Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sädehoitoa mummulle,saako olla lastenlasten kanssa?

Vierailija
26.09.2016 |

Mummu ei itse suostu sanomaan asiaan mitään.Onko teillä tietoa menettelystä vai soitanko tohtorille?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ei säteile hoidon jälkeen. Sädehoidossa "säteilee" vain siihen käytetty laite. Ehkä mummo ei halua/jaksa olla lastenlastensa kanssa syöpäkriisin keskellä?

Vierailija
2/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoinen sädehoito sädehoitolaitteella ei jätä mitään säteilevän kehoon. Muitakin hoitoja toki on, joissa potilaalle vaikka annetaan verenkiertoon radioaktiivista ainetta, joka sitten puolestaan säteilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä käytäntö on muuttunut,pari vuotta sitten säteilytetyltä kiellettiin lasten kanssa oleminen.

Vierailija
4/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooppeli sulle. Pinnasitko kaikki fyssan tunnit? Äkkiä foiliota ostamaan!

Vierailija
5/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajettiinkohan tässä takaa tuota, vai sitä että onko mummin vastustuskyky niin alhainen että lapsenlapset ovat iso riski?

Vierailija
6/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä käytäntö on muuttunut,pari vuotta sitten säteilytetyltä kiellettiin lasten kanssa oleminen.

Vittu mitä paskaa päästelet!

Vierailija
7/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa ole kyse ennemmin siitä, että mummon kannattaa vältellä infektioita, joita pikkulapset tartuttavat helposti.

Vierailija
8/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo ei säteile hoidon jälkeen. Sädehoidossa "säteilee" vain siihen käytetty laite. Ehkä mummo ei halua/jaksa olla lastenlastensa kanssa syöpäkriisin keskellä?

Annetaan siis ulkoisella laitteella rinnan alueelle.

Eikun ei suostu myöntämään vaikka olisikin kielletty koska ei halua olla ilman lapsenlapsia.

Ajattelin et jos mummulle asiasta sanottu mutta ei myönnä kun ei välttämättä ymmärrä säteilyn vakavuutta.

Vierailija
9/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai sinä? Meillä oli vastasyntynyt ja vaaria kiellettiin olemasta vauvan läheisyydessä säteilyhoito hoitojakson aikana. Tämä 8v sitten.

Vierailija
10/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa ole kyse ennemmin siitä, että mummon kannattaa vältellä infektioita, joita pikkulapset tartuttavat helposti.

Häh??

Henkäiskääpä leidit hiukan.

Mummu siis ei halua olla erosta mukuloista ja mietin et onko kertonut kaikki mitä hoidosta kerrottu...

Vierailija
11/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on kyllä kielletty jonkun muun kuin säteilytyksen vuoksi. Ehkä mummulla on ollut vaikka solumyrkkyjen takia alhainen vastustuskyky, tai muuta sairauteen liittyvää, että ei olla toivottu lasten vierailuja.

Vierailija
12/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai sinä? Meillä oli vastasyntynyt ja vaaria kiellettiin olemasta vauvan läheisyydessä säteilyhoito hoitojakson aikana. Tämä 8v sitten.

Sama,meillä sukulaista säteilytettiin pari vuotta sitten,eikä saanut tulla meille kylään hetkeen sen jälkeen.Säteily vaurioittaa 50 vuoden päästä.Ei vaarallista aikuisille,mutta lapsille.

Vierailija
13/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hoitoyksikköön, ehkä riippuu hoidoista.

Mä sain radioaktiivista jodia kilpirauhaseen ja piti välttää lapsia ja raskaana olevia n viikon. Saman ajan piti käyttää eristettyä vessaa töissä ja kotona ja pyyhkiä kädet paperipyyhkeeseen, jonka heittää heti eristettyyn roskikseen. Kun radioaktiivisuus jotenkin poistui virtsan tms mukanakin.

Ihme etten saanut sairaslomaa vaan piti mennä töihin jopa julkisilla. Vaikka altistus voi aikaansaada sikiövaurioita ihan alkuraskaudessakin jos olisi ollut mun lähellä. Potilasohjeen mukaan altistuksen pituuskin ratkaisee, mut matka oli jotain 30 min. aina kun bussiin tuli joku nuorehko nainen, niin pompin ylös penkiltä ja yritin väistellä, muut varmaan pitivät mua hulluna. Ja olen satavarma, ettei kukaan muu radioaktiivinen ole niin huomaavainen.

Kun olin itse raskaana ja jouduin menemään töihin sen ko sairaalan pysäkin ohi joka päivä, pelkäsin aina hulluna, että joku matkustaja on säteilevä, eikä välutä vaikka altistaa muita sille. En suunnilleen uskaltanut poistua kotoa ylimääräistä, kun tiesin miten paljon sellaisia ihmisiä on tuolla liikkeellä.

Mutta ehkä eri hoidot on erilaisia. Mä siis nielaisin radioaktiivisen kapselin, jonka sain hemmetin vuoratussa bunkkerissa ja jonka ojensi hampaisiin asti avaruussuojapukuinen hoitaja mulle pitkillä pihdeillä, kun ei saanut tulla lähemmäksi sitä pilleriä. Olin ihan että etf toiko mun sitten pitäisi syödä...

Vierailija
14/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säteilevä mummo :D Joo ehkä ei kuitenkaan. Ihan huoletta voi olla lasten kanssa. Paranemisia sinne!

Vierailija
15/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Joo ei mummu mitään säteile. Kuinka tyhmä sä oikein olet? Jos lapsenlapset tuo iloa mummun elämään, niin tottakai kannattaa olla yhteydenpidossa. Positiivisuus ja hyvä mieli ovat isoja apuja parantumisessa. En toki laittaisi lapsenvahdiksi, se voisi olla syöpäpotilaalle turhan rankka keissi.

Vierailija
16/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus täällä on hulluja ämmiä!!!

Joo kiitti,mää soitan sinne osastolle ja varmistan sieltä ettei mummu vaurioita mun lapsiani...

Vierailija
17/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooppeli sullekin! Siis jos saat säteilyttämällä kohteen säteileväksi!

Vierailija
18/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, on mahdollista että vaarisi sai toisentyyppistä hoitoa (säteileviä jyväsiä asennettuna eturauhaseen), jolloin hän kyllä säteili. Arvaus syövästä ja hoidosta koska miehillä ikä lisää eturauhassyövän todennäköisyyttä.

Vierailija
19/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummoa pommitetaan neutronisäteilyllä, niin se tekee kyllä kohteestakin radioaktiivisen, vertaa ydinvoimalan reaktori.

Vierailija
20/31 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan, liki kymmenen vuotta sitten, meillä oli samankaltainen tilanne. Olin raskaana ja anoppi kävi syöpähoutoja läpi. Muistan tilanteen, jossa anoppi sanoi etten voi tulla heille nyt käymään, koska sairaalasta oli sanottu että nyt pitää vältellä raskaana olevia ja lapsia. Sitä en muista, mikä hoito se oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä