Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentaa kun kutsuja työhaastatteluihin ei tule :(

Vierailija
26.09.2016 |

Olen hionut hakemuksia ja cv:tä ammattilaisten ohjauksessa. Ne on hyvät ja kieli virheetöntä ja kohteliasta. Räätälöin joka kerta hakemustekstin ja cv-tekstin haettavaan tehtävää korostaen tehtävän kannalta olennaisia asioita. Haen paikkoja, joihin koulutukseni muodollisesti riittää. Minulla on työkokemusta vuosia, ja korkeat koulutukset. Masentaa, kun en saa silti kutsua haastatteluun. Eli ei voi olla persoonastani kiinni, kun en pääse edes haastattelukierrokselle :( . Tiedän, että paikkoihin on useita erittäin päteviä hakijoita, ilmeisesti sitten pätevämpiä kuin minä… Tai sitten iso osa paikoista on auki vain muodollisesti, mutta täytetään talon sisältä.. Miten tsempata itseään työn haussa? Miten päästä haastatteluun…?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoitteletko kenties itsesi ulos haastatteluista?

Joo, se on 100 €/h tai perse pysyy sohvalla.

Eiku...

Vierailija
22/26 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivusta seurannut työpaikallani rekrytilanteita (isohko työnantaja). Useamman kerran on käynyt niin, että hakijoista ei kutsuta haastatteluun ketään, koska talossa sisällä tapahtuu jotain yllättävää kuten huomataan että rahat ei riitäkään uuden ihmisen palkkaamiseen tai suunniteltu projekti peruuntuu ja työvoiman tarve katoaa. Monesti on käynyt myös niin, että haastatellaan monta, mutta ketään heistä ei valita, koska kestään ei innostuta ihan superpaljon. Ja siis akateemiset tehtävät kyseessä. Nämä organisaation sisäiset kuviot ei koskaan näy työnhakijoille, heille lähetetään vain viesti, että tällä kertaa sinua ei valittu (ei kerrota, että ketään ei valittu…).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa vapaa-aikaa kirjoitti:

Itseäni masentaa istua töissä 8h joka päivä.

Vaihdetaan! Hae sinä vuorotteluvapaata, niin minä tulen töihin. Äläkä selitä, että ei mistään löydy tarpeeksi pätevää sijaista. Meitä on vaikka kuinka paljon.

CV:ssa ei ole kappaleita, työhakemuksessa on. CV:n on parempi olla niin selkeä ja lyhyt, että yhdellä silmäyksellä näkee olennaisen.  Ei ole ihan helppoa,kun on ollut 30 hyvää työpaikkaa, 3 tutkintoa ja 10 haettavassa työssä tarpeellista kurssia.

Vierailija
24/26 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä organisaatiossa esimiestehtävissä toimiva tuttuni valitteli minulle työttömälle, miten raivostuttavaa on, kun pöydälle tulvii noita avoimia hakemuksia. Huonon omatunnon vallassa kasaa niitä johonkin pahvilaatikkoon siivouskomerossa tietäen, ettei niitä sieltä jakseta ottaa ulos sitten joskus, kun rekrytoinnin aika on.

18

Vierailija
25/26 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaamalla ja yleisesti "haistelemalla" osaamisalaani hyödyntäviä yrityksiä. Jos olet opiskellut esimerkiksi markkinointia ja haluaisit työllistyä markkinointitehtäviin, älä hae pelkkiin suuriin, nimekkäisiin ja jokapaikassa näkyviin yrityksiin (en nyt mainitse tässä mitään nimeltä, mutta kuitenkin), vaan käytä aikaa siihen, että kartoitat näiden alan jättien kilpailijoita tai edes osittain heidän kanssaan kilpailevia yrityksiä. Ja järjestöjä! Ei kannata unohtaa kolmatta sektoria, sillä se on aina vain kasvava työllistäjä, vaikka toki järjestöissä vakituisen työpaikan saaminen on epävarmaa esimerkiksi niiden saaman rahoituksen epävarmuudesta johtuen. 

Vierailija
26/26 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaamalla ja yleisesti "haistelemalla" osaamisalaani hyödyntäviä yrityksiä. Jos olet opiskellut esimerkiksi markkinointia ja haluaisit työllistyä markkinointitehtäviin, älä hae pelkkiin suuriin, nimekkäisiin ja jokapaikassa näkyviin yrityksiin (en nyt mainitse tässä mitään nimeltä, mutta kuitenkin), vaan käytä aikaa siihen, että kartoitat näiden alan jättien kilpailijoita tai edes osittain heidän kanssaan kilpailevia yrityksiä. Ja järjestöjä! Ei kannata unohtaa kolmatta sektoria, sillä se on aina vain kasvava työllistäjä, vaikka toki järjestöissä vakituisen työpaikan saaminen on epävarmaa esimerkiksi niiden saaman rahoituksen epävarmuudesta johtuen. 

Olen siis sama kuin nro 5.