Sinä joka parkkeeraat usein autosi aivan toisen auton viereen vaikka lähistöllä ei ole muita autoja, miksi teet näin?
En puhu nyt niistä tapauksista joissa ihmisillä on oma numeroitu paikkansa, vaan parkkipaikoista jossa saa ajaa autonsa ihan mihin vaan. Ärsyttää kun jatkuvasti joku on vetänyt oman autonsa lähes kiinni minun autooni. Aina jää epäilys että kuinka kovaa on mahtanut koskettaa autoani kun on avannut oman autonsa oven.
Kommentit (91)
Ajoit parhaalle paikalle, otan siis sen toiseksi parhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadunvarteen ajan aina jo olemassa olevan auton perään tai eteen. ihan siitä syystä, että jos jättäisin ison raon, ei se välttämättä olisi tarpeeksi iso kolmannelle autolle = hukkapaikka. Tai jos jätän liian ison ja joku siihen väliin mahtuu, jää silti ns. hukkatilaa.
Kadunvarsipaikat tulee siis mun mielestä täyttää just sillä systeemillä, että jo olemassa olevan auton eteen tai perään. Siten mahtuu maksimaalinen määrä autoja kadulle.
Tämä onkin ainoa oikea tapa pysäköidä ruuduttomiin paikkoihin. Ärsyttää etsiä kadunvarsipaikkoja, kun tilaa periaatteessa olisi, mutta vähän siellä sun täällä joku on vienyt kahden auton paikan.
Voi pyhä yksinkertaisuus taas! Mistä sinä tiedät, miltä kyseisellä katuosuudella on näyttänyt esim. tunti ennen omaa saapumistasi, ts. kuka on pysäköinyt minnekin? Et sinä voi senhetkisen pysäköintijärjestyksen perusteella päätellä, että "joku on vienyt kahden auton paikan".
Ei tietenkään voi päätellä, mutta jos kaikki ajaisi järjestyksessä toistensa lähelle, ei niitä puolikkaita paikkoja tunnin päästä olisi niin paljoa.
Tyhmintä on, kun on ruudut ja joku ajattelee tullessaan, että voi käyttää puolitoista paikkaa vähän kauempana jonkinverran ennen työaikojen päättymistä. Työaikojen päätyttyä koko kaupan parkkialue täyttyy ja näkee juuri ne teiden ritarit, joiden auto on parkkeerattu täysille parkkipaikoille tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui pari viikkoa sitten erään ison rautakaupan parkkiksella:
Ajoin kolmanteen parkkiruutuun ovilta katsottuna. Ensimmäisessä ruudussa oli auto, ja itse jätin meidän väliin tyhjän ruudun. Aloin siinä tyhjän ruudun puolella ottaa vauvaa pois turvakaukalosta, kun tähän keskimmäiseen ruutuun oli ajamassa auto. Katsoin hieman pitkään, että onko pakko? Kaikkialla muualla oli tilaa, myös lähempänä ovea jos se siitä olisi ollut kiinni. Mutta ei. Tyyppi odotti että Otan vauvan ja laukkuni autosta ja ajoi sitten siihen aivan kiinni. Kusipää.
Mikset kusipää itse aja jonnekin perimmäiseen ruutuun, jos tarvitset metritolkulla tilaa kakarasi ulos saamiseen? Vitun idiootti!
Jätän aina auton sinne missä väljempää. Ajan miehen Mersulla ja en todellakaan halua siihen naarmuja. Mua ei pieni kävely pelota.
Yleensä auto saanut olla yksikseen jos lähempänä ovia vapaita paikkoja. Mutta juuri viime viikolla kävi näin. Kauppakeskus päivällä, parkkihallissa vain pari autoa. Mun auto ei edes ovien lähellä, silti joku pikku Fiiat hilattu ihan mun kuskinpuoleisen kyljen viereen ja viel ruudun päälle. Onneksi olen niin hoikka et pystyin hivuttautuu autoon ovia kolhimatta.
Ihmettelen vaan mikä oli tän Fiiatin kuskin ajatus?
mun adhd-vaimo paukuttaa kylkeen liimautuvien autot naarmuille ja lommoille :D ei osaa yhtään avata sitä ovea varoen, eikä hivuttautua ulos mistään pikku rakosesta.. no, omapa on vikansa jos puolityhjällä parkkiksella tungetaan kylkeen kiinni!
yritin kerran saada vauvan kaukaloa sisään, mutta ei onnistunut millään viereisen auton takia. oli muutenkin huono päivä ja lopulta päätin, että kärsiköön se ääliö joka oli kaikista tyhjistä ruuduista huolimatta tunkenut ihan viereeni ! tempaisin oven niin auki että paukkui, pistin kaukalon kyytiin ja ajoin pois
Mä parkkeeraan siihen mikä nyt sattuu tuntumaan hyvältä. Oon surkea parkkeeraamaan, yleensä pitää venkslata monta kertaa ennen kuin auto on suorassa. Onneksi mulla on Yaris, se menisi ruutuun melkein poikittainkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä parkkeeraan siihen mikä nyt sattuu tuntumaan hyvältä. Oon surkea parkkeeraamaan, yleensä pitää venkslata monta kertaa ennen kuin auto on suorassa. Onneksi mulla on Yaris, se menisi ruutuun melkein poikittainkin.
