HALPA laihduttajan ruoka?
Muu kuin kasvissosekeitto?
Salaatti on hyvää, muttei halpaa. (vihersalaatti)
Kommentit (66)
Linssikeitto (osta kuivattuja linssejä, tulee halvemmaks). Tarviit keittojuurespussin mikä varmaan halvimillaan saa alle 1e. Linssejä. Tomaattimurskaa, mausteita. Heitä keittoon mistä tykkäät. Voila. Linsseistä saa todella hyvää proteiiniä mikä myös auttaa proteiinin imeytymisessä.
soijarouheesta kastike / laatikko. Soijarouhe on halpaa ja sen voi maustaa oman maun mukaan. Voit tehdä ihan mitä vaan, mutta käytä täysjyvä makarooneja ja riisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan siis ihan ruoanvalmistuksen lopputulosta, annosta, ruokalajia.
EN yksittäisiä ainesosia.
-ap
Tässä yksi ehdotus: Laita vuokaan kasviksia, paista jauheliha ja tee siitä kastike sulatejuustolla. Kaada kasvisten päälle. Lisää vielä juustoraastetta ja kuorruta uunissa. Syö tuoreiden kasvisten kanssa.
Ap halusi laihduttajan ruokia. Ei ehkä kannata uittaa juustossa kaikkea.
Toi on nimenomaan laihduttajan ruokaa.
No sitten saa olla aika paljon laihdutettavaa jos tuo edustaa kevyempää kuin normaalisyöminen... :)
Ei kyse olekaan kevyestä, vaan mikä sopii laihduttajalle. Kevyt ruoka ei laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassa mitään "laihduttajan ruokia". Itsekuri ja annoskoot on kyllä olemassa.
Itsekurilla ei ole mitään tekemistä laihdutuksessa.
Hahaha voi kuule sä et tiedäkään miten paljon sillä on merkitystä ihan yleensäkin painon kannalta :)
Jos tarvitset itsekuria syömisissä, niin vika on ruuassa.
Jäkä jäkä.
Juustohuutelijat on 2000-luvun alkuun jämähtäneitä ~karppeja.
Itselläni ei ollut energiaa edes polkea töihin karppausaikoinani, tarvitsen hiilaria ihan jo arkipäivän hommiin urheilusta puhumattakaan. Toisille ehkä sopii rasvapainotteisempi ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tässä yksi ehdotus: Laita vuokaan kasviksia, paista jauheliha ja tee siitä kastike sulatejuustolla. Kaada kasvisten päälle. Lisää vielä juustoraastetta ja kuorruta uunissa. Syö tuoreiden kasvisten kanssa.
Toi on nimenomaan laihduttajan ruokaa.
No sitten saa olla aika paljon laihdutettavaa jos tuo edustaa kevyempää kuin normaalisyöminen... :)
Ei kyse olekaan kevyestä, vaan mikä sopii laihduttajalle. Kevyt ruoka ei laihduta.
Voi eeei taas näitä rasvauskovaisia! No, maa on litteä. En ala tähän keskusteluun.
Paljonko sun budjetti on päivässä kaikille ruoille? Tai paljonko per ruoka-annos? Köyhyys on niin suhteellista.
Unohda jauheliharuoat, mitä muutama on ehdottanut, eläinrasvoja et tarvitse lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma köyhäilysuosikkini: wokkaa kaalia, porkkanaa, perunaa, omenaa, mitä nyt ikinä sattuu olemaan. Paljon mausteita mukaan. Hyvää tulee.
Jos on vähän enemmän rahaa, niin keitettyä kananmunaa kaveriksi.
Mä teen kanssa tätä, että wokissa paistan kauden halpoja sesonkikasviksia ja nakkaan vähän vaikka jauhelihaa mukaan. Tai pilkottuja nakkeja. Tai tarjouskalaa. Pakastekala on yleensä ihan halpaa.
