Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttofirmojen kovat hinnat. Kaksion muutto maksaa melkein 800 euroa!

Vierailija
28.09.2016 |

Olemme muuttamassa ja tällä kertaa ajateltiin käyttää muuttofirmaa, sillä olen muuton aikaan viimeisilläni raskaana ja kavereista ei ole siinä ajankohdassa apua. Pyysin tarjouksia eri muuttoyrityksiltä ja ovat tosi kalliita. Yritetäänkö meitä nyt viilata linssiin vai paljonko te olette Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa maksaneet lyhyen matkan muutosta? Meillä on nyt 60-neliöinen kaksio, muutetaan neliöön. Molemmat hissillisissä taloissa. Tarjoukset ovat olleet kaikki tuntitaksalla noin 160 e tunti ja siihen laatikot päälle, niin hinnaksi tulee melkein kaikilla ainakin 700, jopa 850 euroa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole paha hinta sis myäs auton ja kanto apua

T niemi

Vierailija
2/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat hinnat ehkä, mutta kova on hommakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole paha hinta sis myäs auton ja kanto apua

T niemi

Riippuu aivan muuttajan taloudesta onko hinta paha.

Vierailija
4/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovat hinnat ehkä, mutta kova on hommakin.

Voi kun se kova hinta menisikin sille muuttomiehelle.

Vierailija
5/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntitaksa on tuon 160e, niin kuinka kauan siinä muutossa oikein menee?

Jos on tavarat valmiiksi pakattu, niin parissa tunnissa saa muuton hoidettua.

Vierailija
6/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo 160 euroakin sisältää varmasti useamman työmiehen? Kyllähän useamman henkilön palkat, palkan sivukulut, vakuutukset, alvit yms. maksaa. Ja sitä paitsi, pelkästään jos vuokraa pakettiauton niin sekin voi maksaa alle päiväksi jo 100 euroa bensoineen.

Hurjaltahan tuo summa kuulostaa, mutta kun miettii että mistä kaikesta se koostuu niin ihan varmasti realistinen määrä. Ilmeisesti kuitenkin jotkut sen ovat valmiita maksamaan. 

Vierailija
7/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten maksoin yksiön muutosta 6km päähän n. 400 euroa. Aikaa meni kolmisen tuntia.

Olihan se kallista, mutta ei se ilmaista ole sekään että pitää vuokrata paku ja sitten pitää rehkiä itse niitä tavaroita koko päivä tai useampikin.

Ts. jos rahaa on riittävästi niin ihan hyvä sijoitus.

Vierailija
8/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt muuttofirmaa joka kerta ja kustantanut 500-700 euroa ja ilolla maksanut. kaksi muuttoäijää, läjä muuttolaatikoita vuokralla viikon, kerralla tarpeeksi iso auto ja itse kannoin mitä viitsin. senkuin osoitteli että tuo pöytä tähän ja ainiin sohva pitäis saada yläkertaan :) muuton kesto n 5 tuntia.

vrt se halvempi l. normaali  tapa eli haali kavereita kantamaan- niistä puolet peruu - ja kämänen pakettiauto vuokralle jolla ajat seitsemän kertaa edestakaisin, stressaa muuttotalkoiden tarjoiluista ja kanna itse loput + siivoa kaksi kämppää. muuton kesto n viikon. 

Vierailija
9/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorma-auto on noin 60e tunti ja työukot 40e tunti. Plus alv. Laske siitä.

Vierailija
10/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksion muuttoon ei mene noin paljon aikaa jos kaikki tavarat on muuttolaatikoissa. Mun kaksion muuttoon meni 1,5h josta puoli tuntia itse matkaan. Työntekijät kärräävät niitä kärryillä 4-5kpl kerralla ja heillä on rutiinit kunnossa.

Vierailija
11/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksettiin tammikuussa Turussa 250 euroa siitä, että muuttofirma muutti huonekalut rivarista kerrostalon 4. kerrokseen (niin pieni hissi, että isoimmat huonekalut ei mahtuneet). Irtaimiston muutimmme itse (sen kun sai hissillä ihan näppärästi).  Oli kyllä joka sentin arvoista ja nyt kun kohta muutetaan omakotitaloon, niin tehdään sama homma. Oli joku pieni firma. Kaksi miestä ja auto (esim. Niemen tarjous oli jotain 800 euroa...)

Vierailija
12/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie maksoin luonnossa

Vierailija
13/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksion muuttoon ei mene noin paljon aikaa jos kaikki tavarat on muuttolaatikoissa. Mun kaksion muuttoon meni 1,5h josta puoli tuntia itse matkaan. Työntekijät kärräävät niitä kärryillä 4-5kpl kerralla ja heillä on rutiinit kunnossa.