Miten voi parkkeeraaminen olla niin vaikeaa että etsitään väljää paikkaa ja kävellään turhaan sen takia. Eihän siinä ole muuta kuin kääntelee rattia!
Olis hauska laittaa joku tutkija tämän homman perään. Itsellä samanmoisia kokemuksia. Yksi hyvä esimerkki paikka on tampereen Ikea. Sielä on yksi pienempi parkkis erillään muusta paikoituksesta ja kaikista parkkiksista kauimpana etuovilta. Jätämme automme aina tuohon parkkiin koska meillä on pariin otteeseen kokemusta noista tulleista parkkikolhuista. Tre:n Ikean parkissa ei ole koskaan ollut yhtään autoa ennen meitä ja olemme käyneet sielä eri päivinä, eri aikaan.
Joka ikinen kerta kuitenkin kun parkkeeraamme auton sinne, on ostosten aikana joku kiilautunut kiinni autoomme. Me emme jätä autoa viimeiseen/ensimmäiseen ruutuu, joten sekin väite vesittyy, että joku täyttäisi järjestyksessä tms.
Minussa viereen ajaminen ei ole aiheuttanut kauheasti negatiivisia tunteita. Ihmetystä ja välillä nauruakin kyllä. Jos ihmiset ei olisi kovia ottamaan itseensä, saattaisin jäädä kysymään toiminnan perustetta. Voi olla ettei sellaista edes ole. Jos samanlainen kolhuja pelkäävä ihminen hakeutuu toisen samanlaisen viereen, alitajuisesti luottaen, ettei tämä toinenkaan kolhi autoa. Se että ajaa viereen tällaisessakin tilanteessa jossa olisi tilaa muuallakin, saattaa olla myös jonkun alkukantaisen lähimmäisen kaipuun ja laumaeläimen aikaan saannosta.
Mä en sääli viereistä autoa yhtään, jos on ajettu ihan viereen. Opettelisivat parkkeeraamaan niin että jää enemmän kuin 10cm väliä.
Joo pahinta ikinä josa pitää saada kaukalo autoon ja täytyy yrittää taiteilla sitten toiselta puolelta lapsi sisään. Mutta vaikka ärsyttää kunnioitan muiden omaisuutta ja en paiskaa ovea toisen kylkeen.
Meinasin sylkäistä toissapäivänä autoa kohti joka oli ajettu lähes kiinni omaan autoo vaikka vapaita ruutuja oli vaikka kuinka paljon.
Eihän se mitään ratkaisisi mutta saisi ikäänkuin kostettua asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajoin kolmanteen parkkiruutuun ovilta katsottuna. Ensimmäisessä ruudussa oli auto, ja itse jätin meidän väliin tyhjän ruudun. Aloin siinä tyhjän ruudun puolella ottaa vauvaa pois turvakaukalosta, kun tähän keskimmäiseen ruutuun oli ajamassa auto. Katsoin hieman pitkään, että onko pakko? Kaikkialla muualla oli tilaa, myös lähempänä ovea jos se siitä olisi ollut kiinni. Mutta ei. Tyyppi odotti että Otan vauvan ja laukkuni autosta ja ajoi sitten siihen aivan kiinni. Kusipää.
Mikset kusipää itse aja jonnekin perimmäiseen ruutuun, jos tarvitset metritolkulla tilaa kakarasi ulos saamiseen? Vitun idiootti!
Kaltaisesi omistama auto oikein odottaa pientä lisäkoristelua, pikku kusipää. :)
Vierailija kirjoitti:
Olis hauska laittaa joku tutkija tämän homman perään. Itsellä samanmoisia kokemuksia. Yksi hyvä esimerkki paikka on tampereen Ikea. Sielä on yksi pienempi parkkis erillään muusta paikoituksesta ja kaikista parkkiksista kauimpana etuovilta. Jätämme automme aina tuohon parkkiin koska meillä on pariin otteeseen kokemusta noista tulleista parkkikolhuista. Tre:n Ikean parkissa ei ole koskaan ollut yhtään autoa ennen meitä ja olemme käyneet sielä eri päivinä, eri aikaan.
Joka ikinen kerta kuitenkin kun parkkeeraamme auton sinne, on ostosten aikana joku kiilautunut kiinni autoomme. Me emme jätä autoa viimeiseen/ensimmäiseen ruutuu, joten sekin väite vesittyy, että joku täyttäisi järjestyksessä tms.
