Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa vielä yhden lapsen "vähän myöhemmin", olen nyt 38...

Vierailija
26.09.2016 |

Siis mitä tästä pitäis ajatella? Meillä on kaksi lasta ja kolmannesta ollaan puhuttu epämääräisesti jo useampi vuosi, mutta koska parisuhde oli kriisissä, ei siitä ole tullut sen enempää.

Nyt kriisi on selätetty, mutta mies haluaa vieläkin lykätä kolmannen lapsen hankintaa. Itse en tiedä, olisiko se nytkään enää edes mahdollista, sillä lähestyn neljääkymppiä.

Mitä tästä teidän mielestä pitäisi ajatella tai mitä itse tilanteessani ajattelisitte?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen haluta, sinähän ne synnytät ja lopulta vastuun kannat. Mä en ainkaan suostuisi jos en itse haluaisi ihan yhtä paljon. 38-v. olet ja vielä mietit toteuttaisitko MIEHEN haaveen voi ei...

Vierailija
2/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että teidän pitää puhua lisää ja suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitti varmaan että haluaa kolmannen lapsen joo myöhemmin, jonkun toisen vähän tuoreemman kanssa

onko kriisi selätetty, epäilen. 

Vierailija
4/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä haluaisin kolmanne lapsen vaikka heti! Mies myöhemmin.

ap

Vierailija
5/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko helposti raskaaksi edellisillä kerroilla? Minkä ikäisenä?

Minä sain lapseni 34, 36 ja 38 vuotiaana helposti. Silti 40 v en ollut enää valmis neljänteen lapseen, koska kolme pienillä ikäeroilla työllisti sopivasti ja en ehkä olisi jaksanut lisää lapsia ikäni ja ikäriskien vuoksi.  Joten kyllä kertoisin miehelle, että vaihtoehdot ovat joko tyytyminen kahteen lapseen ainiaaksi tai sitten kolmannen yrittäminen heti.

Kerroin omalleni, joko oli siis suopea kolmanteen, että samalla se todennäköisesti tarkoittaa, että en jaksa enää neljättä, mutta silti, että parempi yrittää saada kolmas heti, kuin että muutaman vuoden viiveellä yrittäisi toista kahden lapsen sarjaa. 

Vierailija
6/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Ei av:llä käy yksikään lisääntynyt.

Vierailija
7/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni näemmä haluaa sen uuden suhteen kanssa. Sitten kun alkaa yksiin jonkun nuoremman kasnsa. Jos haluaisi sinun kanssasi, niin silloinhan sitä tehtäisiin jo täyttä päätä. 

Vierailija
8/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tajuttiin, mutta mitä se mies sanoo sinun iästä?

Vierailija
9/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit todennäköisesti tulla raskaaksi vielä pitkään.Ennen ehkäisyn keksimistä tultiin ihan yleisesti raskaakis vielä yli 45v.

Vierailija
10/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaisi näyttää miehellesi vaikkapa sw Hesarin viimevikkoinen artikkeli, jossa muistutettiin hedelmällisyyden laskevan 25 ikävuoden jälkeen. Ei tuossa iässä enää lykätä lapsen yrittämistä.

Vierailija
11/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kolmenkympin molemmilla puolilla heti raskaaksi molemmilla kerroilla, ja vaikka aikaa ei ihan tolkuttomasti ole vierähtänyt, niin biologia on silti biologiaa.

Olen muistuttanut miehelleni nämä faktat, mutta silti hän pysyy kannassaan. En tosiaan tiedä, mitä ajatella. Ehkä hän ei oikeasti halua lasta. Ehkä hän oikeasti haluaa lapsen, mutta ei minun kanssani.

Ap

Vierailija
12/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin kolmenkympin molemmilla puolilla heti raskaaksi molemmilla kerroilla, ja vaikka aikaa ei ihan tolkuttomasti ole vierähtänyt, niin biologia on silti biologiaa.

Olen muistuttanut miehelleni nämä faktat, mutta silti hän pysyy kannassaan. En tosiaan tiedä, mitä ajatella. Ehkä hän ei oikeasti halua lasta. Ehkä hän oikeasti haluaa lapsen, mutta ei minun kanssani.

Ap

Sepä se. Kysy siltä suoraan, onko asia näin. 

Vierailija
13/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hedelmällisyyden laskeminen tarkoita sitä, ettei raskaaksi voisi kukaan tulla. Se tarkoittaa, että raskauden alkamiseen menee entistä useampia yrityskertoja.

38-vuotiaalla on lapsentekovuosia jäljellä vielä keskimäärin ainakin 5-7.

Vierailija
14/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se hedelmällisyyden laskeminen tarkoita sitä, ettei raskaaksi voisi kukaan tulla. Se tarkoittaa, että raskauden alkamiseen menee entistä useampia yrityskertoja.

38-vuotiaalla on lapsentekovuosia jäljellä vielä keskimäärin ainakin 5-7.

Voitko selittää, miten lasket tämän keskimäärän? 

Vierailija
15/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 32 ja raskaaksi tuloon meni 15kk.

En kauheasti luottaisi hedelmällisyyteen nelikymppisenä...

Vierailija
16/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo jo riitä? Aivokapasiteetistasi päätellen vois olla hyvä jättää se kolmas hankkimatta.

Vierailija
17/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaksi lasta riittãä. Miksi pitää se yksi vielä saada jos on parisuhdekriisiä ja kaikkea? Mites teidän taloustilanne?

Vierailija
18/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että oletpa vanha tuoreeksi äidiksi, kunnes muistin olevani itse 39-vuotias 😂

Vierailija
19/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minä haluaisin kolmanne lapsen vaikka heti! Mies myöhemmin.

ap

Suomeksi: Mies ei halua lasta.

Vierailija
20/25 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin vähä niinkuin väkisten yrittämään lasta kun olin täyttänyt 38. Mies sanoi, että jos parin vuoden päästä. Loukkaannuin kommentista, ja mies ei pahemmin ollut pariin vuoteen seksituulella. Nyt kun on mennyt 8 vuotta ja lasta ei tullut, niin hän on sanonut, että minun olisi pitänyt olla enemmän asialla. Just. Mies tekeytyi sairaaksi pari vuotta, kun piiritin häntä ovulaation aikana. Ei kelvannut seksi silloin, ja nyt on kuulemma mun vika kun en ollut asialla....