Sinä joka parkkeeraat usein autosi aivan toisen auton viereen vaikka lähistöllä ei ole muita autoja, miksi teet näin?
En puhu nyt niistä tapauksista joissa ihmisillä on oma numeroitu paikkansa, vaan parkkipaikoista jossa saa ajaa autonsa ihan mihin vaan. Ärsyttää kun jatkuvasti joku on vetänyt oman autonsa lähes kiinni minun autooni. Aina jää epäilys että kuinka kovaa on mahtanut koskettaa autoani kun on avannut oman autonsa oven.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska VOIN. Siksi.
Taidan tempaista sua pari kertaa turpaan. Koska VOIN.
Siinä erehdyt, sillä et voi sitä tehdä. Yleensä yritän vielä pysäköidä autoni, toki ruudun sisään, mutta mahdollisimman lähelle viereisen kuskin ovea. Hytkyn oikein kaupassa kun mietin kuinka kanssaihminen yrittää tunkea autoonsa sisälle. Yleensä myös fantasioin hänen olevan lihava. Harmitukseni on suunnaton, jos auto ei ole vielä poistunut paikalta minun saapuessa asioiltani.
Mä ajelen työsuhdeautolla, ja tapanani on avata ovet ihan apposen auki tavaroita pakatessani ja sisään astuessani, oli siinä ihan vieressä sinun autosi tai ei. En ole lihava, mutta mulle kuuluu parkkiruudun sisällä oleva tila, ja sen tilan puitteissa heitän oveni auki. Aika usein siihen lähes kiinni ajettuun autoon jää kunnollinen jälki, tosi ikävää mutta ei voi mitään.
Onneksi tuollaisia k..päitä on todella harvassa. Vielä ei ole sattunut kohdalle.
Loppui se hytkyminen, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska VOIN. Siksi.
Tämä vain vahvistaa käsitykseni sinusta. Olet hieno ihminen. Kertakaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis juuri tätä samaa olen ihmetellyt! Mikä hiton magneetti se toinen auto siellä parkkipaikalla oikein on, että pitää väkisin viereiseen ruutuun tunkea vaikka tilaa olisi hehtaaritolkulla.
Just Cittarin parkkipaikalla katsoin että haa, tuossa on sellaiset 12 tyhjää ruutua, ajanpa siihen. En ehtinyt autosta ulos, kun joku äijä ajaa ihan kylkeen kiinni. Miksi??? Minulla on aika isokokoinen auto, enkä todellakaan halua niitä muiden ostoskärry- tai ovinaarmuja kylkiin. Haluan myös saada itse kärryt auton viereen, että saan kätevästi purettua tavarat autoon. Jätän mielelläni kauas pääovista, jaksan kyllä kävellä.
Joten jos joku tällainen liimautuja lukee, älä tunge siihen viereen jos tilaa on yllin kyllin muuallakin.Just tämän takia minä käytän usein siellä parkkikentän tai -hallin perukoilla ne puolitoista parkkiruutua. Silti on joskus pitänyt kömpiä hanttimiehen puolelta ratin taakse, ihan käsittämätöntä. Kai ne kyljessä hengailijat toivovat minun premiumista tartuntaa...
Jos tavallisella parkkipaikalla on useinkin vaikeuksia mahtua autojen välistä, kannattaa miettiä elintapoja vähän laajemmin.
En edes halua ajatella minkälaiset elintavat on ihmisellä, joka pystyy luikertelemaan sisälle autoon, jonka ovea saa auki jotain 20 senttiä, koska joku nuija on pysäköinyt aivan kylkeen kiinni. Siksi ajan autoni sinne jonnekin kauas, ja parkkeeraan leveästi.
samoja tyyppejä jotka tunkee ihan saatanan lähelle kassajonossa. :DD Itse en ole mikään laumaeläin ja annan aina edessä olevalle hyvän hajuraon. Sitten on niskassa huohottamassa ällö rasvanen äijä tai joku akka. Oon kyllä joskus sanonu että voisitko mennä vähän kauemmas ettei tarvi niskaan hengittää. Oli ilme näkemisen arvoinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska VOIN. Siksi.