Minussa viereen ajaminen ei ole aiheuttanut kauheasti negatiivisia tunteita. Ihmetystä ja välillä nauruakin kyllä. Jos ihmiset ei olisi kovia ottamaan itseensä, saattaisin jäädä kysymään toiminnan perustetta. Voi olla ettei sellaista edes ole. Jos samanlainen kolhuja pelkäävä ihminen hakeutuu toisen samanlaisen viereen, alitajuisesti luottaen, ettei tämä toinenkaan kolhi autoa. Se että ajaa viereen tällaisessakin tilanteessa jossa olisi tilaa muuallakin, saattaa olla myös jonkun alkukantaisen lähimmäisen kaipuun ja laumaeläimen aikaan saannosta.
Sama Ideaparkissa. Kun auton jättää kauimmaiselle parkkialueelle, joka on kokonaan tyhjä, niin lähtiessä viereiseen ruutuun on parkkeerannut joku, vaikka koko rivi on tyhjä.
Minä en oikeasti ymmärrä mikä tässä voi olla ongelma. Parkkiruudut ovat riittävän väljiä isommallekin autolle ja jos vieruskaveri on viivojen sisäpuolella niin kyllä mammalla pitäisi olla tarpeeksi tilaa pakata tavaransa ja ruhonsa autoon ja autosta ulos. Pysäköintivammaisille ja ajotaidottomille on tarjolla usein perhepaikkojakin. Tai sitten itse voi ajaa autonsa kauemmas, jos niin vieruskaverit pelottaa.
Kummallista, että viereen parkkeeraavistakin saadaan aikaiseksi parkkipaikkaraivo.
Onpa täällä stressin aiheet. Suomessa pääsääntöisesti parkkipaikat on tilavia.
Jos vain puolet parkkipaikan paikoista saisi pysäköidä, olisi siinä liikennemerkki osoittamassa sitä. Vaikka jätätte liki tyhjälle parkkipaikalle autonne, muut eivät ymmärrä logiikkaanne jättää joka toista tyhjäksi ainakaan, jos ette ole katsomassa perään. Jos haluatte, että viereinen paikka säilyisi tyhjänä, kannattaa siis pysäköidä mahdollisimman kauas muista autoista.
Kaikista varotoimistanne huolimatta on turha stressata kuinka lähelle joku pysäköi, kun lähdette siitä asioillenne. Koska ette kykene vaikuttamaan siihen, joku aina joskus pysäköi viereiseen paikkaan. Kannattaa ennemmin miettiä asiaa sitten vasta, jos joku on palatessanne pysäköinyt viereiseen paikkaan. Silloinkin vain sen verran, että itse pääsette autoon ja pois siitä.
Se, johon ei pysty itse vaikuttamaan ei ole teidän vallassanne. Kun jokainen merkitty pysäköintipaikka on osoitettu pysäköintipaikka, ei siihen viereen ajava voi tietää muuta. Teidän stressistä hän ei tiedä, eikä kenenkään kannatakaan arvailla mitä kaikkea muut stressaavat. Jokaiselle riittää kunkin omat ahdistukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama Ideaparkissa. Kun auton jättää kauimmaiselle parkkialueelle, joka on kokonaan tyhjä, niin lähtiessä viereiseen ruutuun on parkkeerannut joku, vaikka koko rivi on tyhjä.
Jos haluaa, että poislähtiessään vieressä ei ole ketään, kannattaa pysäköidä paikkoihin, joissa ei ole viereisiä paikkoja. Ei se teidän viereen tuleva voi tietää, että ette halua kenenkään tulevan viereen, jos ajatte parkkipaikkaan, jonka viereen on merkitty toinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin sylkäistä toissapäivänä autoa kohti joka oli ajettu lähes kiinni omaan autoo vaikka vapaita ruutuja oli vaikka kuinka paljon.
Eihän se mitään ratkaisisi mutta saisi ikäänkuin kostettua asian.
Liki kiinni? Oliko kuitenkin omassa ruudussaan? Mitä kostat, kun joku ajaa viereen, jos menet parkkiruutuun, jossa on viereinen paikka? Hän ajoi siihen, koska itse olit ajanut paikalle, jossa on vieressä toinen paikka.
Mieheni ajaa ison maasturinsa aina lähimmälle paikalle ovea sillä lailla että kuskin puolelle jää tilaa ja toinen puoli autosta voi olla viereisen ruudun puolella. Mutta isona bodarina hän ei muuten mahtuisi kulkemaan ovesta. Joskus se menee niin lähelle viereistä autoa että siitä ei saa ovia auki mutta kukaan ei ole uskaltanut tulla sanomaan mitään. Yleensä ite näytetään keskaria päälle. Kerran oli kadun varrella joku pysäköiny ihan meidäm perään kiinni, niin mieheni pakitti sen auton keulan ruttuun vetokoukulla.