Onko mielestäsi oikein hankkia lapsia maailmaan kärsimään, vain koska itse niitä haluaa?
Kommentit (217)
Tuskin joku palstayhäri edes miettii voisiko olla parempi vaihtoehto olla lisääntymättä. Monesti näiden elämä niin tyhjää ja turhaa, että tarvitsevat lapsen vain saadakseen elämäänsä jotain sisältöä, sekä itselleen merkityksen. Todella surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheita ihmisiä täällä puolustelemassa lisääntymistään.
Käskevät toisten tappaa itsensä ja haukkuvat persepäiksi.
Minusta tuollaisesta puheesta huokuu täydellinen pahuus, itsekkyys ja kuvottava alhaisuus.
Luuletteko oikeasti että hyökkäys on paras puolustus?
Ei ole, paljastatte vain kaikille millaisia ilkeitä ja julmia ihmisiä olette.
Teidän ei olisi kuulunut lisääntyä.
Tästä tulee mielikuva nuoresta, yksinkertaisesta ihmisestä. Ei ole muuta kuin palstailu. Viestejä riittää. Tässäkin ketjussa.
En viitsi vaivsutua teinien kanssa keskustelemaan
Mielikuvaa susta ei jaksa kukaan edes julki lausua.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki joille elämä on kärsimystä ja vaivan palkka on kuolema niin miksi teillä on sitten ollut oikeus syntyä ja oikeus elää???
Jos ihminen kerran on noin paha niin tehän voitte luovuttaa paikkanne tässä maailmassa seuraavalle sukupolvelle.
Käsittämätöntä hurskastelua itse elää mutta muille sitä ei suoda!
Minulla on kaksi lasta ja eivät ole vielä näiden 2kymmenen vuoden aikana kovasti kärsineet eivätkä ole tehneet mitään sen pahempaa kuin me muutkaan tavalliset ihmiset.
Juu minä kuolen ja lapsetkin kuolee joskus mutta jos nyt ensin elettäsiin...
Kenenkään ei ole pakko lisääntyä mutta ei se tee paremmaksi ihmiseksi kuten ei lisääntyminenkään joka on ihan biologiaa.
Juuri tästähän aloituksessa oli kyse. Ei lapsella ole oikeutta päättää syntymästään, vaan hänen vanhemmillaan. Se riittääkö oma halu oikeutukseksi taisi olla kysymyksen ydin. Ihmeellistä ulkoistaa vastuu nimenomaan "uhrille".
Voi ei. Sinä oikeasti luulet että olet nyt jonkun syvällisen äärellä.
Kun asenne on tuollainen; minulla on oikeus lisääntyä ja kaikki jotka tässä elämässä kärsivät, voisivat vaan tappaa itsensä koska ovat pää perseessä, minä en välitä mistään ja kestään, ja toivotan kultapienille ihanaa syksyä omasta täydellisestä narsistikuplastani,
niin ihmettelen vain, miten he ajattelivat sen lapsensa tulevan onnelliseksi muiden samalla tavalla ajattelevien psykopaattien maailmassa?
Entä jos se lapsenne kasvaakin empaattiseksi otukseksi eikä peri teidän itekästä minä minä asennettanne?
Miten sellainen lapsi pärjää tässä teidänlaistenne maailmassa?
Onko teille ihan sama jos oma lapsenne tappaa itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kulta pieni et ole konkretiaa nähnytkään. Säälittävää yrittää olla niin henkevä ja omassa erinomaisuudessaan muita parempi. Mutta ehkä se elämä opettaa sinuakin jos vain uskallat elää muuallakin kuin av:lla.
Uuuu, muiden alentaja ja vähättelijä on kokenut elämää, uskaltaa elää ja pätee sillä av:lla.. Ei lainkaan säälittävää.
Ei hän nyt mitään vaikutusta tee mutta verrattuna sinun pseudointelektuelliin kyyniseen teiniagnstiin niin aivan varmasti on noin tuhat kertaa sinua parempi. Aivan kaikessa.
