Imetitkö vai annoitko pullosta maitoa lapsellesi?
Jos imetät, miksi? Kuinka pitkään imetit/aiot imettää?
Jos et imetä, miksi?
Itse imetän, vauva 10 kk. Annan kyllä illalla Nannia pullosta vähän auttamaan yöunia.
Imetän siksi, koska on niin helppoa, kun aina on ruoka mukana ja ei tarvitse lämmitellä maitoa/pestä pulloa koko ajan. Ja se on vain minun ja vauvan juttu ♡
Isän ja vauvan juttu on sitten kylpeminen.
Ajattelin/toivon voivani imettää noin vuoden ikään saakka.
(Tarkoitus ei ole provosoida ketään imetys aiheisella aloituksesta. Kaikki vaihtoehdot ovat minusta hyviä, olet paras äiti lapsellesi välittämättä siitä mitä ruokaa syötät. Jos lapsi saa syliä, pusuja, rakkautta ja turvaa niin maito kun maito turvaa hyvän alun pienelle ihmiselle)
♡
-Minulle on annettu juuret ja siivet-
Kommentit (63)
Imetän 5kk vauvaa koska se on minulle todella vaivatonta. Samalla on jotain yhteistä tekemistä 5 kertaa päivässä.
Alku oli todella hankala kun maito nousi vasta kahdeksantena päivänä. Vauva sai nälissään kunnon raivarit eikä ensin huolinut rintaa. Lopuksi vauva sai korviketta ruiskeella synnytysosastolla. Jouduimmekin takaisin lastenosastolle seitsemäntenä päivänä kun vauva oli pahasti kuivunut. Ensimmäisestä viikosta jäi traumoja ja huono omatunto siitä, että vauvan ensimaito oli korviketta kolmen päivän ajan.
3-vuotiasta edelleen imetän. Pari kertaa viikossa lapsi pyytää maitoa. Se on semmonen rauhallinen läheisyyden hetki. Jotkut varmasti pitää outona ja kuvottavana, mutta meidän perheelle tämä on jo normaalia kun tätä on jatkunut niin pitkään. Eikä se imetys mitenkään yhdessä yössä muutu kuvottavaksi tapahtumaksi. Kukaan ei tosin ole ikinä sanonut mitään näin pitkästä imetyksestä (ainakaan kasvotusten), mutta eipä tätä ulkopuolisille mainosteta. Jos tulee aiheeksi niin saatan mainita ohimennen.
Imetin molempia.
Esikoinen sai satunnaisesti äidinmaitoa pullosta, kun mulla oli pakollinen meno, johon vauva olisi oluut hankalaa ottaa mukaan. Esikoinen alkoi saadapari desiä korviketta iltaisin n6kk. Esikoisen imetys päättyi "puolivahingossa" n. 10kk iässä. Ei enää malttanut olla rinnalla päivisin ja yöimetyksetkin loppui, kun ei heräillyt enää.
Kuopus on nyt 1v4kk ja imetys jatkuu edelleen. Täysimetyksellä oli sen 6kk ja korviketta sai kerran heti syntymänsä jälkeen (oli pieni ja verensokeri meni aivan liian alas).
Mä olen ollut sillain onnekas, että imetykset on sujuneet 'kuin itsestään" ilman suurempia ongelmia (toki pieniä probleemia välissä ja "kivoja" puremiskausia, mutta pääosin ollut helppoa hommaa :D). Olen kokenut imetyämisen helpoimmaksi mahdolliseksi tavaksi ruokkia pientä vauvaa.