Onko mielestäsi oikein hankkia lapsia maailmaan kärsimään, vain koska itse niitä haluaa?
Kommentit (217)
No voihan se tehdä omatoimisen jälkiabortoinnin, jos ei elo miellytä. Elämä on myös vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kärsimään? Lapsi syntyi kun perheemme taloudellinen tila oli mallillaan. Opetamme hänelle positiivista elämänasennetta ja nauttimaan elämästä. Hyvin iloinen ja nauravainen hänestä on tullutkin.
Ymmärrätkö että lapsestasi tulee nuori, sitten aikuinen ja lopulta vanha?
Ymmärrätkö että hän ei ikuisesti voi elää siellä teidän pullamössökuplaperheessänne nauraen?
Kyllä, ja se juuri elämässä on ihanaa. Mutta jos koko elämänsä kulkee pää perseessä niin ethän sinä näe muuta kuin paskaa :). Hyvää päivänjatkoa ja ihanaa syksyä sulle!
Vastaisitko vielä itse kysymykseen. Onko oikein hankkia elämän taakka uuden olennon niskoille, vain koska mieli tekee hankkia lapsi?
Kysymyksessäsi on virhe. Elämä ei ole taakka, se on ihana matka. On oikein haluta hankkia matkakumppani mukaan jakamaan kokemusta ja esittelemään hänelle kaikkia ihmeitä.
Vierailija kirjoitti:
En olisi itse halunnut syntyä tänne, enkä myöskään aio lisääntyä. En koe elämää mielekkäänä.
Sama homma. Katsellaan mitä täällä maailmassa tapahtuu, kun täällä kerran ollaan, mutta aika mitään sanomatonta touhu kyllä mielestäni on. Se oudoksuttaa miten välttämättömänä ja itsestäänselvänä monet ihmislajia pitävät, vaikka mitään muuta ei kuin tuhoa ei saakaan aikaan.
Jatkossa pakko tehdä lapsia, jotta joku katsoo perään, kun olet vanhus.
Ehkäisy on epäluonnollista ja luonnollista on lisääntyä niin paljon kuin voi, jos tältä kannalta ajattelee. (Käytän kyllä ehkäisyä. En vastusta sitä, mutta mietin luonnollisuutta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elollisten tarkoitus on lisääntyä
Eikä elämä ole kärsimystä
Elämä nimenomaan on kärsimystä. Syntymää seuraa väistämättä vanheneminen vaivoineen ja lopulta kuolema.
Elämä on elämää. Hienoa
Ha aina rajallista. Sekin on hyvä
Tunnen yhden joka kertoi tehneensä lapsia koska "miten muuten hänen geeninsä saataisiin jatkumaan?"....ilmeisesti hänen geeninsä olivat suorastaan jumalalliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kärsimään? Lapsi syntyi kun perheemme taloudellinen tila oli mallillaan. Opetamme hänelle positiivista elämänasennetta ja nauttimaan elämästä. Hyvin iloinen ja nauravainen hänestä on tullutkin.
Taidat olla "hieman" yksinkertainen. Ei millään pahalla, mutta jos perheen taloudellinen tila poistaa mielestäsi koko lapsesi elinkaarensa aikana kokemansa kärsimyksen, niin et taida olla oikein perillä mistä ketjussa keskustellaan.
Olen ehtinyt pian 50 vuoden ikään, enkä ole kärsimyksiä kokenut. Vastoinkäymisiä kyllä, mutta so what? Kaikki ei ole niin dramaattista, koita ymmärtää.
Voi pyhä yksinkertaisuus..
Elämä on yksinkertaista. Sen tietää jopa mato.
Unohda tekoangstikärsimyshumanistijargoni, se meni muodosta kun siirryimme 2000-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki joille elämä on kärsimystä ja vaivan palkka on kuolema niin miksi teillä on sitten ollut oikeus syntyä ja oikeus elää???
Jos ihminen kerran on noin paha niin tehän voitte luovuttaa paikkanne tässä maailmassa seuraavalle sukupolvelle.
Käsittämätöntä hurskastelua itse elää mutta muille sitä ei suoda!
Minulla on kaksi lasta ja eivät ole vielä näiden 2kymmenen vuoden aikana kovasti kärsineet eivätkä ole tehneet mitään sen pahempaa kuin me muutkaan tavalliset ihmiset.
Juu minä kuolen ja lapsetkin kuolee joskus mutta jos nyt ensin elettäsiin...
Kenenkään ei ole pakko lisääntyä mutta ei se tee paremmaksi ihmiseksi kuten ei lisääntyminenkään joka on ihan biologiaa.
Juuri tästähän aloituksessa oli kyse. Ei lapsella ole oikeutta päättää syntymästään, vaan hänen vanhemmillaan. Se riittääkö oma halu oikeutukseksi taisi olla kysymyksen ydin. Ihmeellistä ulkoistaa vastuu nimenomaan "uhrille".
Taakka ja kärsimys :) herran jestas kun jollakin on taas vaikeaa.
Tänne synnytään, eletään päivä kerrallaan ja vanhetaan kunnes kuollaan pois. Luonnollinen juttu.
Jos elämä ja ihmisenä olo ei kelpaa niin jokainen tietää mitä voi tehdä!
