Poika laittanut koulussa piloillaan seinälukin luokkakaverin päähän, tyttö oli muka melkein pyörtynyt ja itkenyt hysteerisesti
Poika 13v oli laittanut siis erään luokkalaisensa tytön hiuksiin lukin. ymmärrän kyllä että lukki/hämiskammoinen voi säikähtää ja ehkä kiljuakin mutta mielestäni tuon on pakko olla ollut jo esitystä?
Oli siis ensin kirkunut ja pöyhinyt paniikissa hiuksiaan, kun lukki tippui hiuksista niin oli muka melkein pyörtynyt ja näyttänyt huonovointiselta. Terveydenhoitajalla sitten puhjennut hysteeriseen itkuun ja äitinsä oli hakenut kesken päivän kotiin.
No poika on nyt luonnollisesti älypuhelinkiellossa ja seuraavan kuukausirahan saa unohtaa, mutta ettekö muutkin ole sitä mieltä että tuollainen draamakohtaus yhden lukin takia on täytynyt olla esitystä?
Kommentit (71)
En ole sitä mieltä, että tuollainen on pakostakin esitystä. Hämähäkkikammo on todella luontainen asia, ja ihan yleistä ihmisillä, sekä miehillä että naisilla. Meillä mies on se, joka kammoaa hämähäkkejä ja muita otuksia, minä en. Ennen kyllä pelkäsin niitä, mutta vuosi Afrikassa opetti jotain :D Olen tuntenut ihan aikuisen naisen, jolla oli niin kova käärmekakko, ettei hän voinut edes katsoa käärmeen kuvaa.
En ole samaa mieltä. Pelot voivat olla todella syvälle juurtuneita. Itse esim. järjestäen purskahdan itkuun säikähdettyäni... Kun ajattelee vielä, kuinka noloa on olla hysteerinen muiden edessä, en koe tytön käytöstä ollenkaan ylireagoinniksi.
Hyvä, että poika sai rangaistuksen. Toivottavasti et anna hänen nähdä mielipidettäsi tytön reagoinnista...
Hyi saatana, mäkin kammoan noita aivan perkeleesti. En tosiaan esitä, kun saan kauhukohtauksia hämähäkeistä, noloahan se olisi yksin kotona kiljua (tai vielä pahempaa, tehdä se seurassa). :l
Mä varmaan hakkaisin uos joku mulle niin tekis!
Pelkään ihan sikana hämiksiå:(
Vihaan itsekin hämähäkkejä yli kaiken mutta eiköhän tuo tytön reaktio ollut vähän ylimitoitettu. En osaisi olla lapselleni kovin vihainen tuossa tilanteessa. :D
Kylläpä olet ilkeämielisen pojan kasvattanut! Jos olisi tuon tytön äiti niin tekisin teistä rikosilmoituksen ja lastensuojeluilmoituksen.
Jos on oikeasti foobikko, niin ei ole esitystä.
Tunnen mm. 2-metrisen, 150 kilon painoisen miehen, joka pyörtyy verta nähdessään, oli omaa tai ei. Ehkä hänkin draamailee ja esittää.
Hyvä, että poika sai rangaistuksen. Tietenkään hän ei voinut teitää tytön reaktiota etukäteen, toivottavasti tajusi myös pyytää anteeksi!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä olet ilkeämielisen pojan kasvattanut! Jos olisi tuon tytön äiti niin tekisin teistä rikosilmoituksen ja lastensuojeluilmoituksen.
Höpöhöpö. Ei tuo automaattisesti ole mitään ilkeyttä, voi olla kyse vain ajattelemattomuudesta. Kaikki eivät ymmärrä, että toiset pelkäävät niin kovasti hämähäkkejä.
Ei ole välttämättä ollut esittämistä. Fobiat voivat olla ällistyttävän voimakkaita. Tuossa on vielä ollut mukana turvallisuudentunteen katoaminen ja luokkakaverin harjoittama kiusaaminen mausteena.
