Muuttofirmojen kovat hinnat. Kaksion muutto maksaa melkein 800 euroa!
Olemme muuttamassa ja tällä kertaa ajateltiin käyttää muuttofirmaa, sillä olen muuton aikaan viimeisilläni raskaana ja kavereista ei ole siinä ajankohdassa apua. Pyysin tarjouksia eri muuttoyrityksiltä ja ovat tosi kalliita. Yritetäänkö meitä nyt viilata linssiin vai paljonko te olette Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa maksaneet lyhyen matkan muutosta? Meillä on nyt 60-neliöinen kaksio, muutetaan neliöön. Molemmat hissillisissä taloissa. Tarjoukset ovat olleet kaikki tuntitaksalla noin 160 e tunti ja siihen laatikot päälle, niin hinnaksi tulee melkein kaikilla ainakin 700, jopa 850 euroa.
Kommentit (56)
19 lisää: Huonekalut veivät suht nopeasti isoon muuttoautoon ja matkaa oli viereiseen taloon n. 100 m. Ihmettelin kyllä miten se huonekalujen vienti kesti niin kauan (asunnossa on hissi) ja kävi minullakin mielessä ovatko pitäneet pitkän tauon ennen kun palasivat kertomaan, että nyt on homma hoidettu.. Mutta enpä voi mitään todistaa, koska en ollut paikanpäällä seuraamassa tilannetta (siivosin samaan aikaan vanhaa asuntoa).
Vierailija kirjoitti:
19 lisää: Huonekalut veivät suht nopeasti isoon muuttoautoon ja matkaa oli viereiseen taloon n. 100 m. Ihmettelin kyllä miten se huonekalujen vienti kesti niin kauan (asunnossa on hissi) ja kävi minullakin mielessä ovatko pitäneet pitkän tauon ennen kun palasivat kertomaan, että nyt on homma hoidettu.. Mutta enpä voi mitään todistaa, koska en ollut paikanpäällä seuraamassa tilannetta (siivosin samaan aikaan vanhaa asuntoa).
Olisit nyt ihmeessä kysynyt firmalta. Tuossa oli selvä huijaus, ellei sitten firmalla ole etukäteen ilmoitettu minimilaskutus 3,5 h. Vai laskettiinko laskussa mahdollisesti kaikkien työmiesten tunnit yhteen?
Tuntuuhan se kovalta hinnalta. Mutta sitten kun käy asiaa laskemaan yrittäjän kannalta... maksa työntekijöiden palkat, vakuutukset, toimitilojen vuokrat, muuttoauton kustannukset huoltoineen, eikä se kalustokaan ole ilmaiseksi saatu ja päälle vielä verot, jotka tunnetusti suomessa on kovat.. ja yrittäjän pitäs vielä itelleen palkkaa maksaa... niin ei siitä summasta hirveesti viivan alle jää...
Meillä meni jo muutossa kavereille tarjottuihin muuttokaljoihin ja ruokiin yms tarjottavaan pari sataa euroa, sitä en muista mitä vuokrapaku maksoi..
Ja eikö olekin ihanaa, että täällä päin moni sossun elätti saa muuttofirman apuunsa kun ei itte jaksa eikä huvita? Niin sitä taas eilen katseltiin kun Niemi muuttaa perhettä kaupungin vuokra-asuntoon. Sen näköistä oli vanhempien meno, että työt ei ainakaan maistu :(
Firmat ja sossu noita muuttoapuja työntekijöilleen/asiakkailleen kustantaa. Ei keskituloisella perheellä ole rahaa maksaa tuollaisia taksoja muutosta. Tai jos onkin niin sille rahalle on useimmiten parempaakin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Muutin viereiseen kerrostaloon. Kaikki tavarat (muuttolaatikot) olin jo vienyt, mutta pyysin muuttofirmaa kuskaamaan huonekalut eli sänky, pieni sohva, ruokapöytä (tuolit vein itse), kirjahylly, tv-taso ja yksi senkki. Muuttomiehillä (2kpl) meni arvioidun 1h-1,5h sijasta 3,5h ja lasku oli yli 400e. Kyllähän se kirpaisi, mutta mielummin maksoin kuin olisin pyytänyt kavereita kantoavuksi (kaikki vihaavat muuttoapuna olemista).
