Naapurit tekevät hulluksi. Mitä tehdä?
Asun kahden nuoren naisen naapurina. Toisella on koira ja toinen on ketjupolttaja. He juoksevat aamusta iltaan sisään ja ulos asunnosta ja vieraita käy molemmilla noin 3-4 kertaa viikossa. Rapussa on siis käynnissä jatkuva ralli. Toinen liikkuu rapussa myös öisin vielä klo 00.30 kavereidensa kanssa.
Kumpikaan ei pidä varsinaisia bileitä, joten en voi kai valittaa isännöitsijällekään.
Ja kyllä, olen sanonut molemmille mutteivat piittaa. Mitä voin tehdä? Alanko itse paukutella rapussa jatkuvasti kolistellen ja huutaen`?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vähän nyt epäilen tätä, että joidenkin elämäntehtävä on kulkea rapussa. Kerrostalossa ei ole äänetöntä, niin se vain on.
Ketjupolttajat ja koiranomistajat ja kaverit ovat jatkuvasti liikkeellä. Varsinkin kun molemmat seinänaapureina niin kyllä siellä vähintään puolen tunnin välein ovi käy. Ketjupolttajat lähtevät ihan milloin tahansa nikotiinia hakemaan, niin se vain on. Ja näistä ei saa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
No mikä pakko on asua kolhoosissa? Muuta omaan taloon. Ongelma ratkaistu.
Tämä on tietysti hyvä mutta aika kulunut neuvo. Ei mulla ole varaa omaan taloon. Olen asunut aina kerrostaloissa mutta tällaista ei ole ollut vielä koskaan. Haaveilen lottovoitosta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei vittu.. Sä oot just niitä ihmisiä joiden tarvii muuttaa omakotitaloon jos tahtoo omaa rauhaa. Kerrostalossa on ääniä. Deal with it.
Tätä kommenttia jo tässä odoteltiinkin. Lähetän sun naapuriin pari mölyapinaa niin katsotaan sitten. Rauhallisia ihmisiä on turha syyllistää.
Olen sitä mieltä, että asumistukea maksettaisiin alle 25-vuotiaille vain, jos heillä on kokoaikainen työ tai opiskelupaikka. Näitä vuorokausirytmin kadottaneita itsekeskeisiä myöhäisteinejä on osunut omaan naapurustoonkin niin, että aina on vähintään yksi seinän takana. En ymmärrä, miksi yhteiskunnan täytyy tukea nuorten itsenäistymistä, kun se tarkoittaa ympärivuorokautista naapurien häiriköintiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että asumistukea maksettaisiin alle 25-vuotiaille vain, jos heillä on kokoaikainen työ tai opiskelupaikka. Näitä vuorokausirytmin kadottaneita itsekeskeisiä myöhäisteinejä on osunut omaan naapurustoonkin niin, että aina on vähintään yksi seinän takana. En ymmärrä, miksi yhteiskunnan täytyy tukea nuorten itsenäistymistä, kun se tarkoittaa ympärivuorokautista naapurien häiriköintiä.
Tässä jutussa ihmetyttää myös se, että miksi nämä nuoret ovat aina siellä asunnollaan kun ollaan vielä kaupungin keskustassa. Miksi he eivät käy missään? Harrasta mitään? Lähde johonkin muualle kuin röökille tai koiraa viemään (ja btw, tätä koiraa pissatetaan minuutti iltaisin ja päivisin eli siitäkin syntyy ravaamista kun koira käytetään niin nopsaan kuin pystytään ja tullaan taas kämpille. En tajua miksi tuollaisilla on edes elämiä kun niitä ei lenkitetä) ap
Oletettavasti teillä on taloyhtiön kokouksia? Ota asia puheeksi siellä ja porukalla päätätte että rappusissa ei ravata huvin vuoksi. Tietysti jotkut vastustavat ajatusta, mutta aina kannattaa kokeilla.
Etkö sä ikinä käy missään, kun noin tarkasti noi aikataulut olet napannut?
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti teillä on taloyhtiön kokouksia? Ota asia puheeksi siellä ja porukalla päätätte että rappusissa ei ravata huvin vuoksi. Tietysti jotkut vastustavat ajatusta, mutta aina kannattaa kokeilla.
Taloyhtiön hallitus on täysin munaton. Talossa asuu myös huumeidenkäyttäjiä joista on valitettu jo pitkään, mutta siellä asuvat edelleen. Ja ei, en asu slummissa vaan isohkon kaupungin keskustassa "rauhallisena" pidetyssä taloyhtiössä. Silmät ummistetaan todellisilta ongelmilta ja keskityään johonkin lehtipuhallukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vittu.. Sä oot just niitä ihmisiä joiden tarvii muuttaa omakotitaloon jos tahtoo omaa rauhaa. Kerrostalossa on ääniä. Deal with it.
Tätä kommenttia jo tässä odoteltiinkin. Lähetän sun naapuriin pari mölyapinaa niin katsotaan sitten. Rauhallisia ihmisiä on turha syyllistää.
