Sinä joka parkkeeraat usein autosi aivan toisen auton viereen vaikka lähistöllä ei ole muita autoja, miksi teet näin?
En puhu nyt niistä tapauksista joissa ihmisillä on oma numeroitu paikkansa, vaan parkkipaikoista jossa saa ajaa autonsa ihan mihin vaan. Ärsyttää kun jatkuvasti joku on vetänyt oman autonsa lähes kiinni minun autooni. Aina jää epäilys että kuinka kovaa on mahtanut koskettaa autoani kun on avannut oman autonsa oven.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Viekää ostoskärryt viereisiin paikkoihin, niin saattaa olla vähän paremmat mahdollisuudet, että ne paikat on tyhjinä palatessanne. Tai kuljettakaa autossa vaikka tyhjiä pahvilaatikoita, niin joku saattaa ymmärtää teidän ahdistuksen. Vaikkei ymmärrä, on mahdollista, että paikka jonka varaatte pahvilaatikolla on palatessanne tyhjä.
Pahvilaatikon voitte vaikka maalata huomiovärein autoksi ja jos piirrätte siihen rekisterikilpenne, joku voi ymmärtää, että sitä ei ole tarkoitettu roskiin.
Vielä parempi, kysykää parkkipaikan omistajalta saisiko lisää leveitä perhepaikkoja. Se kuitenkin lienee ainoa oikea ratkaisu ahdistuksellenne.
Vaikka olisi kuinka leveitä paikkoja, eiköhän aina löydy av-mamma, jota harmittaa, kun viereiselle tenniskentän kokoiselle paikalle ilmestyy toinen auto. Eihän hän voi silloin ajaa siitä sen viereisen auton läpi pois.
Tällaiset keskustelut saavat epäilemään suomalaisten mielenterveyttä. Oikeastiko jotakuta häiritsee viereen pysäköity auto? Oikeastiko joku parkkeeraa tahallaan niin, ettei toinen pääse autolleen? Oikeastiko joku kolhii tahallaan viereistä autoa, koska haluaa avata oman autonsa oven täysin auki? Ovatko kaikki valtakunnan hullut tällä palstalla vai ovatko suomalaiset oikeasti näin pimeää porukkaa?
Nämä ihmiset jotka parkkeeraa siihennviereen VAIKKA tilaa olisi kuin paljon molempiin suuntiin, ovat sellaisia jotka EI hahmota kuljettamansa auton mittoja hja kulmia joten siksi tarvitsevat sen toisen auton siihen että saavat ruutuun. Surullista...
Ps. en ymmärrä ihmisiä jotka parkeeraavat autonsa etuperin ruutuun, siitä on lähtö hankalampaa kun joutuu peruuttaan ja varomaan sekä muita autoja että parkkipaikalla jalan kulkevia.
Kun kylmä fakta on se että peruuttaminen ruutuun sisälle on paljon helpompaa kuin peruuttaa ulos.... Talvella varsinkin kun tuulilasi on nopeammin "puhdas" kuin takalasi niin näkyvyyskin on parempi.
Aina on tietysti paras jos saa ajettua ruutujen läpi niin että nokka on meno suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ajaa ison maasturinsa aina lähimmälle paikalle ovea sillä lailla että kuskin puolelle jää tilaa ja toinen puoli autosta voi olla viereisen ruudun puolella. Mutta isona bodarina hän ei muuten mahtuisi kulkemaan ovesta. Joskus se menee niin lähelle viereistä autoa että siitä ei saa ovia auki mutta kukaan ei ole uskaltanut tulla sanomaan mitään. Yleensä ite näytetään keskaria päälle. Kerran oli kadun varrella joku pysäköiny ihan meidäm perään kiinni, niin mieheni pakitti sen auton keulan ruttuun vetokoukulla.
