Siis eikö teillä oikeasti ole rahaa ostaa ruokaa? Joku mättää elämänhallinnassa
Kyllähän minimitoimeentulokin on laskettu siten, että ruokaan riittää rahaa. Joku nyt mättää ihmisten rahankäytössä.
Kommentit (83)
Viisi ruoka-annosta ja viisi päivää että saa rahaa. Vippasin naapurille viimeiset 3 euroa. Oikeasti päätin etten enää ikinä ole näin p.a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän toimeentulotuki ole kummoinen ja siksi Suomi on saanut siitä huomautuksen EU:lta, ettei se kata edes peruskuluja.
En tiedä minkä vastauksen Suomi on antanut EU:lle.
Toisaalta, jokaisella meillä on omat vahvuudet ja heikkoudet ja jotkut ovat taloudellisimpia ja kätevämpiä käsistään kuin toiset.
En usko asioiden parantuvan syyllistämällä, vaan tarjoamalla työkaluja (joita harvoin on tarjolla ) miten ihmiset saisivat rahansa riittämään ja pitämällä jonkinlaisen elintason itselleen.
Siinä vertailussa ei otettu huomioon sitä, että Suomessa useimmat tukien varassa elävät saavat useita päällekkäisiä tukia (esim. peruspäiväraha, asumistuki ja toimeentulotuki). Huomautus tuli virheellisin perustein, ja se toki oikaistiin.
No ei se nyt ihan noinkaan yksioikoisesti mennyt. Samanlaisia tukia on muissakin Euroopan maissa. On tosiasia, että tukien ostovoima on laskenut jo kauan aikaa, ja Orpo myönsikin jo, että se on tietoista politiikkaa. Kannustavuutta halutaan, mutta nyt tukien pienuus alkaa olla jo työllistymisen este. Minulla on esimerkiksi huomenna työhaastattelu, mutta toimeentulotuella ei voi haaveillakaan siistien vaatteiden ostosta. Kirpparivaatteissa kuljen ja ne saa kelvata haastatteluunkin. Luulen kuitenkin, että työllistyminen voisi olla aavistuksen todennäköisempää, jos voisi joskus käydä kampaajalla ja ostaa siistit kengät. Näin keski-ikäisenä kun näyttää hoitamattomalta, epäillään joko mielenterveys- tai päihdeongelmaa. Minulla ei ole kumpaakaan.
Minulla oli edellisessä työhaastattelussa siisti trikoopaita ja tyylikäs villakangashame, jonka ostin kirppikseltä parilla eurolla :)
Kirppisvaatteet eivät ole nykyään mikään häpeä tai syy nuhjuiseen pukeutumiseen, sieltä kun tekee oikeasti niitä löytöjä. Itse kiertelen mielelläni kirppiksillä vaateostoksilla, vaikka varaa olisi uusiinkin.
Hiukset taas itse kasvattaisin vaan pitkäksi ja haastattelussa nutturalle tms siistille kampaukselle.
En ole tuo ihminen, mutta sanon vaan, että aika tavallisen kokoinen pitää olla, jos aikoo kirppikseltä joka kauteen sopivat vaatteet löytää. Muistakaa se aina, kun neuvotte ihmisiä ostamaan vaatteet kirppikseltä.
Olen itse kokoa 32 ja eipä löydy kirppikseltä. Tosin ei löydy kaupoistakaan, pitää ulkomailta tilata tai teettää. Lasten koot ei käy, koska minulla on rinnat ja naisen perse.
Milloinkahan koittaa se kaunis päivä jolloin kaltaisesi idiootit ottavat huomioon, että tämä "huomautus" ei ottanut muita tukia huomioon. Tämä on taas niitä idiootteja, jotka veivaavat sitä kuinka suomessa on sosiaaliturva samalla tasolla kuin Romaniassa vaikka todellisuudessa euromääräisesti tukieuroja saa enemmän kuin keskimääräinen romanialainen erikoislääkäri palkkaa, mutta älä anna tälläisten pikkuseikkojen häiritä. Tietäisit edes minkälaista myötähäpeää tuo rajaton järjenköyhyys aiheuttaa meissä muissa.