On itsekästä. Hankin lapsia silti, esikoinen tuloillaan. Pelkästään päätös omasta olemassaolosta on itsekäs, suurin ekoteko kaikkia ja kaikkea elävää kohtaan olisi tappaa itsensä. Minusta ei kuitenkaan siihen ole, joten otan elämästä kaiken irti ja teen eläimenä niitä itsekkäitäkin päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kun asenne on tuollainen; minulla on oikeus lisääntyä ja kaikki jotka tässä elämässä kärsivät, voisivat vaan tappaa itsensä koska ovat pää perseessä, minä en välitä mistään ja kestään, ja toivotan kultapienille ihanaa syksyä omasta täydellisestä narsistikuplastani,
niin ihmettelen vain, miten he ajattelivat sen lapsensa tulevan onnelliseksi muiden samalla tavalla ajattelevien psykopaattien maailmassa?
Entä jos se lapsenne kasvaakin empaattiseksi otukseksi eikä peri teidän itekästä minä minä asennettanne?
Se on sössösöö just näin. Koitappa katsoa vaikka muumeja hetki ja rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheita ihmisiä täällä puolustelemassa lisääntymistään.
Käskevät toisten tappaa itsensä ja haukkuvat persepäiksi.
Minusta tuollaisesta puheesta huokuu täydellinen pahuus, itsekkyys ja kuvottava alhaisuus.
Luuletteko oikeasti että hyökkäys on paras puolustus?
Ei ole, paljastatte vain kaikille millaisia ilkeitä ja julmia ihmisiä olette.
Teidän ei olisi kuulunut lisääntyä.
Tästä tulee mielikuva nuoresta, yksinkertaisesta ihmisestä. Ei ole muuta kuin palstailu. Viestejä riittää. Tässäkin ketjussa.
En viitsi vaivsutua teinien kanssa keskustelemaanMielikuvaa susta ei jaksa kukaan edes julki lausua.. :D
minä voin lausua: alkoholisoitunut, VANHA ruma akka, joka epäonnistunut äitinä, ja miessuhteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kärsimään? Lapsi syntyi kun perheemme taloudellinen tila oli mallillaan. Opetamme hänelle positiivista elämänasennetta ja nauttimaan elämästä. Hyvin iloinen ja nauravainen hänestä on tullutkin.
Ymmärrätkö että lapsestasi tulee nuori, sitten aikuinen ja lopulta vanha?
Ymmärrätkö että hän ei ikuisesti voi elää siellä teidän pullamössökuplaperheessänne nauraen?
Kyllä, ja se juuri elämässä on ihanaa. Mutta jos koko elämänsä kulkee pää perseessä niin ethän sinä näe muuta kuin paskaa :). Hyvää päivänjatkoa ja ihanaa syksyä sulle!
Sinulla on pää perseessä, hyvää ja ihanaa syksyä täältä ylempää sinne alas!
Luojan kiitos ettet hanki lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kärsimään? Lapsi syntyi kun perheemme taloudellinen tila oli mallillaan. Opetamme hänelle positiivista elämänasennetta ja nauttimaan elämästä. Hyvin iloinen ja nauravainen hänestä on tullutkin.
Ymmärrätkö että lapsestasi tulee nuori, sitten aikuinen ja lopulta vanha?
Ymmärrätkö että hän ei ikuisesti voi elää siellä teidän pullamössökuplaperheessänne nauraen?
Kyllä, ja se juuri elämässä on ihanaa. Mutta jos koko elämänsä kulkee pää perseessä niin ethän sinä näe muuta kuin paskaa :). Hyvää päivänjatkoa ja ihanaa syksyä sulle!
Sinulla on pää perseessä, hyvää ja ihanaa syksyä täältä ylempää sinne alas!
Luojan kiitos ettet hanki lapsia...
Ole hyvä. Harmi vain kun sinä et ajattele kuin itseäsi ja lisäännyt vaikket oikeasti ole hyvä ihminen.
