Sädehoitoa mummulle,saako olla lastenlasten kanssa?
Mummu ei itse suostu sanomaan asiaan mitään.Onko teillä tietoa menettelystä vai soitanko tohtorille?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä käytäntö on muuttunut,pari vuotta sitten säteilytetyltä kiellettiin lasten kanssa oleminen.
Vittu mitä paskaa päästelet!
Vai sinä? Meillä oli vastasyntynyt ja vaaria kiellettiin olemasta vauvan läheisyydessä säteilyhoito hoitojakson aikana. Tämä 8v sitten.
Nooppeli sullekin! Siis jos saat säteilyttämällä kohteen säteileväksi!
Joo, ei ollu mulla asian kanssa mitään tekemistä, hoitohenkilökunta tämän kiellon antoi. Harmitti meitä kaikkia, vaaria eritoten.
Olisko noissa, missä suositeltiin välttelemään vaaria tai mummoa, kuitenkin ollut kyse sytostaateista. Hoidettavan vastustuskyky laskee niin alas, että tarvitsee suojaeristystä. Tai jodihoidosta ja sädetyksestä johtuva.
Kannattaa antaa mummun levätä, vaikka kinuaisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jos mummoa pommitetaan neutronisäteilyllä, niin se tekee kyllä kohteestakin radioaktiivisen, vertaa ydinvoimalan reaktori.
Suomessa ei kai tällä hetkellä saa tuota neutronisädehoitoa missään,ensi vuonna vasta tulossa HUS:lle tuollainen laite. Hoidot annetaan Sveitsissä ja siellä ollaan koko hoitojakson ajan.
No niin, mutta onko se mummo kertonut mitä hoitoa saa? Jos saa muutakin hoitoa kuin paikallista sädehoitoa, jolla ei järjen mukaan ole vaikutusta kuin sen sätelyn ajan siihen mummoon. Se sätelyn lähdehän jää sairaalaan, ei mummo säteile sen jälkeen kuin ydinvoimalan polttoainesauvat.
Olen saanut itse sädehoitoa syöpään. Mulla on lapsia, joista nuorin oli hoitoa saadessani vuoden vanha. Kyllä ihan koko hoidon ajan asuttiin samassa taloudessa, mua ei eristetty esim. leikkimökkiin. Kuinka tyhmiä ihmiset voivat oikein olla? tää palsta aina hämmentää.
Tuskin antavat ap:lle mitään tietoja mummon hoidosta! Sittenhän kuka tahansa voisi saada tietoja puhelimessa vaikka kenen hoidoista ja sairauksista. Väittää vaan puhelimessa olevansa X:n tytär vaikka olisi kummin kaiman naapuri!
Säteilyä mummo ei levitä, eli ei rajoitusta. Mutta. Sytostaatit erittyvät hikeen ,kyyneliin, virtsaan jne eritteisiin n. Vuorokauden ajan tiputuksen loppumisen jälkeen.
Mutta esim raskaana oleva henkilökuntakin vaihtaa vaippoja sytostaattia saaneille, eli en kotioloissakaan rajoituksia pitäisi. Erikseen tosiaan sitten kuvantamisissa käytetyt varjoaineet, mutta niistä kerrotaan aina erikseen
Juu eli se on se kapseli mikä säteilee,sädehoidosta ei jää säteilyä.ap
Vierailija kirjoitti:
Tuskin antavat ap:lle mitään tietoja mummon hoidosta! Sittenhän kuka tahansa voisi saada tietoja puhelimessa vaikka kenen hoidoista ja sairauksista. Väittää vaan puhelimessa olevansa X:n tytär vaikka olisi kummin kaiman naapuri!
...kauheeta,kyllä ne kerto ..
Jätin soittopyynnön osastolle,ilmoitan teillekin kun tiedän...