Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika laittanut koulussa piloillaan seinälukin luokkakaverin päähän, tyttö oli muka melkein pyörtynyt ja itkenyt hysteerisesti

Vierailija
28.09.2016 |

Poika 13v oli laittanut siis erään luokkalaisensa tytön hiuksiin lukin. ymmärrän kyllä että lukki/hämiskammoinen voi säikähtää ja ehkä kiljuakin mutta mielestäni tuon on pakko olla ollut jo esitystä?

Oli siis ensin kirkunut ja pöyhinyt paniikissa hiuksiaan, kun lukki tippui hiuksista niin oli muka melkein pyörtynyt ja näyttänyt huonovointiselta. Terveydenhoitajalla sitten puhjennut hysteeriseen itkuun ja äitinsä oli hakenut kesken päivän kotiin.

No poika on nyt luonnollisesti älypuhelinkiellossa ja seuraavan kuukausirahan saa unohtaa, mutta ettekö muutkin ole sitä mieltä että tuollainen draamakohtaus yhden lukin takia on täytynyt olla esitystä?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus 10 veenä naapurin poika juoksi pihalla mun perässä kepin kanssa missä oli sellanen helvetin iso ristilukki, juoksin oikeasti henkeni edestä hädissäni pitkän aikaa. Kun olin päässyt karkuun ja piiloon, sain ihan hirveän ahdistusitkukohtauksen ja tuntui että pyörryn. Onneksi koti oli lähellä. Vihaan sitä poikaa salaa vieläkin sen takia :-D

Mut siis pointti, voi pelätä oikeasti paljon. Ja samanlainen ahdistus tulee edelleen jos näen hämähäkin

Vierailija
22/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt tekona ole kauhea jos ei tiedä että henkilöllä on tuollainen vaikean luokan kammo. Tässä nyt taitaa olla kauhistelemassa kaikki foobikot, ei tuo muille ole juttu eikä mitään. Yks hiton lukki, mitä sellainen kellekään tekee? Kusimuurahaisen tai jonkun pistiäisen kohdalla jo ymmärtäisinkin että keuhkotaan ilkeydestä. Seinälukit on vaarattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä vaarallista tuossa oli? Jos poika olisi lyönyt tms. niin rangaistus oli ok mutta tuo menee kiusottelun piikkiin JOS poika ei tiennyt tuosta tytön vaikeasta fobiasta.

Minkä hiton kiusoittelun? Sen saman kiusoittelun piikkiin, johon opettajat aina vastasivat, että "rakkaudesta se hevonenkin potkii"? Tervetuloa nykyaikaan sieltä pimeältä keskiajalta! 

Vaikkei olisi ollut fobiaa, olisi tuo ollut kiusaamista laittaa hämähäkki toisen hiuksiin! Ihan samalla tavalla, kuin silloin 90-luvun alussa "kiusoitteluna" kuitattu kähmiminen ja kouriminen oli seksuaalista häirintää. Niin ne ajat muuttuvat, erkkiseni, eikä näköjään aina huonompaan suuntaan. Ilmeisesti kuitenkin teitä 1800-lukulaisia löytyy vielä vastustamaan?

Vierailija
24/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on noin vaikea kammo, kannttaisiko siedätää? Optatteko saman pelon kenties lapsillekin. Maailma on kuitenkin hämähäkkejä ja lukkeja täynnä, ei niiltä voi välttyä. Entä jos yksi kipittää vaikka vauvanne kasvoilla, mitä teette? Juoksette kirkuen pois vai poistatte ötökän hellästi?

Vierailija
25/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n inhokki? Hiiret?Käärmeet? Rotat? Kuvittelepa itsesi sitten tytön tilalle ja vähättele sen jälkeen.

26/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä olet ilkeämielisen pojan kasvattanut! Jos olisi tuon tytön äiti niin tekisin teistä rikosilmoituksen ja lastensuojeluilmoituksen.

Höpöhöpö. Ei tuo automaattisesti ole mitään ilkeyttä, voi olla kyse vain ajattelemattomuudesta. Kaikki eivät ymmärrä, että toiset pelkäävät niin kovasti hämähäkkejä.

Mä en antaisi tippaakaan armoa jos joku noin ilkeän tempun menisi tekemään. Ei normaalilla empatialla varustettu  täyspäinen ihminen tuolla tavalla lähde ketään kiusaamaan. 

Mua on ko. tavalla kiusattu kun olin lapsi ja se oli niin hirveää, että jos joku mun lapselle menisi niin tekemään niin nostaisin siitä valtavan haloon. 