Suhiseeko ja tekeekö parit ukemit takapihalla ja potkii koivuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ajaa ison maasturinsa aina lähimmälle paikalle ovea sillä lailla että kuskin puolelle jää tilaa ja toinen puoli autosta voi olla viereisen ruudun puolella. Mutta isona bodarina hän ei muuten mahtuisi kulkemaan ovesta. Joskus se menee niin lähelle viereistä autoa että siitä ei saa ovia auki mutta kukaan ei ole uskaltanut tulla sanomaan mitään. Yleensä ite näytetään keskaria päälle. Kerran oli kadun varrella joku pysäköiny ihan meidäm perään kiinni, niin mieheni pakitti sen auton keulan ruttuun vetokoukulla.
Suhiseeko ja tekeekö parit ukemit takapihalla ja potkii koivuja?
Ei mutta vääntää parkkipaikoista väittelevät kukkakepit solmuun ja ruttaa heidän autot.
Hommatkaa tuollaiset tarrat ja liimatkaa auton kylkeen:
http://www.ebay.com/itm/like/171492916570?vectorid=229466&lgeo=1&item=1…
Tilatkaa lisätekstillä "ÄLÄ PYSÄKÖI VIEREENI !"
Jonkun suloisen dobermannin tai bulldogin kuva vasempaan reunaan ja hurjistuneen av-mamman kuva oikeaan reunaan voi tehostaa vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis juuri tätä samaa olen ihmetellyt! Mikä hiton magneetti se toinen auto siellä parkkipaikalla oikein on, että pitää väkisin viereiseen ruutuun tunkea vaikka tilaa olisi hehtaaritolkulla.
Just Cittarin parkkipaikalla katsoin että haa, tuossa on sellaiset 12 tyhjää ruutua, ajanpa siihen. En ehtinyt autosta ulos, kun joku äijä ajaa ihan kylkeen kiinni. Miksi??? Minulla on aika isokokoinen auto, enkä todellakaan halua niitä muiden ostoskärry- tai ovinaarmuja kylkiin. Haluan myös saada itse kärryt auton viereen, että saan kätevästi purettua tavarat autoon. Jätän mielelläni kauas pääovista, jaksan kyllä kävellä.
Joten jos joku tällainen liimautuja lukee, älä tunge siihen viereen jos tilaa on yllin kyllin muuallakin.Just tämän takia minä käytän usein siellä parkkikentän tai -hallin perukoilla ne puolitoista parkkiruutua. Silti on joskus pitänyt kömpiä hanttimiehen puolelta ratin taakse, ihan käsittämätöntä. Kai ne kyljessä hengailijat toivovat minun premiumista tartuntaa...
Jos tavallisella parkkipaikalla on useinkin vaikeuksia mahtua autojen välistä, kannattaa miettiä elintapoja vähän laajemmin.
En edes halua ajatella minkälaiset elintavat on ihmisellä, joka pystyy luikertelemaan sisälle autoon, jonka ovea saa auki jotain 20 senttiä, koska joku nuija on pysäköinyt aivan kylkeen kiinni. Siksi ajan autoni sinne jonnekin kauas, ja parkkeeraan leveästi.
Hei. Sellon parkkihallissa noin joutuu tekemään usein, täällä on nääs hiton leveitä autoja joillakin. Elintavat normaalit mulla ainakin.
Oon huomannut tän saman käsittämättömän käytösmallin enkä vaan ymmärrä. Ehkä nämä viereenparkkeeraajat on niitä samoja tyyppejä, jotka lähes tyhjällä uimarannalla leiriytyvät metrin päähän...
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset jotka parkkeeraa siihennviereen VAIKKA tilaa olisi kuin paljon molempiin suuntiin, ovat sellaisia jotka EI hahmota kuljettamansa auton mittoja hja kulmia joten siksi tarvitsevat sen toisen auton siihen että saavat ruutuun. Surullista...
Ps. en ymmärrä ihmisiä jotka parkeeraavat autonsa etuperin ruutuun, siitä on lähtö hankalampaa kun joutuu peruuttaan ja varomaan sekä muita autoja että parkkipaikalla jalan kulkevia.