Tämä olisi voinut tulla omasta suustani! Muutin kerran viereiseen rappuun. Kaikki irtotavarat kannoin itse, mutta vuokrasin muuttofirmalta pari työntekijää kantamaan sängyn, ruokapöydän, lipaston ja kaksi pitkää penkkiä. En kehdannut pyytää kavereita kuten sanoit, kukaan ei tykkää tulla kantamaan eikä kieltäytyäkään kehtaa. Heillä meni 1,5h matkoissa toimistolta talolleni ja takaisin ja kantamisessa 1-1,5h. Lasku oli juurikin joku 400€. En ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin vuosi sitten Helsingissä neliöstä samankokoiseen kolmioon, muutto maksoi kaikkinensa 380€. Mieheni ja veljensä olivat myös kantamassa. Firma oli joku halpis (ja-ki?), mutta ei mitään valittamista.
Oisko ollut Jy-Pi? Meillä on ollut heiltä kans muutto kerran, ja oli kiinteä urakkahinta. Ei ollut mitään valittamista, tarjouksia kyselin silloin todella laajalla skaalalla kun oli aikaa suunnitella muutto. Ap:n kannattaa tosiaan kysyä urakkahintaista tarjousta myös, tai ainakin varata joku kantaja omastakin puolesta jos haluaa hintaa alemmas.
Vierailija kirjoitti:
Olemme muuttamassa ja tällä kertaa ajateltiin käyttää muuttofirmaa, sillä olen muuton aikaan viimeisilläni raskaana ja kavereista ei ole siinä ajankohdassa apua. Pyysin tarjouksia eri muuttoyrityksiltä ja ovat tosi kalliita. Yritetäänkö meitä nyt viilata linssiin vai paljonko te olette Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa maksaneet lyhyen matkan muutosta? Meillä on nyt 60-neliöinen kaksio, muutetaan neliöön. Molemmat hissillisissä taloissa. Tarjoukset ovat olleet kaikki tuntitaksalla noin 160 e tunti ja siihen laatikot päälle, niin hinnaksi tulee melkein kaikilla ainakin 700, jopa 850 euroa.
Ihan asiallinen hinta "täyspalvelusta". Jos halvemmalla haluut osta Bauhausista pahviset muuttolaatikot (menee sit tulevissakin muutoissa), ja vuokraa mies + paku tyylinen firma päiväksi. Oma mies kantamaan tavaroita pakukuskin kanssa.
160 eurosta menee pelkkää alviakin 31 euroa. Ei siitä firmalle niin hirveästi jää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kovalta hinnalta. Meidät muutti Keskisellä Uudellamaalla Jy-Pi 3 vuotta sitten, muuttomatka 25km, neliöstä isompaan okt:oon, muutto SUNNUNTAINA ja hinta oli 900 euroa.
Muutin yksiöstä kaksioon parin kilsan päähän ja maksoin niemelle 500 euroa. Muuttoon meni vain alle kaksi tuntia, koska tavaraa oli vähän ja ne saatiin yhdellä reissulla uuteen kotiin, mutta laskuttivat mukaan ajomatkan aiemmasta paikasta mikä oli lähes tunti ja mielestäni törkeää rahastusta. En käytä heitä enää seuraavassa muutossa.
joopajoo3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kovalta hinnalta. Meidät muutti Keskisellä Uudellamaalla Jy-Pi 3 vuotta sitten, muuttomatka 25km, neliöstä isompaan okt:oon, muutto SUNNUNTAINA ja hinta oli 900 euroa.
Mutta se täytyy sanoa oli joka pennin väärtti. Aikaa meni muistaakseni 2½ h ja koko homma kerralla tehty.
Niemellä kaksiosta kolmioon maksoi joku 350 e, mutta aikaa tästä on jo kuutisen vuotta. Ei siinä kauaa kestänyt kun kaksi äijää kamat kantoi, pari tuntia koko hommeli. Riippuu tietty roinan määrästä, meillä ei hirveesti ylimääräistä rompetta ole.
En missään nimessä maksaisi vastaavasta muutosta 800e, edes nykypäivänä. Tolla rahaa maksaa jo kuukauden vuokran/ lainanlyhennyksen toiseen paikkaan päällekkäin ja muuttaa ja siivoaa kaikessa rauhassa itse sen kuukauden ajan....
joopajoo3 kirjoitti:
joopajoo3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se täytyy sanoa oli joka pennin väärtti. Aikaa meni muistaakseni 2½ h ja koko homma kerralla tehty.
Joo eikä tarvi varata muuttokaljoja ja väkertää pitsoja muuttoporukoille...
Vierailija kirjoitti:
Joo siis maksamme toki kyllä, mietityttää vain onko tässä nyt rahastuksen mahdollisuus. Siksi kyselen verrokkihintoja.
Ajattelen, että itse muuttoon menee 4 tuntia ja siihen päälle tunti miesten matkoihin toimipaikasta meille ja takaisin. Viisi tuntia tekee jo 800 euroa. Jos otetaan laatikot viikoksi, niin siitä tulee jo satku lisää, kun niidenkin tuonti ja poisvienti maksaa. Aiotaan kyllä pakata kaikki hyvin ja huolella, kelmuttaa huonekalut ja olla valmiina kun äijät saapuvat. Voisiko siis olla, että muutto menisi jopa parissa tunnissa? Välimatkan kämppien välissä ajaa ihan 5 minuutissa. Asunto on uudiskohde, joten samaan aikaan on todennäköisesti muuttamassa muitakin. Ap
Riippuu kerroksesta mihin muutatte, mutta takuuvarma, jos uudiskone ja kaikki muuttavat samaan aikaan, hissi ylikuormittuu ja menee rikki tai sen käyttö kielletään eli kannattaa varautua kantamaan tavarat portaiden kautta.
Todennäköisesti on iso muuttoauto, jonka vuosittaiset lakisääteiset käyttökulut ovat isot, samoin hankintahinta, tarvitaan erityiskuljettaja ja kattavat vakuutukset. Lisäksi kahden miehen palkat ja päälle alv. 24%.
Kannustaisin AP:tä vielä pyytämään tarjouksia eri muuttofirmoilta, sekä tunti- & urakkahintaan. Itse ollaan muuttamassa muutaman viikon päästä yhden kaupungin sisällä täällä maakunnassa ja vaikka meidän muutto ei olekaan ollenkaan vastaava kuin teidän, niin säästetään kyllä todella paljon kun jaksettiin neljän eri firman hintoja vertailukelpoiseksi ynnäillä. Omaan korvaan teidän muutto kuulostaa aavistuksen kalliinpuoleiselta... Ja vielä sellainen juttu, että vaikka joutuisitte tyytymään kalliimpaankin hintaan niin se on kyllä sen väärtti aivan erityisesti raskaana ❤️ (Edeltävä muuttomme oli kun odotin kuopustamne, joten kokemusta on...)
Kyllä se noissa hinnoissa on minulla pyörinyt.
Ottaisin urakkahinnan, en tuntitaksalaisia. Mitä firmoja nuo ovat? (Sitten voidaankin siirtyä keskustelemaan, mikä firma on hyvä ja mikä huono.)
Pistä tolle sivulle tarjouspyyntö niin eiköhän tule vastaan muutakin kuin kiskurihintoja ja sössötyksiä kaiken maailman kuluista.
http://kodinmuutot.fi/