Öljyn määrällä voi säädellä kaloreita, ja suolaa, pippuria, chiliä, valkosipulia jos löytyy, saa loistomautkin.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala ja makaroni. Sillä mä oon ainakin laihtunut 10kg vaikken ollut dieetillä edes :D
Aloittaja kysyi halpaa. Uskokaa jo, että tonnikala on kalliimpaa kuin kassilohi. Se pieni purkki ei maksa ehkä paljoa, mutta kilohinta on jäätävä syötävällä osalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma köyhäilysuosikkini: wokkaa kaalia, porkkanaa, perunaa, omenaa, mitä nyt ikinä sattuu olemaan. Paljon mausteita mukaan. Hyvää tulee.
Mä teen kanssa tätä, että wokissa paistan kauden halpoja sesonkikasviksia ja nakkaan vähän vaikka jauhelihaa mukaan. Tai pilkottuja nakkeja. Tai tarjouskalaa. Pakastekala on yleensä ihan halpaa.
Öljyn määrällä voi säädellä kaloreita, ja suolaa, pippuria, chiliä, valkosipulia jos löytyy, saa loistomautkin.
Mitkä kasvikset on nyt sesongissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaiset juurekset ja kaali ainakin. Omena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala ja makaroni. Sillä mä oon ainakin laihtunut 10kg vaikken ollut dieetillä edes :D
Aloittaja kysyi halpaa. Uskokaa jo, että tonnikala on kalliimpaa kuin kassilohi. Se pieni purkki ei maksa ehkä paljoa, mutta kilohinta on jäätävä syötävällä osalla.
Hyvä pointti sieltä!
Monella ruualla on halpa mielikuva, mutta tämänhetkinen todellinen hintataso kaupassa jotain aivan muuta...
Olenkohan ainoa joka on järkyttynyt jogurttihyllyllä?
Ennen jogurttien hintaluokassa 20-40 snt oli valikoimaa, nyt hyvä valikoima on luokassa 80snt-1e
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mietin samaa, mutta eikös kaupassa ole jotain dieettisulatejuustoakin? Pitää googlata.. Ainakin perusjuustosta siitä Polarista on joku 5-10% versio, jossa ei käytännössä ole kaloreita oikein mitään.
-ap
Julia ja Julius-tuorejuustoissa on vähän rasvaa. Normijuustoista Kadettia saa 5% ja just sitä Polaria. Sitten ainakin Kotimaisella on 5% sulatejuustoa. Ehdottaisin sulle kanaspaghettia kananjauhelihaa 3€-3,25€ 400g paketti, paseerattu tomaatti 45c ja täysjyväpastaa 65c. Nää siis oli Prisman hintoja. S-marketissa joutuu ehkä muutaman kymmensenttiä enemmän maksaan.
Kohtuus kaikessa. Juurekset on halpoja aina. Rasvaa sopivasti, ei liikaa, mutta ei keinotekoisia rasvoja tai kaupan kevyttuotteita. Voita voi käyttää, kohtuullisesti. Ruokaisat salaatit on aina hyviä, kastikkeeksi loraus öljyä, jos ei itse salaatti sisällä hyviä rasvoja. Ostat niitä edullisimpia kausivihanneksia. Osta lanttua, sipulia ja porkkanaa ja tee niistä uunijuureksia, kaveriksi teet ihan perusjauhelihapihvejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tonnikalaa ole tarkoitus kiloa syödäkään. Syötävää osaahan siinä on kaiki, kunhan liruttaa vähän öljyjä pois. Lohen kun putsaat niin kalliimpi kilohinta sille syötäväksi jäävälle tulee.
Vierailija kirjoitti:
Unohda jauheliharuoat, mitä muutama on ehdottanut, eläinrasvoja et tarvitse lainkaan.
Laihduttaja tarvitsee proteiinia, lihasta sitä saa helpoiten. Jauhelihojen rasvapitoisuuksissakin on paljon eroja.
Sienimetsään, suppiksista teet kastikkeen vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi apua! Ootko huomannut et kaupassa esim. Tomaatin hinta vaihtelee aika paljon vuodenajan mukaan? Ja ne mitkä on halpoja on siis sesongissa. Yleensä myös hypermarketeissa on nykyään hyvin ilmoitettu sesonkituotteet!
Syö aivan tavallisesti, keittoja, jätä pois makeat ja lihottavat jälkiruoat. Raejuustolla ja porkkanoilla laihduttajia nähty liikaa.
Hapokkaat omenat ovat terveellisiä.