Joo ei todellakaan mene kauaa noilla ammattilaisilla. Me muutimme toiseen kaupunkiin parin tunnin ajomatkan päähän, muuttoauto pysähtyi matkalla vielä syömäänkin, ja silti koko muuttoon meni vain reilu 6h: aamupäivällä ne tulivat vanhalle asunnolle ja klo 16 oli kaikki tavarat kannettuna uuteen asuntoon. Urakkahinta oli sovittuna, ei tuntiveloitus.

Vierailija
14/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis maksamme toki kyllä, mietityttää vain onko tässä nyt rahastuksen mahdollisuus. Siksi kyselen verrokkihintoja.

Ajattelen, että itse muuttoon menee 4 tuntia ja siihen päälle tunti miesten matkoihin toimipaikasta meille ja takaisin. Viisi tuntia tekee jo 800 euroa. Jos otetaan laatikot viikoksi, niin siitä tulee jo satku lisää, kun niidenkin tuonti ja poisvienti maksaa. Aiotaan kyllä pakata kaikki hyvin ja huolella, kelmuttaa huonekalut ja olla valmiina kun äijät saapuvat. Voisiko siis olla, että muutto menisi jopa parissa tunnissa? Välimatkan kämppien välissä ajaa ihan 5 minuutissa. Asunto on uudiskohde, joten samaan aikaan on todennäköisesti muuttamassa muitakin. Ap

Vierailija
15/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis maksamme toki kyllä, mietityttää vain onko tässä nyt rahastuksen mahdollisuus. Siksi kyselen verrokkihintoja.

Ajattelen, että itse muuttoon menee 4 tuntia ja siihen päälle tunti miesten matkoihin toimipaikasta meille ja takaisin. Viisi tuntia tekee jo 800 euroa. Jos otetaan laatikot viikoksi, niin siitä tulee jo satku lisää, kun niidenkin tuonti ja poisvienti maksaa. Aiotaan kyllä pakata kaikki hyvin ja huolella, kelmuttaa huonekalut ja olla valmiina kun äijät saapuvat. Voisiko siis olla, että muutto menisi jopa parissa tunnissa? Välimatkan kämppien välissä ajaa ihan 5 minuutissa. Asunto on uudiskohde, joten samaan aikaan on todennäköisesti muuttamassa muitakin. Ap

Siis todella nopeasti ne siirtää tavarat autoon ja sisälle, kaksioon mahtuvia tavaroita ei kauaa kanneta, parissa tunnissa todellakin menee. 

Vierailija
16/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysykää muuttofirmalta arvioita kauanko muuttoon arvioivat menevän aikaa, jotta voit laskea kustannuksia suurin piirtein? Tai sovi kiinteä urakkahinta?

Vierailija
17/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin vuosi sitten Helsingissä neliöstä samankokoiseen kolmioon, muutto maksoi kaikkinensa 380€. Mieheni ja veljensä olivat myös kantamassa. Firma oli joku halpis (ja-ki?), mutta ei mitään valittamista.

Vierailija
18/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo 160 euroakin sisältää varmasti useamman työmiehen? Kyllähän useamman henkilön palkat, palkan sivukulut, vakuutukset, alvit yms. maksaa. Ja sitä paitsi, pelkästään jos vuokraa pakettiauton niin sekin voi maksaa alle päiväksi jo 100 euroa bensoineen.

Hurjaltahan tuo summa kuulostaa, mutta kun miettii että mistä kaikesta se koostuu niin ihan varmasti realistinen määrä. Ilmeisesti kuitenkin jotkut sen ovat valmiita maksamaan. 

Tai voi olla pakko.

Vierailija
19/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin viereiseen kerrostaloon. Kaikki tavarat (muuttolaatikot) olin jo vienyt, mutta pyysin muuttofirmaa kuskaamaan huonekalut eli sänky, pieni sohva, ruokapöytä (tuolit vein itse), kirjahylly, tv-taso ja yksi senkki. Muuttomiehillä (2kpl) meni arvioidun 1h-1,5h sijasta 3,5h ja lasku oli yli 400e. Kyllähän se kirpaisi, mutta mielummin maksoin kuin olisin pyytänyt kavereita kantoavuksi (kaikki vihaavat muuttoapuna olemista).

Vierailija
20/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten maksoin yksiön muutosta 6km päähän n. 400 euroa. Aikaa meni kolmisen tuntia.

Olihan se kallista, mutta ei se ilmaista ole sekään että pitää vuokrata paku ja sitten pitää rehkiä itse niitä tavaroita koko päivä tai useampikin.

Ts. jos rahaa on riittävästi niin ihan hyvä sijoitus.

Jos sulla olis menny siinä päivä niin mielestäni 300 puhtaana käteen on hyvä päiväpalkka. 

10 tunnin työlläkin se on 30e tunti+ verot.