Hei haloo, ei kaikki pelkää hämiksiä, mulle ne on yhtä neutraaleja kuin perhoset. Toki en tykkää että ötököitä kiusataan mutta mulle jos joku laittaisi lukin selkään niin se olisi vain ihan tavallinen jäynä, ei mitään mistä suuttuisin.

Mikä ihmeen tavallinen jäynä? Laitatko usein pomosi puurolautaselle kärpäsenraatoja? Tai heität hirvikärpäsen kollegasi hiuksiin?

Vierailija
27/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä vaarallista tuossa oli? Jos poika olisi lyönyt tms. niin rangaistus oli ok mutta tuo menee kiusottelun piikkiin JOS poika ei tiennyt tuosta tytön vaikeasta fobiasta.

Minkä hiton kiusoittelun? Sen saman kiusoittelun piikkiin, johon opettajat aina vastasivat, että "rakkaudesta se hevonenkin potkii"? Tervetuloa nykyaikaan sieltä pimeältä keskiajalta! 

Vaikkei olisi ollut fobiaa, olisi tuo ollut kiusaamista laittaa hämähäkki toisen hiuksiin! Ihan samalla tavalla, kuin silloin 90-luvun alussa "kiusoitteluna" kuitattu kähmiminen ja kouriminen oli seksuaalista häirintää. Niin ne ajat muuttuvat, erkkiseni, eikä näköjään aina huonompaan suuntaan. Ilmeisesti kuitenkin teitä 1800-lukulaisia löytyy vielä vastustamaan?

Oletko ihan sekopää? Lukki on vaaraton otus, mulle tuo olisi hauska jäynä ja niin poikakin ehkä vilpittömästi kuvitteli. Miten voit verrata johonkin seksuaalisen häirintään tms. rikolliseen? Pahvi.

Vierailija
28/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä olet ilkeämielisen pojan kasvattanut! Jos olisi tuon tytön äiti niin tekisin teistä rikosilmoituksen ja lastensuojeluilmoituksen.

Höpöhöpö. Ei tuo automaattisesti ole mitään ilkeyttä, voi olla kyse vain ajattelemattomuudesta. Kaikki eivät ymmärrä, että toiset pelkäävät niin kovasti hämähäkkejä.

Mä en antaisi tippaakaan armoa jos joku noin ilkeän tempun menisi tekemään. Ei normaalilla empatialla varustettu  täyspäinen ihminen tuolla tavalla lähde ketään kiusaamaan. 

Mua on ko. tavalla kiusattu kun olin lapsi ja se oli niin hirveää, että jos joku mun lapselle menisi niin tekemään niin nostaisin siitä valtavan haloon. 

Hei haloo, ei kaikki pelkää hämiksiä, mulle ne on yhtä neutraaleja kuin perhoset. Toki en tykkää että ötököitä kiusataan mutta mulle jos joku laittaisi lukin selkään niin se olisi vain ihan tavallinen jäynä, ei mitään mistä suuttuisin.

Mikä ihmeen tavallinen jäynä? Laitatko usein pomosi puurolautaselle kärpäsenraatoja? Tai heität hirvikärpäsen kollegasi hiuksiin?

Miten tuollaiseen vertaat? Kärpänen pilaa puuron, hirvikärpänen voi purra. Mitä se lukki tekee? Olisiko yhtä kamalaa jos poika olisi laittanut perhosen tytön kädelle? Mun mielestä SE on sama asia.

Vierailija
29/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään hämähäkkejä niin järkyttävän paljon, että olisin reagoinut samalla tavalla. Ja varmaan antanut nyrkkiä takaisin. Ehkä poika ei tiennyt tytön kammosta, mutta silti noin ei voi tehdä. Ja sitäpaitsi, luulen että poika tiesi tytön pelkäävän ja juuri siksi halusi kiusata asialla :(

Vierailija
30/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen voi olla foobikolle todella traumatisoiva hetki. Ei taida pelkkä älypuhelinkielto ja kuukausirahan menetys riittää pojalle. Keskustelethan hänen kanssaan vakavasti? Tytölle myös vilpitön anteeksipyyntö, tietenkin. Hän tuskin on mielellään poikasi kanssa tekemisissä tuon jälkeen, ja sitä pitää kunnioittaa.

M39

Vierailija
31/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hysteerisiä naisia täällä :D Pelkäättekö muitakin pikkuöttiäisiä? Perhosia? Leppäkerttuja? (ne muuten voi purra, lukki ei).