Tämä vain vahvistaa käsitykseni sinusta. Olet hieno ihminen. Kertakaikkiaan.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos olet kusipää, minäkin olen sinulle kusipää. Helppoa vai mitä? Opettele parkkeeraamaan se autosi niin kaikilla on hyvä mieli :)
On erittäin vittumaista tuo kylkeen parkkeeraaminen, mutta Suomessa ollaan muuten aivan hysteerisiä omista autoistaan. Jos sattuu käymään esim. Keski-Euroopassa vähänkään suuremmassa kaupungissa. niin huomaa, kuinka ahdasta siellä on parkkeerata ja kuinka lommoilla autot ovat. Ei se paikallisia häiritse. Täällä se on maailmankaatojuttu.
Miksi ihmeessä ei saisi ajaa? Siinä on vapaa parkkiruutu, joten ajan siihen sen kummemmin miettimättä miksi. Enkä varsinkaan ajattele että mitä sen viereisen auton omistaja mahtaa ajatella. Ajan autoni tyhjään parkkiruutuun, that's it.
Ja tosiaan varon sitä viereistä autoa, en paukuta ovella enkä tee muutakaan sopimatonta. Voit olla huoleti.
Pakko sanoa, että taas tuli opittua uutta. Enpä ole ikinä ajatellutkaan ettei mun viereiseen parkkiruutuun sais pysäköidä jos lähellä on tilaa. Ei oo tullut mieleenkään että ne viereiset parkkiruudut on varattuja sille jo parkissa olevan auton omistajalle :)
Palsta ei petä koskaan :)
Kerran joku oli ajanut ihan oman autoni kylkeen kiinni. En saanut ovea kunnolla auki jotta olisin saanut turvaistuimen oviaukosta sisään. Se otti sen verran naapuriauton peltiin kiinni.
Viereisen auton omistajan kannalta ikävä juttu oli se että minulla oli ollut huono päivä ja oman autoni olin juuri myynyt -ei siis mitään väliä sillä enää.
Kyllä se ovi siis aukesi tarpeeksi kun käytti voimaa. :)
Vierailija kirjoitti:
On erittäin vittumaista tuo kylkeen parkkeeraaminen, mutta Suomessa ollaan muuten aivan hysteerisiä omista autoistaan. Jos sattuu käymään esim. Keski-Euroopassa vähänkään suuremmassa kaupungissa. niin huomaa, kuinka ahdasta siellä on parkkeerata ja kuinka lommoilla autot ovat. Ei se paikallisia häiritse. Täällä se on maailmankaatojuttu.
Älä puhu paskaa. Ei täällä ole tapana kolhia muiden autoja, Etelä-Euroopasta en tiedä.
Parkkiruudut tosin täällä ovat järjestään kapeampia kuin Suomessa - silti ihmiset saavat kaikenkokoiset koslansa valittamatta ruutuun. Eikä valiteta viereen parkkeeraavasta naapurista, kuten Suomessa.
Suomessa on kumma mentaliteetti. Kukaan ei saa vahingossakaan tulla liian lähelle, ei edes auto. Kukaan teistä valittajista ei sitä parkkipaikkaa omista ja jokaisella on oikeus parkkeerata ihan sinne minne haluaa, jopa toisen viereen vaikka vapaata olisi muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Ei täällä ole tapana kolhia muiden autoja, Etelä-Euroopasta en tiedä.
Parkkiruudut tosin täällä ovat järjestään kapeampia kuin Suomessa - silti ihmiset saavat kaikenkokoiset koslansa valittamatta ruutuun. Eikä valiteta viereen parkkeeraavasta naapurista, kuten Suomessa.