Kun kylmä fakta on se että peruuttaminen ruutuun sisälle on paljon helpompaa kuin peruuttaa ulos.... Talvella varsinkin kun tuulilasi on nopeammin "puhdas" kuin takalasi niin näkyvyyskin on parempi.
Aina on tietysti paras jos saa ajettua ruutujen läpi niin että nokka on meno suuntaan.
Minä haluan ehdottomasti nähdä kun peruutat ison ostoskeskuksen vinoparkkiin hallissa, jossa peruuttaminen menee vielä kiellettyyn ajosuuntaan päin. Milloin tehdään treffit?
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä stressin aiheet. Suomessa pääsääntöisesti parkkipaikat on tilavia.
Jos vain puolet parkkipaikan paikoista saisi pysäköidä, olisi siinä liikennemerkki osoittamassa sitä. Vaikka jätätte liki tyhjälle parkkipaikalle autonne, muut eivät ymmärrä logiikkaanne jättää joka toista tyhjäksi ainakaan, jos ette ole katsomassa perään. Jos haluatte, että viereinen paikka säilyisi tyhjänä, kannattaa siis pysäköidä mahdollisimman kauas muista autoista.
Kaikista varotoimistanne huolimatta on turha stressata kuinka lähelle joku pysäköi, kun lähdette siitä asioillenne. Koska ette kykene vaikuttamaan siihen, joku aina joskus pysäköi viereiseen paikkaan. Kannattaa ennemmin miettiä asiaa sitten vasta, jos joku on palatessanne pysäköinyt viereiseen paikkaan. Silloinkin vain sen verran, että itse pääsette autoon ja pois siitä.
Se, johon ei pysty itse vaikuttamaan ei ole teidän vallassanne. Kun jokainen merkitty pysäköintipaikka on osoitettu pysäköintipaikka, ei siihen viereen ajava voi tietää muuta. Teidän stressistä hän ei tiedä, eikä kenenkään kannatakaan arvailla mitä kaikkea muut stressaavat. Jokaiselle riittää kunkin omat ahdistukset.
No juuri näin. Järki käteen pysäköidessä. Kukaan ei ole yksin tässä maailmassa, mutta jos te haluatte olla yksin, ei kannata ainakaan ajaa parkkipaikoille, jossa käy muitakin.
Siksi minulla on pesäpallomaila aina mukana. Uuden lain mukaan ei tarvitse ilmoittautua, jos vahingoittaa parkkipaikalla toisen autoa. Mikäli joku ajaa liian lähelle, pidän huolen siitä, että auto on totaalisen paskana sen jälkeen. Enkä jätä lappuja vahingosta.
Ei
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut tän saman käsittämättömän käytösmallin enkä vaan ymmärrä. Ehkä nämä viereenparkkeeraajat on niitä samoja tyyppejä, jotka lähes tyhjällä uimarannalla leiriytyvät metrin päähän...
Ei vaan jos autot laitetaan kauas toisistaan väleihin jää väistämättä leveitä turhia tiloja joihin mahtuisi xxx-määrä autoja. Oletko ikinä ajatellut miksi suurtapahtumissa on parkkiohjaajat? Jotta kaikki mahtuisivat! Toki tämä ei koske Kälviäläisiä ja muita tonttuja.
Vierailija kirjoitti:
Siksi minulla on pesäpallomaila aina mukana. Uuden lain mukaan ei tarvitse ilmoittautua, jos vahingoittaa parkkipaikalla toisen autoa. Mikäli joku ajaa liian lähelle, pidän huolen siitä, että auto on totaalisen paskana sen jälkeen. Enkä jätä lappuja vahingosta.
Tuo on suunniteltu juuri sinua varten:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/da/56/5b/da565b4e39018a23d008…
Tilaa.
Sori, ot mutta,
heti ensimmäisen sivun jälkeen tuli mieleen bussi tai paikallisjuna." MIKSI tuon on pakko istua juuri minun viereeni / vastapäätä vaikka "koko" bussi (tai junan osasto) on IHAN tyhjä?!"
Aika suomalaista että "Et ainakaan minun viereeni! Törkeää!
Vain yksi ihminen (tai auto) tähän riviin (tai penkkiin)!"
En itsekkään halua että kukaan tulee viereeni oli kyseessä sitten juna, bussi tai kamelien parkkipaikka, mutta oikeasti, parkkipaikalla tai bussissa ne ruudut/penkit ovat vapaasti käytettävissä, ei niin että "ok, vain joka toiseen penkkiin/ruutuun, vasta kun on täyttä, saa mennä viereen".
Vierailija kirjoitti:
Hommatkaa tuollaiset tarrat ja liimatkaa auton kylkeen:
http://www.ebay.com/itm/like/171492916570?vectorid=229466&lgeo=1&item=1…Tilatkaa lisätekstillä "ÄLÄ PYSÄKÖI VIEREENI !"
Jonkun suloisen dobermannin tai bulldogin kuva vasempaan reunaan ja hurjistuneen av-mamman kuva oikeaan reunaan voi tehostaa vaikutusta.
Jotenkin tästä ketjusta tulee mieleen, että nää hurjat on niitä samoja hurjia nuoria naisia, jotka laittavat paidan, jossa on liian iso kaula-aukko, sen alle liian pienet rintsikat ja hermostuvat, kun joku katsoo kohti.
Siis täh? Käyttääkö joku oikeasti aikaa sen miettimiseen, että mihin pysäköidään? Eikös ne kaikki ruudut ole sitä varten ja niistä saa ihan vapaasti valita mihin ajaa :D täytyypä oikein jatkossa miettiä tarkemmin mihin ajan, tähän asti olen huolettomasti parkkeerannut siihen missä on vapaata, oli siinä sitten vieressä auto tai ei :)
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Käyttääkö joku oikeasti aikaa sen miettimiseen, että mihin pysäköidään? Eikös ne kaikki ruudut ole sitä varten ja niistä saa ihan vapaasti valita mihin ajaa :D täytyypä oikein jatkossa miettiä tarkemmin mihin ajan, tähän asti olen huolettomasti parkkeerannut siihen missä on vapaata, oli siinä sitten vieressä auto tai ei :)
Ap:n saamista peukuista päätellen aika moni mamma. On ihmisillä murheet...
Autoksi maalattu pahvilaatikko ja av-mamma varoituskyltti koiralla ja mammalla olivat hauskoja ratkaisuehdotuksia heille.
Jos meidän auton viereen tulee toinen auto liian lähelle, niin naarmutetaan kyljet. Joskus vaan on helpompi laittaa invapaikalle kun niiden viereen ej muut pysäköi.
Mulle on ihan yksi ja sama, parkkeeraako joku autonsa mun auton viereen vaikka koko parkkipaikka olisi muuten tyhjä.
Kunhan vain parkkeeraa oikein sinne ruutujen sisään, niin ei mitään väliä.
Viekää ostoskärryt viereisiin paikkoihin, niin saattaa olla vähän paremmat mahdollisuudet, että ne paikat on tyhjinä palatessanne. Tai kuljettakaa autossa vaikka tyhjiä pahvilaatikoita, niin joku saattaa ymmärtää teidän ahdistuksen. Vaikkei ymmärrä, on mahdollista, että paikka jonka varaatte pahvilaatikolla on palatessanne tyhjä.
Pahvilaatikon voitte vaikka maalata huomiovärein autoksi ja jos piirrätte siihen rekisterikilpenne, joku voi ymmärtää, että sitä ei ole tarkoitettu roskiin.
Vielä parempi, kysykää parkkipaikan omistajalta saisiko lisää leveitä perhepaikkoja. Se kuitenkin lienee ainoa oikea ratkaisu ahdistuksellenne.