Vierailija
32/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt tekona ole kauhea jos ei tiedä että henkilöllä on tuollainen vaikean luokan kammo. Tässä nyt taitaa olla kauhistelemassa kaikki foobikot, ei tuo muille ole juttu eikä mitään. Yks hiton lukki, mitä sellainen kellekään tekee? Kusimuurahaisen tai jonkun pistiäisen kohdalla jo ymmärtäisinkin että keuhkotaan ilkeydestä. Seinälukit on vaarattomia.

Niin on korkean paikan reunamilla seisominen korkeapaikankammoisellekin. Tai magneettiröntgenputki ahtaanpaikankammoiselle. Fobia on irrationaalista pelkoa. Ei se vähättelyllä parane.

33/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaiseen vertaat? Kärpänen pilaa puuron, hirvikärpänen voi purra. Mitä se lukki tekee? Olisiko yhtä kamalaa jos poika olisi laittanut perhosen tytön kädelle? Mun mielestä SE on sama asia.

Kaikki suomalaiset hämähäkit purevat ja ovat myrkyllisiä (vaikkakaan ei usein ihmisen terveyttä hetkautakaan). Pitkistä hiuksista on todella vaikea saada mitään (paniikissa) pois. En ajatellut kärpästä puurossa, vaan lautasen reunalla. Pointtina oli, että miksi pitää tehdä tuollaisia "jäyniä"? Miksi pitää tahallaan tehdä jotain inhottavaa toiselle?

Vierailija
34/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sitä mieltä, että tuollainen on pakostakin esitystä. Hämähäkkikammo on todella luontainen asia, ja ihan yleistä ihmisillä, sekä miehillä että naisilla. Meillä mies on se, joka kammoaa hämähäkkejä ja muita otuksia, minä en. Ennen kyllä pelkäsin niitä, mutta vuosi Afrikassa opetti jotain :D Olen tuntenut ihan aikuisen naisen, jolla oli niin kova käärmekakko, ettei hän voinut edes katsoa käärmeen kuvaa.

Tunnetkohan mut? Joudun vaihtamaan kanavaa kun telkkarissa on käärmeitä. Pelko on ihan aitoa eikä todellakaan mitään esitystä!

Vierailija
35/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin lapsena kaverin käteen kastemadon, kyllähän sekin säikähti mutta en pitänyt tekoa mitenkään ilkeänä eikä minään oikeana kiusaamisena. Mutta olisinko ansainnut samanlaisen rangaistuksen kuin tuo poika?

Vierailija
36/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Itselläni on juuri 13-vuotias poika, jolla ainakin on joskus vähän hämäriä tempauksia, joita itse pitää huumorina ja on aidosti hämmentynyt, jos toinen ei naurakaan vaan suuttuu. Eipä siinä auta kuin selittämällä selittää, että jotkut pelkäävät hämähäkkejä kovasti ja harva sellaista nyt joka tapauksessa päähänsä haluaa. Rangaistuksen tehosta en tiedä, sen varmaan voi perhekohtaisesti päättää, mutta keskustelu nyt ainakin olisi ihan ensisijainen juttu!

Vierailija
37/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomalaiset hämähäkit purevat ja ovat myrkyllisiä (vaikkakaan ei usein ihmisen terveyttä hetkautakaan). Pitkistä hiuksista on todella vaikea saada mitään (paniikissa) pois. En ajatellut kärpästä puurossa, vaan lautasen reunalla. Pointtina oli, että miksi pitää tehdä tuollaisia "jäyniä"? Miksi pitää tahallaan tehdä jotain inhottavaa toiselle?

Suomen ainoa ihmiselle myrkyllinen hämähäkki on vesihämähäkki ja siihen tuskin törmäät koskaan. Seinälukki ei todellakaan voi purra ihmistä, hassu.

Vierailija
38/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy melko samalla tavalla tuollaisessa tapauksessa. Pelkään hämähäkkejä todella paljon. Niin paljon ettei sitä voi ymmärtää kukaan joka ei samasta ongelmasta kärsi. Tulee sellainen kuolemanpelko-olotila ja helposti itku siihen päälle.

Vierailija
39/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhän olis voinut pyörtyessään lyödä päänsä ja kuolla pois.

Kuin myös moni on säikähdyksestä saanut sydärin ja kuollut pois.

Onneksi nyt ei niin käynnyt, mutta pointtina toisten pelotteluun. Ei ole ihan pikku juttu.

40/71 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ainoa ihmiselle myrkyllinen hämähäkki on vesihämähäkki ja siihen tuskin törmäät koskaan. Seinälukki ei todellakaan voi purra ihmistä, hassu.

Miksi seinälukki muka ei voisi purra ihmistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan