Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väittelyssä hävinneen suuttuminen

Vierailija
27.09.2016 |

Täällä se on helppo huomata, sillä välittömästi iskee sensuuri kun joku tajuaa ettei kykene enää puolustamaan kantaansa millään järkevällä väitteellä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se joka suuttuu on on periaatteessa hävinnyt. Itse alan aina huomauttamaan vastustajan sanavirheitä jos olen häviöllä, se toimii aina.

Vierailija
2/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vegaani hävisi juuri väittelyn, sillä tuo sensuroitiin.

"Olen vegaani" - ilmoittajalle vastaaminen

Kannattaa sanoa "Ajan Mersulla".

Molempien ryhmien käytöksessä on nähtävissä saman tyyppistä fanaattisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä oikein voi väitellä kun ei tiedä kuka kulloinkin vastaa. 

Jos haluatte väitellä niin menkää palstalle missä pitää olla nimimerkit. Siinä laittaa itseään likoon ihan eri lailla.

Vierailija
4/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on niin tyhmä ettei hänelle tarvitse mitään perustella.

Hoh hoijakkaa. Muhahhaa, nauran itseni tärviölle.

Äly hoi älä jätä!

Vierailija
5/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on niin tyhmä ettei hänelle tarvitse mitään perustella.

Hoh hoijakkaa. Muhahhaa, nauran itseni tärviölle.

Äly hoi älä jätä!

Tuo on osoitus väittelyssä häviämisestä.

Vierailija
6/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskustelussa kukaan "häviä". Siinä vaan kaikkien ymmärrys ja keskustelutaidot lisääntyy ja kaikki voittavat. 

Vierailija
7/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei keskustelussa kukaan "häviä". Siinä vaan kaikkien ymmärrys ja keskustelutaidot lisääntyy ja kaikki voittavat. 

Ei ole noin jos kaikki sensuroidaan.

Vierailija
8/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se joka suuttuu on on periaatteessa hävinnyt. Itse alan aina huomauttamaan vastustajan sanavirheitä jos olen häviöllä, se toimii aina.

Tuohan tarkoittaa vain että argumenttisi loppuivat, joten olet hävinnyt väittelyn.

Vierailija
9/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii mihin? Huonommuudentunteeseen?

Ei itseään tarvitse tuntoa huonoksi, jos on väärässä. Tämän jos ihmiset ymmärtäisivät, niin keskustelut olisivat paljon armollisempia, kun ei tule tarvetta mollata ja ivata muita todistakseen jotain itselleen (tai kenelle lie).

Vierailija
10/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi olis kai se ihanne. Mutta valitettavasti usein ei käytäntö. Keskustelusta lähdetään joko tyytyväisinä siitä, että on saanut sanoa sanottavansa, tai kettuuntuneita siitä, että omat sanottavat on tuomittu. Usein ei kiinnosta, mitä joku toinen on kertonut uutta, vaan se miten omiin juttuihin on suhtauduttu. Tuolla tavalla ei oikein voita mitään.

Itse koen oman "kehittymisen" kannalta joskus helpommaksi vain seurata keskusteluja sivusta, koska silloin voi huomioida kaikki näkökannat, kun ei mene itse puolustuskannalle.

Vierailija
11/11 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi olis kai se ihanne. Mutta valitettavasti usein ei käytäntö. Keskustelusta lähdetään joko tyytyväisinä siitä, että on saanut sanoa sanottavansa, tai kettuuntuneita siitä, että omat sanottavat on tuomittu. Usein ei kiinnosta, mitä joku toinen on kertonut uutta, vaan se miten omiin juttuihin on suhtauduttu. Tuolla tavalla ei oikein voita mitään.

Itse koen oman "kehittymisen" kannalta joskus helpommaksi vain seurata keskusteluja sivusta, koska silloin voi huomioida kaikki näkökannat, kun ei mene itse puolustuskannalle.

Asian ytimessä. Kumpaan panostaisi; siihen että tulee ymmärretyksi vai siihen että ymmärtää itse mitä muut sanoo? Yleensä meitä kiinnostaa enemmän tulla itse ymmärretyksi.