtäväni ei valitettavasti ole palvella sinun halujasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvituksesi ei ole häävi mutta se lienee pienin ongelmistasi.
Itse asiassa mielikuvitukseni on psykologisissa testeissä todettu hyväksi. Ainakin psykiatri on minulle näin itse sanonut. Lisäksi monet opettajat ja ystäväni ovat kehuneet mielikuvitustani.
Olen aika luova ja taiteellinen.
Mutta ihan sama minulle mitä sinä mörökölli siellä ajattelet.
Ei vaikuta minun elämääni onneksi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästikkään meillä ei ole ollut samanlaisia "vaiheita" jos mielestäsi "tosi kärsimys" alkaa noin söpöstä asiasta.
En kyllä olettanutkaan että olisimme samalla aaltopituudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä itsesi likoon ja paljasta todellinen älykkyytesi ja uniikkiutesi. Riittääkö paukut vai jatkatko vain muiden mollaamista? Kaikki taitavat tietää vastauksen..
Voi kultamussukka kun kaikki eivät nyt vaan kieri samassa narsismin ja kyynisyyden tunteissa kuin sinä.
Mutta mitä sille röllille muuten siellä kuuluu? Alkaako arvottomuuden tunne helpottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä sinusta tuntuisi jos lapsesi tappaisi itsensä?
Vastaa!
Todennäköisesti ikävältä, mutta kärsimys on ohimenevää. Mitä siitä?
Ei ole. En itse IKINÄ hankkisi lapsia. Mielestäni tämä ei vaadi perusteluja.