Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttofirmojen kovat hinnat. Kaksion muutto maksaa melkein 800 euroa!

Vierailija
28.09.2016 |

Olemme muuttamassa ja tällä kertaa ajateltiin käyttää muuttofirmaa, sillä olen muuton aikaan viimeisilläni raskaana ja kavereista ei ole siinä ajankohdassa apua. Pyysin tarjouksia eri muuttoyrityksiltä ja ovat tosi kalliita. Yritetäänkö meitä nyt viilata linssiin vai paljonko te olette Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa maksaneet lyhyen matkan muutosta? Meillä on nyt 60-neliöinen kaksio, muutetaan neliöön. Molemmat hissillisissä taloissa. Tarjoukset ovat olleet kaikki tuntitaksalla noin 160 e tunti ja siihen laatikot päälle, niin hinnaksi tulee melkein kaikilla ainakin 700, jopa 850 euroa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopajoo3 kirjoitti:

joopajoo3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme muuttamassa ja tällä kertaa ajateltiin käyttää muuttofirmaa, sillä olen muuton aikaan viimeisilläni raskaana ja kavereista ei ole siinä ajankohdassa apua. Pyysin tarjouksia eri muuttoyrityksiltä ja ovat tosi kalliita. Yritetäänkö meitä nyt viilata linssiin vai paljonko te olette Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa maksaneet lyhyen matkan muutosta? Meillä on nyt 60-neliöinen kaksio, muutetaan neliöön. Molemmat hissillisissä taloissa. Tarjoukset ovat olleet kaikki tuntitaksalla noin 160 e tunti ja siihen laatikot päälle, niin hinnaksi tulee melkein kaikilla ainakin 700, jopa 850 euroa.

Kuulostaa kovalta hinnalta. Meidät muutti Keskisellä Uudellamaalla Jy-Pi 3 vuotta sitten, muuttomatka 25km, neliöstä isompaan okt:oon, muutto SUNNUNTAINA ja hinta oli 900 euroa.

Mutta se täytyy sanoa oli joka pennin väärtti. Aikaa meni  muistaakseni 2½ h ja koko homma kerralla tehty.

Tuosta firmasta erittäin hyviä kokemuksia täällä kanssa, kahdestakin muutosta. 

Vierailija
42/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

turussa kirjoitti:

Niemellä kaksiosta kolmioon maksoi joku 350 e, mutta aikaa tästä on jo kuutisen vuotta. Ei siinä kauaa kestänyt kun kaksi äijää kamat kantoi, pari tuntia koko hommeli. Riippuu tietty roinan määrästä, meillä ei hirveesti ylimääräistä rompetta ole. 

En missään nimessä maksaisi vastaavasta muutosta 800e, edes nykypäivänä. Tolla rahaa maksaa jo kuukauden vuokran/ lainanlyhennyksen toiseen paikkaan päällekkäin ja muuttaa ja siivoaa kaikessa rauhassa itse sen kuukauden ajan.... 

Ohoh, halvallapa saitte Niemeltä! Minulla 12 vuotta sitten sama firma, kolmiosta kolmioon, tolkuttoman hidasta toimintaa eivätkä saapuneet edes ajoissa paikalle, 850 euroa kiitos. Reklamoin laskusta tuon myöhästymisen takia, satasella suostuivat laskemaan. Siis koko päivä niillä tuohon meni, muuttomatkaa 8 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin viereiseen kerrostaloon. Kaikki tavarat (muuttolaatikot) olin jo vienyt, mutta pyysin muuttofirmaa kuskaamaan huonekalut eli sänky, pieni sohva, ruokapöytä (tuolit vein itse), kirjahylly, tv-taso ja yksi senkki. Muuttomiehillä (2kpl) meni arvioidun 1h-1,5h sijasta 3,5h ja lasku oli yli 400e. Kyllähän se kirpaisi, mutta mielummin maksoin kuin olisin pyytänyt kavereita kantoavuksi (kaikki vihaavat muuttoapuna olemista).

No tuo oli tuosta muutosta kyllä liikaa. Olisin reklamoinut. Aika-arvio ei saa heittää noin pahasti. Joku 15 % ylitys on ymmärrettävää, ei sen enempi. Tuolla tavaramäärällä ei heittoa selitä edes mikään rikkinäinen hissi tms.

Vierailija
44/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoukset olen saanut Niemeltä, Jypilta, Forsmanilta ja Opiskelijamuutoilta. Ensimmäinen kallein, viimeinen halvin. Hirmu vaikea valita, kun ei voi todella tietää mikä toimii. Paljon saa lukea erilaista kokemusta netistä, jotkut väittää muuttajia laiskureiksi ja jotkut kehuu ripeyttä kilvan. Lähipiirissä on kokemusta vain Niemestä mutta heidän arvionsa mukaan kustannus on todentotta melkein tonnin luokkaa, kun taas halvimmalla on kokonaissumma tuntityönä noin 450 e. Mutta mitä, jos tekevätkin hitaasti vain venyttääkseen tunteja? Ap

Vierailija
45/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin, että perustaisinko muuttofirman.