Tuo "pää perseeessä ja näkee pelkkää paskaa" on tosi hyvin ja ytimekkäästi sanottu :)
Vierailija kirjoitti:
No voihan se tehdä omatoimisen jälkiabortoinnin, jos ei elo miellytä. Elämä on myös vapaaehtoista.
Ei voi. Katsos kaikki eivät ole niin tyhmiä ja itsekkäitä että tekisivät tuon ja jättäisivät jälkeensä surevia ihmisiä jotka voisivat tuntea asian johdosta syyllisyyytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla "hieman" yksinkertainen. Ei millään pahalla, mutta jos perheen taloudellinen tila poistaa mielestäsi koko lapsesi elinkaarensa aikana kokemansa kärsimyksen, niin et taida olla oikein perillä mistä ketjussa keskustellaan.
Kannattaa hakea apua.
Se että sinä kärsit ei tarkoita sitä, että kaikki kärsisivät. Elämässä on kullakin haasteita, mutta varsinaisia kärsimyksiä ei hyvinvointivaltioissa juuri ole (nälänhätä, sota, orjuus yms.).
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa pakko tehdä lapsia, jotta joku katsoo perään, kun olet vanhus.
Ehkäisy on epäluonnollista ja luonnollista on lisääntyä niin paljon kuin voi, jos tältä kannalta ajattelee. (Käytän kyllä ehkäisyä. En vastusta sitä, mutta mietin luonnollisuutta)
Voit miettiä luonnollisuutta myös maanviljelystä, lentomatkailua jne. pohtiessasi.
Y
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elollisten tarkoitus on lisääntyä
Eikä elämä ole kärsimystä
Just. :D Ja kuolema ei varmasti ole perusoletus johon lyhyt elämä vain muodostaa poikkeuksen.
Kyse sinulla on siis kuoleman pelosta. Siksi et uskalla elää
Minulle elämä on luonnollista. Elämässä on jatkumo. Minä elän. Lapseni elävät. Minä kuolen. Mutta olen elänyt
En pelkää kuolemaa enkä sairautta. Minä elän. Hyvää elämää. Ja sitten kuolen.
Niin se menee. Kaikki elolliset lisääntyy. Sillä tavalla eläminen jatkuu, vaikka kuolee. Ei minulla ole muuta merkitystä kuin merkitys nyt. Ja jälkeeni elää muut.
Kauhea ajatus olisi ellei kasva, opi, näe elämää ja lopulta kuole
Älä ota Itseäsi niin vakavasti!
Aloitus kuvastaa pelkoa. Ja sitä että suhtautuu itseensä liian vakavasti. Olet vain tomua. Ei sinun elämäsi ok sen suurempiarvoista. Kuten ei minunkaan
Globaalisti ajateltuna on yks paskan hailee tekeekö vai jättääkö tekemättä lapsia täällä missä syntyvyys on minimaalista verrattuna aika moneen muuhun maahan. Hienoa että suomalaiset jaksaa silti omassa päässään pelastaa maailmaa ylikansoittumasta, vaikkei siitä mitään apua olekkaan.
Parempi kun te maailmanpelastajatkin alatte tekemään niitä lapsia tusinakaupalla, mitä nopeammin tää maa ylikansoittuu täysin ja luonnonvarat käytetään loppuun niin sitä nopeammin ihmisrotu myös katoaa täältä ja luonto voi jatkaa niinkuin on aina ennenkin jatkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea apua.
Se että sinä kärsit ei tarkoita sitä, että kaikki kärsisivät. Elämässä on kullakin haasteita, mutta varsinaisia kärsimyksiä ei hyvinvointivaltioissa juuri ole (nälänhätä, sota, orjuus yms.).
Miten ulapalla aiheesta on edes mahdollista olla???
Menkää valittamaan omille vanhemmille että kuinka kehtasivat sekstailla, tulla raskaaksi ja vielä synnyttää teidät onnettomat tähän pahaan maailmaan. Saatanan itsekkäät paska vanhemmat.
Sitten vaan ranteet auki ja uuniin niin loppuu turha valitus ja kärsimys PISTE
Darwin <3
Elämää rakastavat lisääntyvät ja masentuneet draamakuningattareet jäävät lapsettomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden joka kertoi tehneensä lapsia koska "miten muuten hänen geeninsä saataisiin jatkumaan?"....ilmeisesti hänen geeninsä olivat suorastaan jumalalliset.
Näin biologia määrää
Te kaikki joille elämä on kärsimystä ja vaivan palkka on kuolema niin miksi teillä on sitten ollut oikeus syntyä ja oikeus elää???
Jos ihminen kerran on noin paha niin tehän voitte luovuttaa paikkanne tässä maailmassa seuraavalle sukupolvelle.
Käsittämätöntä hurskastelua itse elää mutta muille sitä ei suoda!
Minulla on kaksi lasta ja eivät ole vielä näiden 2kymmenen vuoden aikana kovasti kärsineet eivätkä ole tehneet mitään sen pahempaa kuin me muutkaan tavalliset ihmiset.
Juu minä kuolen ja lapsetkin kuolee joskus mutta jos nyt ensin elettäsiin...
Kenenkään ei ole pakko lisääntyä mutta ei se tee paremmaksi ihmiseksi kuten ei lisääntyminenkään joka on ihan biologiaa.