Minä en pelkää hämähäkkejä, mutta minulla on aikamoinen korkean paikan kammo. Jos seisoisin vaikka turvavaljaisiin tiukasti kiinnitettynä korkealla kielekkeellä ja joku tulisi tökkäämään sormella leikkisästi kylkiluideni väliin, todennäköisesti kiljuisin, laskisin alleni ja saisin hysteerisen kohtauksen tai pyörtyisin yhtaikaa. Siinä olisi ihan turha tulla selittämään, että leikkiähän se oli ja vitsi vitsi.
seo tää luonnosta erkaantunut sukupolvi jota osa edellisestäkin sukupolvesta edustaa...
Tuon kiljumisen ja muun vielä ymmärrän, jos oikeasti kammoaa hämähäkkejä, mutta että pitää sen takia lähteä koulusta kesken päivän???
Ei todellakaan ollut ylireagointia. Minulla on todella paha hämähäkkikammo ja nuo lukit ovat pahimpia. En koskaan antaisi anteeksi jos minua kohdeltaisiin noin. Voisin jopa lyödä toivuttuani kauhusta.
Ap voisi laittaa poikansa pyytämään tytöltä anteeksi.
"Eihän meidän poika mitään pahaa voi tehdä! Hän on varmasti vain ihastunut tyttöön!!" vai? En itse pelkää hämähäkkejä, mutta tunnen erään henkilön joka voisi pyörtyä jos tuo olisi tapahtunut hänelle.
Itse en kyllä tuollaisesta pikkujutusta rankaisisi lasta millään puhelinkiellolla. Toki pitäisin puhuttelun, mutta tuo on kyllä ihan typerä syy milleen suuremmalle rangaistukselle.
No oli tuolla tytöllä harvinaisen voimakas fobia mutta poika ei varmaankaan tiennyt siitä? Tuollaisia jäyniähän lapset tekevät vähän väliä koulussa. Esim. minulle ja mun tyttärille tuo ei aiheuttaisi mitään erityistä reaktiota, vaikkapa lumen heittäminen tai veden roiskuttelu päälle olisi paljon kurjempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Ei tuo automaattisesti ole mitään ilkeyttä, voi olla kyse vain ajattelemattomuudesta. Kaikki eivät ymmärrä, että toiset pelkäävät niin kovasti hämähäkkejä.
Mä en antaisi tippaakaan armoa jos joku noin ilkeän tempun menisi tekemään. Ei normaalilla empatialla varustettu täyspäinen ihminen tuolla tavalla lähde ketään kiusaamaan.
Mua on ko. tavalla kiusattu kun olin lapsi ja se oli niin hirveää, että jos joku mun lapselle menisi niin tekemään niin nostaisin siitä valtavan haloon.
No mitä vaarallista tuossa oli? Jos poika olisi lyönyt tms. niin rangaistus oli ok mutta tuo menee kiusottelun piikkiin JOS poika ei tiennyt tuosta tytön vaikeasta fobiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en antaisi tippaakaan armoa jos joku noin ilkeän tempun menisi tekemään. Ei normaalilla empatialla varustettu täyspäinen ihminen tuolla tavalla lähde ketään kiusaamaan.
Mua on ko. tavalla kiusattu kun olin lapsi ja se oli niin hirveää, että jos joku mun lapselle menisi niin tekemään niin nostaisin siitä valtavan haloon.
Hei haloo, ei kaikki pelkää hämiksiä, mulle ne on yhtä neutraaleja kuin perhoset. Toki en tykkää että ötököitä kiusataan mutta mulle jos joku laittaisi lukin selkään niin se olisi vain ihan tavallinen jäynä, ei mitään mistä suuttuisin.
Ei olla sitä mieltä. Voi oikeasti pelätä noin paljon. Ei se vähättelyllä parane.