Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten liikkeellelähtö tehdään autossa jossa ei ole kytkintuntumaa?

Vierailija
26.09.2016 |

Koko kytkin on yhtä mössöä, ei siinä ole mitään nykyautojen selvää kohtaa. Nykyauton saa liikkeelle sillä että nostaa pelkästään kytkimen hitaasti ylös ja sitten kaasua. Tämä 15 v vanha auto ei vetele sillä yyylillä ollenkaan. Nyt en saa sitä ollenkaan liikkeelle. Mystisesti stoppaa virrat pois vaikka pistäisin kaasua koko ajan, jo ennen kuin alan nostaa kytkintä.

Mitä tässä voi tehdä? Melko tuore kuski olen siis.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt helvetti sentään virrat autosta mihinkään pois lähde jos liikkeellelähtö epäonnistuu, ts. auto sammuu? Tai jos lähtee niin autossa on sähkövika. Miksi te sekoitatte kaksi asiaa toisiinsa?

Ja lopussa oleva luistava kytkin toimii liikkeellelähdössä ihan normaalisti, se luistaminen tuntuu vain vaihtaessa.

AP: pyydä joku parempi kuski kokeilemaan sitä autoa ja opettele ajamaan.

Virrat häviää, jos ne on laturin kautta kytketty niinkuin monessa vanhemmassa on, jotta akku ei kulu turhaan. Jos moottori sammuu, se ei pyöritä laturia ja ne virrat, jotka on samassa piirissä tai releen kautta päällä laturin kanssa sammuvat samalla.

Ja kuinkahan vanha auton pitää tässä tapauksessa olla? Mun vm 1998 harrasteautossa ei tällaisia McGyver-kytkentöjä ole. Ja kytkinkin toimii :D

Vierailija
22/26 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaikuttaa myös onko auto diesel vai bensa. Minä en heti autokortin saaneena meinannut saada omaa bensa-autoa liikkeelle autokoulun dieseleiden jälkeen.

Mulla oli sama! Autokoulun diesel-auto lähti tosi helposti liikkeelle. Sitten, kun ajoin ensimmäistä kertaa bensa-autolla, sammuttelin sitä koko ajan, enkä meinannut saada liikkeelle. Nolotti, kun auto sammui aina esim. liikennevaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/26 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu

Vierailija
25/26 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin vaikeaa. Painat oikealla jalalla kaasua ja vasemmalla kytkintä. Nostat kytkintä pikkuhiljaa ja auto lähtee liikkeelle.

Vierailija
26/26 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasua vain. Kaikki korjaantuu sillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi