Maksaako lääkäri?
Mulla alkoi hirveä jalkakipu eilen illalla ja oon nyt 11, täytän pian 12 ja jouduin klenkkaamaan koulussa ja kaaduin pari kertaa kun jalat pettää kokoajan kivun takia.. kaiken lisäksi mun jalka naksahtelee aina välillä eikä oo ennen naksahdellut noin useasti, naksahtelu tapahtuu reiden ja polvitaipeen kohdilla, oon miettinyt että jos menisin lääkäriin tutkittavaks että jos mun jalassa näkyis jotain mut en tiiä maksaako se, jos joku vois kertoa mulle että onko se ilmainen vai maksaako, jos maksaa niin mitä? Kiitos jos vastaat :)
Kommentit (5)
Jospa kysyisit äireeltäs tai isukilta
suosittelen huomenna käymään kouluterveydenhoitajan luona. Hän katsoo jalkaasi ja ohjaa sinut tarvittaessa eteenpäin. Jos teillä on koululääkäri, niin hän ei maksa. Jos ei ole, niin sitten maksaa. Julkinen puoli on edullinen kuitenkin.
Eikö sun vanhemmat huolehdi näistä asioista? Pyydä isää tai äitiä varaamaan sinulle lääkäriaika. Kyllähän lääkärissäkäynti maksaa jotakin, riippuen siitä meneekö yksityiselle vai julkiselle terveysasemalle, mutta ei 11-vuotiaan siitä tarvitse huolehtia.
Ei kai lääkäri käynti maksa mitään lapselle julkisella puolella. Kannattaa käydä näyttämässä niin pääset huolesta. Kasvuvaiheessa voi tulla kipuja mutta olisiko se noin voimakasta, Särkylääkettä kannattaa ottaa ja mennä näytille. On helppo ottaa röntgenkuva kipeästä jalasta.
Riippuu, missä asut. Terveyskeskuslääkärikäynti ei yleensä kuitenkaan maksa alle 18-vuotiaille mitään, ja jos maksaakin, niin vain pari kymppiä.