Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin köyhän kannattaa sijoittaa?

Vierailija
26.09.2016 |

Tällä palstalla on ollut ihmisiä joiden mukaan kaikkien pitäisi sijoittaa ja sijoittamisella vaurastuu. Kaipailisin nyt sitten konkreettisia neuvoja jos voin sijoittaa 20 euroa kuukaudessa. Milloin olen miljonääri?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näkisin sijoittamisen tässä kontekstissa enemmän sellaisena itseensä sijoittamisena, eli kuntoiluna ja hyvien kirjojen lukemisena.

Vierailija
2/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseensä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja juotuna on ainoa varma sijoitus. Mitään ei saa mukaan.

Vierailija
4/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita passiiviseen rahastoon jossa mahdollisimman alhaiset kulut. Miljonääriä sinusta ei tule mutta vähän vakavaraisempi kuitenkin.

Vierailija
5/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näkisin sijoittamisen tässä kontekstissa enemmän sellaisena itseensä sijoittamisena, eli kuntoiluna ja hyvien kirjojen lukemisena.

Isot numerot tilillä tuovat enemmän rauhaa ja tyytyväisyyttä elämään kuin nuo.

Vierailija
6/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana kannattaisi sijoittaa tiedon lisäämiseen. Unohda vauvapalsta ja hae kirjastosta muutama sijoitusopas. 

Vierailija
7/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiiviset rahastot. esim. seligson, nordnet. 

miljonääriä ei tule kylläkään tässä elämässä tuolla tahdilla.

Vierailija
8/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on hyviä kirjoja? Missä niitä on?

Vierailija
9/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itseensä

Olen tähän saakka sijoittanut lähinnä itseeni.

Vierailija
10/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastosijoittamisen voi hyvinkin aloittaa tuolla määrällä. Kysy pankiltasi lisää.

Jos pelkäät riskiä (ja tuottoa samalla), sijoita korkorahastoon. Tuotto ei tosiaan päätä huimaa mutta on se parempi vaihtoehto kuin säästötilille kartuttaminen, kunhan voit ainakin vuodeksi jättää rahat säilöön (eli rahan säännöllinen nostaminen rahastoista ei kannata, lunastuspalkkiot on liian isot).

Jos haluat enemmän perehetyä sijoittamiseen, tee tili nordnetiin ja tutkaile siellä eri vaihtoehtoja. Olisin ehdottanut kuukausisäästämistä johonkin ETF:ään, mutta siihen on näemmä 50 euron minimimerkintä kuussa.

Vierailija
11/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

Vierailija
12/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko noihin sijoittaa turvallisesti, vai onko ihan kaikessa sijoittamisessa aina rahojen menettämisen riski? Kuinka paljon enemmän nuo tuottavat kuin se, että pitää rahoja pankissa säästötilillä?

Vierailija
13/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ovat Suomessa niin kalliita että olwn niitä ostanuy kätettynä tai lainannut kirjastosta.

Vierailija
14/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 20 eurolla ostaa viinaa joka kuukausi, niin myöhemmin sinulla on paljon viinaa ja voit juoda itsesi hengiltä tai myydä ne kovaan hintaan.

Vierailija
15/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani.

http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-se-on-tutkittu-raha-tuo-onnea-ja-…

Vierailija
16/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö tältä palstalta tuollaisia 20-30 euron kuukausisijoittajia ja kokemuksia? Mitä pankkia suosittelette?

Vierailija
17/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko noihin sijoittaa turvallisesti, vai onko ihan kaikessa sijoittamisessa aina rahojen menettämisen riski? Kuinka paljon enemmän nuo tuottavat kuin se, että pitää rahoja pankissa säästötilillä?

On teoreettinen menettämisen riski. Eri sijoitusmuodoilla on tietty riskihierarkia.

säästötili on käytännössä negatiivinen, eli menetät rahaa inflaation muodossa. rahastosijoittamisen tuotto vaihtelee riippuen mihin rahastoihin sijoitat. ihan uskottava tuotto voisi olla 4-7%.

pankeilla on monesti kalliit kustannukset rahastoissaan, ole tarkkana kulujen kanssa.

Vierailija
18/19 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö tältä palstalta tuollaisia 20-30 euron kuukausisijoittajia ja kokemuksia? Mitä pankkia suosittelette?

Seligsonia. Alhaisemmat kulut kuin pankeilla. Minimisijoitus taitaa nykyään olla kympin kuussa.

Vierailija
19/19 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin Norwegian-pankkiin säästötilille. Korko on 1,75 % tällä hetkellä. Sinne kertyy pikku hiljaa vararahasto, jonka avulla voi välttää todella kalliit kulutusluotot jos vaikka pesukone hajoaa tai autoa pitää korjata, eli tuottoa tulee myös sitä kautta.