Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen paikka Oys synnytysosasto on?

06.03.2006 |

Pahoin pelkään et joudun sinne synnyttämään, kun Kuusamon syn.os. menee taas kiinni huhtikuun alussa. Olen kuullut Oys:sta hirveitä kauhujuttuja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2004 OYS/os. 11:lla, kun varsinainen synnyttäneiden os. 13 oli aivan tupaten täynnä ja ainakin siellä sain todella hyvää hoitoa niin ennen synnytystä (muutama tunti) kuin vauvankin kanssa. Ainoa ikävämpi asia oli tuolla osastolla se, että samaan huoneeseen, missä olin vauvan kanssa vierihoidossa, tuli synnyttämään menossa olevia äitejä supistuksissaan. Siitä tuli jonkinlaista levottomuutta ja väkeä ravasi huoneessa enemmän kuin ois tarvinnutkaan. Mutta muuten ei mitään negatiivista sanottavaa. Tuosta toisesta osastosta en osaa sanoa sitten mitään, mutta yleensä ne huhupuheet saavat ylimääräistä väriä... OYS:ssa on myös mielestäni se etu, että on lastenlääkäri aina lähettyvillä, jos vauvalla on vähänkään hätää.

Vierailija
2/6 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkesin käydä läpi kaikki osastot.(11,13/1 ja 13/2).Käynnistykseen mentiin osastolle 11, eka yö vauvan kanssa osastolla 13/1 ja perhehuoneessa pari yötä osastolla 13/2.

Meidän perheellä ei ole miltään osastolta muuta, kuin hyvää sanottavaa, aivan ihanat kätilöt ja muutenkin aivan mainio kohtelu.

Mukaan luetaan siis synnytyssalin henkilökuntakin, joista kerettiin nähdä 3 vuoroa :)

Olen todella hyvillä mielin menossa sinne taas!

Näin siis meillä ja pelkkää hyvää olen kuullut muiltakin ystäviltäni:)

Toivottavasti sinullakin menee siellä kaikki mukavasti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vain hyviä kokemuksia! Synnytyssalissa molemmat kätiöt (vuoro vaihtui loppumetreillä) olivat todella asiansa osaavia ja aivan ihania! Myös vuodeosastolla kätilöt olivat aivan huippuja, voi sanoa että ihan jokainen!! :) Vauvan sai halutessaan viedä yöksi vauvahoitolaan ja imetyksessä autettiin jne. Sympaattistakin väkeä he olivat kun itsellä oli itku herkässä moneen kertaan vauvan matalien sokeriarvojen takia... Nyt rv.32 menossa ja innolla odotan pääsyä tapaamaan " vanhoja tuttuja!... :) Niin ja ruokakin oli hyvää, vaikka sairaalaruuasta aina marmatetaankin. Ihana paikka siis kaikin puolin, älä turhaan sitä jännitä! :)

Vierailija
4/6 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen synntyttäny Oys:issa meidän kaksi tytön tylleröä, kummatkin marraskuussa (2002 ja 2003). kivoja ja asianosaavia kätilöitä sekä synnytysosastolla että vuodeosaston puolella. Esikoisen aikana jouduin olemaan vielä 3vrk osastolla,enne kuin synnytys käynnistyi kunnolla!

Vierailija
5/6 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niitä huonojakin kokemuksia löytyy, mutta pääasiassa hoito on varmasti hyvää ja henkilökunta asiansa osaavaa! Silloin kun makasin ennenaikaisten supistusten vuoksi osastolla niin olisin toivonut jonkinlaista rauhaa...vaikka samassa tilanteessa olevat samaan huoneeseen tms. Mulla oli synnyttämään lähteviä kaikki huonekaverit ja ne ehti vaihtua monta kertaa viikossa. Hässäkkää oli siis reilusti...itse kaipasin lepoa ja rauhaa, kun viikkoja oli vasta 31. Mutta eipä sitä voi kaikkea saada;)

Nytkö Kuusamossa menee synnäri jo huhtikuussa kiinni? Viime kesänä meni vasta juhannukselta... Jo nyt on sulaa hulluutta että synnäri on puolet vuodesta kohta kiinni! Sehän ei käsittääkseni ole enää viikonloppuisinkaan auki ja joulun aikaankin kai pitemmän aikaa.. Jo menee naurettavaksi koko homma. (Näin entisenä Kuusamolaisena tässä vaan vaahtoan) ;)

Kesällä OYS on yleensä ruuhkainen, koska silloin tulee just Kuusamon ja Taivalkosken synnyttäjät vielä lisäksi. Viime kesänä synnyttäneitä oli jopa syöpäosastolla joka minusta on kyllä aika erikoista... Lääkäreitten huoneessakin oli joutunut odottelemaan vapautuvia paikkoja.

Tiesitkö että sulla on myös mahdollisuus mennä Rovaniemelle synnyttämään? Jos OYS ei houkuta niin vaihtoehtokin löytyy:)

Itse olisin halunnut synnyttää esikoiseni Kuusamossa (syntyi 2003) eli olisin majoittunut vanhempieni luokse sopivasti lomalle:) Mutta en sitten voinutkaan koska tiedettiin että lapsi syntyy ennen laskettua aikaa eikä vauvan kuntoa voinut etukäteen tietää. Olisi ollut liian suuri riski synnyttää siellä vaikka kaikki lopulta menikin hienosti.

Kyllä OYS:ssa on hyvä synnyttää!

Delfine rv 16+2

Vierailija
6/6 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Oysissa kaksi poikaa (v. 2002 ja 2004) eikä minullakaan ole mitään pahaa sanottavaa. Ainut negatiivinen asia siellä on, että kotiutus tapahtuu vasta kun vauva on 3vrk:n ikäinen. Itse olisin halunnut kotiin jo aiemmin. Turhaan pelkäät sinne menoa!