Miten liikkeellelähtö tehdään autossa jossa ei ole kytkintuntumaa?
Koko kytkin on yhtä mössöä, ei siinä ole mitään nykyautojen selvää kohtaa. Nykyauton saa liikkeelle sillä että nostaa pelkästään kytkimen hitaasti ylös ja sitten kaasua. Tämä 15 v vanha auto ei vetele sillä yyylillä ollenkaan. Nyt en saa sitä ollenkaan liikkeelle. Mystisesti stoppaa virrat pois vaikka pistäisin kaasua koko ajan, jo ennen kuin alan nostaa kytkintä.
Mitä tässä voi tehdä? Melko tuore kuski olen siis.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Se vaikuttaa myös onko auto diesel vai bensa. Minä en heti autokortin saaneena meinannut saada omaa bensa-autoa liikkeelle autokoulun dieseleiden jälkeen.
Mulla oli sama! Autokoulun diesel-auto lähti tosi helposti liikkeelle. Sitten, kun ajoin ensimmäistä kertaa bensa-autolla, sammuttelin sitä koko ajan, enkä meinannut saada liikkeelle. Nolotti, kun auto sammui aina esim. liikennevaloissa.
Ei voi olla noin vaikeaa. Painat oikealla jalalla kaasua ja vasemmalla kytkintä. Nostat kytkintä pikkuhiljaa ja auto lähtee liikkeelle.
Kaasua vain. Kaikki korjaantuu sillä.
Ja kuinkahan vanha auton pitää tässä tapauksessa olla? Mun vm 1998 harrasteautossa ei tällaisia McGyver-kytkentöjä ole. Ja kytkinkin toimii :D