Vierailija
46/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa liputan Jy-Piä. Tulivat vartin ajoissa, monta ripeää miestä, joista yksi oli aina auton luona ( ettei tavarat katoa, kaverilta katosi tavaraa, eri muuttofirma). Muutto 20 km päähän oli ohi 2 h ja 20 minuutissa. Kolmio, ja minulla oli kauheasti kirjoja. Tavarat oli kunnossa. Pakkasta oli -24 ja tuuli, joten  olin onnellinen muuttomiehistä.

Vierailija
47/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen olemaan muutossa itse paikalla, vaikka et itse muuttoon osallistuisikaan. Voisit vaikka vahtia autoa.

Muuttolaatikoita olen muuten vuokrannut Helsingistä täältä:

https://www.muuttolaatikko.fi/tuote/muuttolaatikko/

Laatikoilla on päivähinta 15snt/vrk, ja mielestäni todellakin sen arvoinen. Tuleepahan laatikot tyhjennettyä ripeästi muuton jälkeen, kun jokainen päivä maksaa ekstraa. Noi laatikot ovat kestäviä, helppo pinota, ja kärryillä työntyy ymsymys. Tavalliseen henkilöautoon mahtunee 15-20 laatikkoa, joten jos tavaraa ei ole paljon, niin itsekin voi noutaa. Heillä oli muistaakseni tarjolla myös joku halvempi könttälaatikkopaketti, ja oli myös mahdollista tilata laatikoiden toimitus tai poisvienti, hinta oli muistaakseni 15e/suunta? 

Vierailija
48/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustan muuttofirman, tulenko hyvätuloiseksi?

T. Työtön mies

Vierailija
49/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini muutti kaksiosta neliöön ja muutto kesti 10 tuntia ja osa jäi vielä siirtämättäkin.

Turusta Kaarinaan. Matka ehkä 12 km.

Vierailija
50/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa joku saa mahtumaan henkilöautoon 15-20 muuttolaatikkoa.

Vierailija
51/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskelijana muutin pienestä asunnosta toiseen, varasin aina jonkun pienen firman kautta isohkon pakun ja pari miestä. Muutaman tunnin työstä maksoin Helsingissä 2000-luvun alussa alle 300 €. Kerran muutimme naispuolisen kaverini kanssa kimppakämppään niin, että vuokrasimme pakettiauton ja kannoimme itse kaiken kuudenteen kerrokseen, hissiä ei ollut. Silloin selvittiin muutamalla kympillä ja kipeällä selällä. :-)

Viime aikoina muutot ovat olleet erilaisia, kun perhe ja talot ovat kasvaneet (neljä henkeä, 250 m2). Otimme viimeksi Niemeltä sekä pakkaamispalvelun, että muuton. Kesti kaksi päivää viideltä työntekijältä ja maksoi noin 6000 €. Itse ei tarvinnut kuin päättää tavaroiden paikka uudessa osoitteessa. Kallista toki, mutta aivan mielettömän helppoa.

Tähän suhteutettuna kaksion muuton luulisi saavan alle 500 eurolla, varsinkin jos pakkaatte itse.

Vierailija
52/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin, että perustaisinko muuttofirman.

Jatka siellä julkisella vaan. Tienaat paremmin eikä kukaan kysy kuinka kallis olet veronmaksajille.

Vierailija
53/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa joku saa mahtumaan henkilöautoon 15-20 muuttolaatikkoa.

- Itse käsitin, että kyse on tyhjistä laatikoista? Meneehän ne sisäkkäin, ja jos takapenkit kääntää niin miksei mahtuisi? 

Vierailija
54/56 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten maksoin yksiön muutosta 6km päähän n. 400 euroa. Aikaa meni kolmisen tuntia.

Olihan se kallista, mutta ei se ilmaista ole sekään että pitää vuokrata paku ja sitten pitää rehkiä itse niitä tavaroita koko päivä tai useampikin.

Ts. jos rahaa on riittävästi niin ihan hyvä sijoitus.

Jos sulla olis menny siinä päivä niin mielestäni 300 puhtaana käteen on hyvä päiväpalkka. 

10 tunnin työlläkin se on 30e tunti+ verot.

Yrittäjän ja palkollisen tuntihinta määräytyy seuraavasti:

Tuntipalkka esim 15€+

Juoksevat kulut (kirjanpito, lomarahat, työvaatteet, sähkö, vesi yms yms) 5€+

Verot 20% +

Yel (eläkemaksu yms) 23% +

Alv 24%

= 40€

Eli tää on yksi mies

Siigen päälle auto ja sen kulut.

Mitä usompi firma sitä isommat kulut eli isompi tuntitaksa.

Yrittäjälle tosta jää sius se 15€ tunti käteen. Ja huomioitavaa on et töitä ei välttämäti ole 8tuntia päiväs 5päivää viikos. Eli tyhjät tunnit ja päivätkin täytyy saada maksettua kuitenkin.

Vierailija
55/56 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie maksoin luonnossa

mie maksoin kaupunkiympäristössä.

Vierailija
56/56 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset