Poika laittanut koulussa piloillaan seinälukin luokkakaverin päähän, tyttö oli muka melkein pyörtynyt ja itkenyt hysteerisesti
Poika 13v oli laittanut siis erään luokkalaisensa tytön hiuksiin lukin. ymmärrän kyllä että lukki/hämiskammoinen voi säikähtää ja ehkä kiljuakin mutta mielestäni tuon on pakko olla ollut jo esitystä?
Oli siis ensin kirkunut ja pöyhinyt paniikissa hiuksiaan, kun lukki tippui hiuksista niin oli muka melkein pyörtynyt ja näyttänyt huonovointiselta. Terveydenhoitajalla sitten puhjennut hysteeriseen itkuun ja äitinsä oli hakenut kesken päivän kotiin.
No poika on nyt luonnollisesti älypuhelinkiellossa ja seuraavan kuukausirahan saa unohtaa, mutta ettekö muutkin ole sitä mieltä että tuollainen draamakohtaus yhden lukin takia on täytynyt olla esitystä?
Kommentit (71)
Voi pelätä. Itse pelkään ötököitä ihan helvetisti. Mm. hämähäkit saa mun vatsan kipeäksi ja tuskanhien nousemaan. Seurauksena voi lisäksi olla vainoharhaisuutta ns. ötökkötuntemuksia iholla ja painajaisia. Tämä on ihan todellista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kotona kaksi tarantellaa, mutten minäkään pidä tytön reaktiota ylimitoitettuna. Toisten pelottelu huvittelutarkoituksessa on tosi vastenmielistä. Toivottavasti ap myös opettaa pojalleen, ettei mitään eläintä saa riepotella omaksi huvikseen, vaikka se olisikin "vain" hämähäkki.
Ei pahalla, mutta mitä iloa tarantelloista on? Katseletko niitä ihastuksissasi? :D
Koskaan kuullut fobioista? Kyllä joku voi pelätä hämähäkkejä ihan kuollakseen ja saada niistä kamalia ahdistuskohtauksia. Miksi ihmeessä tyttö alkaisi vetää jotain draamashowta koulussa, jos ei niitä oikeasti pelkäisi?
Tunnen yhen tyypin joka pelkää ilmapalloja niin hemmetin paljon että saa paniikkikohtauksen jos sellaisen kanssa pelleilee sen edessä.. Aikuinen ihminen kyseessä. Joten joo uskon että hämähäkki kammo voi olla hyvinkin todellista.
Minusta ne ovat kauniita ja kiinnostavia eläimiä, ja myös helppohoitoisia. Olen muutenkin luonnosta ja eläimistä kiinnostunut.
Laitoin minäkin tokaluokkalaisena yhden ihastustytön pulpettiin välkällä löytämäni superison ja ruman rupikonnan. Kesken tunnin hän avasi pulpetin ja otushan hyppäsi ns silmille. Ohboy sitä kiljuhuutoa. Ja seuraavat neljä vuotta olin tyttöjen keskuudessa automaattisesti se kaiken pahan alku, tieto joka opetettiin uudelle tytölle viimeistään ekan välitunnin loppuun mennessä.
15 vuotta myöhemmin törmäsin ko neitoon yksissä opiskelijabileissä ja jutullehan päädyttiin. Hänellä oli useampi vuosi kestänyt päästä yli tuosta tapauksesta, sillä oli ns liskomatelijakammoinen. Tuolloin jo osasi nauraa hyvällä jekulle.
En usko, että esitti jos kerran terkkarillekkin meni ja lähti kotiin. Esittäjä olisi ehkä kiljunut ja tehnyt siitä suuren numeron luokassa, mutta tuskin mennyt terkkarille itkemään. Itsekin olisin reagoinut samalla tavalla, enkä varmaan pysyisi enää olemaan rauhassa pojan lähellä, ainakaan vähään aikaan.
Meillä tuosta tulisi pojalle koulunvaihto. Rehtorilla on nollatoleranssi kaikenlaiseen fyysiseen kiusaamiseen, sosiaalista kiusaamista hankalampi todistaa.
Minun siskoni aikoinaan oikein pyydysti noita lukkeja kellarin seinistä minua pelotellakseen. Hyvin tiesi, että kammosin niitä ihan kauheasti. Ei hän muuten olisi vaivautunutkaan. Kukaan perheestäni ei tehnyt elettäkään auttaakseen eikä naapurin täti tehnyt edes lastensuojeluilmoitusta. Lähinnä kaikki hymähtelivät, elleivät suorastaan nauraneet. Aikuisina siskon kanssa noita muisteltiin sulassa sovussa. Ei ollut kovin iso juttu meidän elämässä, naureskeltiin vaan. Tuohon aikaan ei lapsia paapottu niin kauheasti. Muutkin lapset suhtautuivat hiukan pilkallisesti, jos tuommoisesta olis metelin nostanut.
Minulla oikeasti on ollut fobia noita kohtaan, onneksi on vanhemmiten aika paljon helpottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kotona kaksi tarantellaa, mutten minäkään pidä tytön reaktiota ylimitoitettuna. Toisten pelottelu huvittelutarkoituksessa on tosi vastenmielistä. Toivottavasti ap myös opettaa pojalleen, ettei mitään eläintä saa riepotella omaksi huvikseen, vaikka se olisikin "vain" hämähäkki.
Ei pahalla, mutta mitä iloa tarantelloista on? Katseletko niitä ihastuksissasi? :D
Jaa-a, miksi ihmisillä ylipäätään on lemmikkejä tai vaikka huonekasveja? Minä satun pitämään tarantelloista. Ja juu, katselen niitä ihastuksissani. Mies kävi juuri ruokkimassa toisen.