Hyvää ja ihanaa syksyä ja elämää ja kaikkea kaunista ja pusuja ja haleja ja ihanaa sinulle sinne.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään palstalla pyörii paljon tyhjäpäitä jotka eivät edes tiedä mistä keskustellaan. Toisaalta, tuollainen tyhjäpäisyys voisi olla aika ihanaa ja poistaa osan subjektiivisesta kärsimyksestä, niin kuin se näyttää näiden kohdalla tekevän ainakin tiettyyn pisteeseen saakka. Olen vähän kateellinen teille.
Mietin juuri aivan samaa! Ei tarvitsisi edes ikinä päihteitä kun voisi kellua onnellisessa tietämättömyydessä. Tällainen semifilosofinenkin keskustelu on aivan liikaa monille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sössösöö just näin. Koitappa katsoa vaikka muumeja hetki ja rauhoittua.
Hei jos sinulla on eväät lopussa ja hävettää kun et keksi mitään järkeviä argumentteja, niin mene sitten muumimukiesi pariin.
Minulla ei ole yhtään muumimukia, kun en ymmärrä mikä niissä on hienoa. En keräile mitään muutakaan.
Ap, tee meille palvelus: printtaa ja säilytä tämä ketju. Lue se taas 20 vuoden kuluttua. Lupaan, että tämä on sinulle taattua facepalm kamaa
Hei, jokaisen oma päätös hankkia tai olla hankkimatta lapsia. Tietenkin on suotavaa lisääntyä vain jos pystyy ja haluaa huolehtia lapsesta. Sama asia kuin se, että pukeudut väriin josta pidät, mutta mikä ärsyttää jonkun silmiä. Itsekäs teko mutta niinhän ne kaikki ovat mitä ikinä teemmekin.
Itsekkäiden ihmisten häpeäraivo ja argumentit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki joille elämä on kärsimystä ja vaivan palkka on kuolema niin miksi teillä on sitten ollut oikeus syntyä ja oikeus elää???
Jos ihminen kerran on noin paha niin tehän voitte luovuttaa paikkanne tässä maailmassa seuraavalle sukupolvelle.
Minulla on kaksi lasta ja eivät ole vielä näiden 2kymmenen vuoden aikana kovasti kärsineet eivätkä ole tehneet mitään sen pahempaa kuin me muutkaan tavalliset ihmiset.
Kenenkään ei ole pakko lisääntyä mutta ei se tee paremmaksi ihmiseksi kuten ei lisääntyminenkään joka on ihan biologiaa.
Juuri tästähän aloituksessa oli kyse. Ei lapsella ole oikeutta päättää syntymästään, vaan hänen vanhemmillaan. Se riittääkö oma halu oikeutukseksi taisi olla kysymyksen ydin. Ihmeellistä ulkoistaa vastuu nimenomaan "uhrille".
Elämä on minulle aika syvällinen aihe. Oikeasti on. Mikä sinulle? Viestiesi perusteella en paljon halveksisi muita kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään palstalla pyörii paljon tyhjäpäitä jotka eivät edes tiedä mistä keskustellaan. Toisaalta, tuollainen tyhjäpäisyys voisi olla aika ihanaa ja poistaa osan subjektiivisesta kärsimyksestä, niin kuin se näyttää näiden kohdalla tekevän ainakin tiettyyn pisteeseen saakka. Olen vähän kateellinen teille.
Puspus, olemme kaikki käyneet läpi tuon vaiheen yliopistoaikoina ja selvinneet siitä. On oikeasti rasittavaa keskustella jonkun kanssa, joka uskoo löytäneensä elämän syvän kärsimyksen ja luulee täten olevansa muita älykkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on minulle aika syvällinen aihe. Oikeasti on. Mikä sinulle? Viestiesi perusteella en paljon halveksisi muita kirjoittajia.
Voi teinitrolli, ei nyt jaksa. Yritä kestää itsesi kanssa.
Velanaisilla on taas hauskaa... noh, ainakin perspektiivi on mielenkiintoisempi kuin tavallisesti.
Jos syntynyt lapsi toteaa että ei halua kärsiä tästä maailmasta niin oman elämänsä voi aina lopettaa, minä vain tarjoan lapselle vaihtoehdon olla olemassa.