Meillä asuu tässä rapussa 11 päinen somaliperhe, joista päivällä lähtee ääntä, kuten lapsiperheistä yleensä lähtee ja ravaavat rappukäytävässä yms. Mutta 21-07 sieltä ei juurikaan ääniä kuulu.
Sen sijaan nuo koiraperheet, joiden hurtat ulvoo tauotta, kun omistajat eivät ole paikalla.
Voi helvetti, että sitä räkytystä ja ulvomista, kun toisinaan tarvii kuunnella kello 03.00.. ihan pikkusen huumori loppuu. On sanottu, mutta mitään ei voi, kun ne koirat nyt vaan on semmoisia.
Pahin kuitenkin on yksi turkulainen räyhäsielu, jolle viina maistuu. Jos ei jumputa stereoita, niin rähjää vierailleen tai naapureille. Tai vissiin sitten vaan itelleen. Se on painajaista kaikille, kun äitinsä kanssa istuu "iltaa" voi jukolauta sitä tappelun määrää.
Opiskelijalla, nyt vaan ei ole muuta mahdollisuutta kuin asua vanhempiensa yksiössä lähiössä, mutta vuoden päästä se on soronoo!
Vierailija kirjoitti:
mutta eiväthän he ravaa huvin vuoksi... käyvät röökillä tai koiraa viemässä tai kaverit tulee ja menee. Ihmeen helpoksi on tehty asumisrauhan häiriö.
Joskus on parempi luovuttaa ja muuttaa itse. Varmasti löydät kivemman asunnon muualtakin.
Joo,kannattaa muuttaa maalle..todella kauas!!Me ei muutettu tarpeeksi kauas vaan täälläkin joudutaan kattelemaan kusipäitä.
Jos ne naiset onkin seksityöläisiä, jotka hoitelee asiakkaita siellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne naiset onkin seksityöläisiä, jotka hoitelee asiakkaita siellä.
Kieltämättä käynyt tämäkin mielessä kun rapussa on aina ruuhkaa ja ovi käy. Mutta ne vieraat ovat aina samoja kaakattavia tyttökavereita. Eikä näy mitään outoja autoja parkissa tai sellaista. Miten voikin nuorista naisista lähteä sellainen kaakatus!
Muutin itse 60-luvulla rakennetusta kerrostalosta 1-tasoiseen rivitaloon vuosia sitten. En kestänyt enää sitä kolinaa ja puheen kantautumista toisesta huoneistosta. Ihmiset olivat ihan tavallisia, jopa työssäkäyviä. Tosin joukossa oli yksi keski-ikäinen, joka tuntui käyvän kapakassa joka yö, heräsin neljältä aamulla aina tuohon kolinaan ja oven paukutteluun. Ensin luulin, että hän on ammatiltaan portsari, mutta ei. Muuten olivat ihan ystävällisiä naapureita.
Nyt olen asunut pitkään todella hiljaisessa kodissa, mutta jälleen on muuton aika. Miten ihmeessä voisi etukäteen testata, millainen ääniympräristö tulevassa uudessa, mahdollisesti kerrostaloasunnossa vallitsee? Pitääköhän hiipiä iltaisin portaikkoon seuraamaan talon elämää ennen asunnon ostopäätöstä?
Vierailija kirjoitti:
Voi että, vieraita ihan 3-4 kertaa viikossa...
Eikös se ole ihan positiivista että ihmiset vierailevat toisillaan eikä jokainen vain möllötä yksin omassa kämpässään. Minusta ihmiset saisivat kyläillä enemmänkin. Jos tuo liikenne kovin rassaa ja luulet saavasi vastatoimista jotain tyydytystä itsellesi tai naapurisi huomaamaan mölyn niin mikäänhän ei kai estä aloittamasta omaa ralliasi porraskäytävässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että, vieraita ihan 3-4 kertaa viikossa...
Eikös se ole ihan positiivista että ihmiset vierailevat toisillaan eikä jokainen vain möllötä yksin omassa kämpässään. Minusta ihmiset saisivat kyläillä enemmänkin. Jos tuo liikenne kovin rassaa ja luulet saavasi vastatoimista jotain tyydytystä itsellesi tai naapurisi huomaamaan mölyn niin mikäänhän ei kai estä aloittamasta omaa ralliasi porraskäytävässä!
Joo sen taidan tehdä! Voin kutsua vieraita useammin - totta kai röökaajia - ja hankkia jonkin eläimen. Sitten tietty voisi alkaa kailottaa oikein kovaa kännykässä rapussa eihän sekään ole kiellettyä. Ja ehkä käydä enemmän baareissa ja raahata porukoita tänne.
Kumpikaan ei voisi sanoa mitään, koska itse tekevät niin.
Muita ehdotuksia miten saisin rallia aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en nyt ihan ymmärtänyt tätä. Missä he sitten asuisivat? Asumistukea ei nytkään makseta opiskeleville tai kokopäivätyötä tekeville. Siis lähettäisitkö heidät takaisin vanhempiensa helmoihin ja nostaisitko elatusvelvollisuutta 7 vuodella?
Rasisti