Suomessa on kumma mentaliteetti. Kukaan ei saa vahingossakaan tulla liian lähelle, ei edes auto. Kukaan teistä valittajista ei sitä parkkipaikkaa omista ja jokaisella on oikeus parkkeerata ihan sinne minne haluaa, jopa toisen viereen vaikka vapaata olisi muuallakin.
Älä puhu paskaa. Sanoinko, että on tapana kolhia? Kun on paljon porukkaa ja pienemmät ruudut, kolhuja vain tulee enemmän. Etelä-Euroopassa vielä rennompaa. Idästä puhumattakaan.
Mä olen myös hyvin tarkka autosta ja ajan aina niin kauas kuin mahdollista. Siis ihan perimmäisiin ruutuihin missä harvoin näkee muiden autoja. Joskus sitten joku on ajanut siihen aivan viereen. En ymmärrä... Jos satun olemaan autossa vielä kun joku ajaa viereen niin suurieleisesti vaihdan ruutua pari kauemmas :D Ihmiset katsovat oudosti. Eipä taida mennä viesti perille siltikään. Joltain kerran kuulin että ei osaa parkkeerata jos ei toista autoa ole vieressä. No eikö sitä silloin voisi tunkea lähemmäs kauppaa missä ne muutkin yleensä ovat eikä sinne kauas mihin tarkoituksella ovat parkkeeranneet ne jotka haluavat pitää autostaan hyvää huolta. Kun tulen kaupasta tarkistan myös aina auton sivuilta että ei näy mitään jälkiä. En ymmärrä ihmisiä...
Itse pysäköin minne huvittaa. Yleensä ovea lähimmälle paikalle oli se invoille tai ei. Ei huvita kantaa ostoksia tai mitään kovin kauas. Joskus saatan kolhia muiden autojen kylkiä jos tulevat liian lähelle. Pari kertaa olen vetänyt avaimella viiruja koko kylkeen jos on ärsyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös hyvin tarkka autosta ja ajan aina niin kauas kuin mahdollista. Siis ihan perimmäisiin ruutuihin missä harvoin näkee muiden autoja. Joskus sitten joku on ajanut siihen aivan viereen. En ymmärrä... Jos satun olemaan autossa vielä kun joku ajaa viereen niin suurieleisesti vaihdan ruutua pari kauemmas :D Ihmiset katsovat oudosti. Eipä taida mennä viesti perille siltikään. Joltain kerran kuulin että ei osaa parkkeerata jos ei toista autoa ole vieressä. No eikö sitä silloin voisi tunkea lähemmäs kauppaa missä ne muutkin yleensä ovat eikä sinne kauas mihin tarkoituksella ovat parkkeeranneet ne jotka haluavat pitää autostaan hyvää huolta. Kun tulen kaupasta tarkistan myös aina auton sivuilta että ei näy mitään jälkiä. En ymmärrä ihmisiä...
Kai ymmärrät edes sen, miksi ihmiset katsovat sua oudosti?
Herran jumala että joillekin parkkeeraaminen voi olla vaikeaa :D Minä parkkeeraan just siihen paikkaan mikä sillä hetkellä näyttää sopivalta, sen kummempia miettimättä. Enkä varsinkaan mieti, pahoittaako joku av-mamma mielensä, jos tulen viereiseen ruutuun.
Olisivatko parkkeeraajat samaa yksinkertaista porukkaa, joka tunkee tyhjässä ravintolassa viereiseen pöytään hölisemään, vaikka tilaa on ympäri ravintolaa?
Kadunvarteen ajan aina jo olemassa olevan auton perään tai eteen. ihan siitä syystä, että jos jättäisin ison raon, ei se välttämättä olisi tarpeeksi iso kolmannelle autolle = hukkapaikka. Tai jos jätän liian ison ja joku siihen väliin mahtuu, jää silti ns. hukkatilaa.
Kadunvarsipaikat tulee siis mun mielestä täyttää just sillä systeemillä, että jo olemassa olevan auton eteen tai perään. Siten mahtuu maksimaalinen määrä autoja kadulle.
Vierailija kirjoitti:
Kadunvarteen ajan aina jo olemassa olevan auton perään tai eteen. ihan siitä syystä, että jos jättäisin ison raon, ei se välttämättä olisi tarpeeksi iso kolmannelle autolle = hukkapaikka. Tai jos jätän liian ison ja joku siihen väliin mahtuu, jää silti ns. hukkatilaa.
Kadunvarsipaikat tulee siis mun mielestä täyttää just sillä systeemillä, että jo olemassa olevan auton eteen tai perään. Siten mahtuu maksimaalinen määrä autoja kadulle.
Tämä onkin ainoa oikea tapa pysäköidä ruuduttomiin paikkoihin. Ärsyttää etsiä kadunvarsipaikkoja, kun tilaa periaatteessa olisi, mutta vähän siellä sun täällä joku on vienyt kahden auton paikan.
Vierailija kirjoitti:
Itse pysäköin minne huvittaa. Yleensä ovea lähimmälle paikalle oli se invoille tai ei. Ei huvita kantaa ostoksia tai mitään kovin kauas. Joskus saatan kolhia muiden autojen kylkiä jos tulevat liian lähelle. Pari kertaa olen vetänyt avaimella viiruja koko kylkeen jos on ärsyttänyt.
Huoh.
Esimerkki pellestä jonka suu sanoo suurempia sanoja kuin kroppa pystyy lunastamaan.
Oikeastihan käy näin: kerran oli kaupan invapaikalle parkkeerattu auto johon oli 2 tervettä nuorta ihmistä menemässä. Parikymppiset mies ja nainen. Menin siihen viereen seisomaan ja totesin kovaan ääneen että "TÄMÄ PELLE YRITTÄÄ SAADA SÄÄLIPILLUA TUOLTA BLONDILTA KUN USKALTAA IHAN KOVIKSENA INVAPAIKALLE PYSÄKÖIDÄ."
Kuskiparka tiputti autonsa avaimet kädet täristen -katsojia alkoi kerääntyä- ja epätoivon vimmalla riuhtoi kuskin oven auki. Tyttöparka värjötteli katseiden ristitulessa auton ulkopuolella kunnes kuski sai sisältä oven auki.
Sitten ilman turvavöiden kiinnitystä äkkiä karkuun!!!!!!!!!!!!!
Molemmilla kasvot leiskuivat tulipunaisina -syy ei ollut pakkanen.
Ah, on kiva olla kusipää!
Samaa läheisriippuvuutta kuin se että pitää ajaa edellä ajavan persiissä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin ainoa oikea tapa pysäköidä ruuduttomiin paikkoihin. Ärsyttää etsiä kadunvarsipaikkoja, kun tilaa periaatteessa olisi, mutta vähän siellä sun täällä joku on vienyt kahden auton paikan.
Voi pyhä yksinkertaisuus taas! Mistä sinä tiedät, miltä kyseisellä katuosuudella on näyttänyt esim. tunti ennen omaa saapumistasi, ts. kuka on pysäköinyt minnekin? Et sinä voi senhetkisen pysäköintijärjestyksen perusteella päätellä, että "joku on vienyt kahden auton paikan".
Yleensäkin voisi vähän huomioida kanssaihmisiä sillä tavalla, että miettisi pystyykö siihen viereiseen autoon enää menemään sisälle jollain tavalla. Pari kertaa käynyt niin, että molemmin puolin autoa on sattunut jotkut idiootit parkkeeraamaan ihan kylkeen kiinni ja autoon meneminen on onnistunut vain takakontin kautta! Siinä olisi esim. jollain vanhuksella voinut olla tekemistä, kun itsellekin tuotti lievästi sanottuna vähän vaikeuksia.