10kk kieltäytyy soseista, mitä tehdä pakastimen sisällölle..?
..ja haluaa syödä vaan ns sormiruokaa,siinäkin nirsoilee. Pasta, riisi ja hedelmät uppoaa.
Pakastimessa on noin 10dl kasvisosetta (1dl annoksissa) ja 400g keitettyä & jauhettua kanaa sekä possua. koitin paistaa niistä lettuja, ei kelvannut. Miten hyödyntäisin pakastimen antimet?
Kommentit (12)
Odota kuukausi, kyllä ne sitten taas uppoaa. Lopulta voit käyttää ne shephard pie-tyyppisiin aikuisten ruokiin.
Soseet puuroon, viiliin, jugurttiin, rahkaan, smoothieen, pirtelöön?
Kanat ja possut keittoon tai tomaattikastikkeeseen?
Syö itse. Hitto, että on avutonta!! Ei tiedä mihin ruokaa laittaa :(
Jos on koira taloudessa, niin anna sille.
Älä anna koiralle, vaikka täällä osa sellaista ehdottaakin. Koira ei ole jätemylly eikä sen ruokavalioon kuulu mikä sattuu.
Litra kasvissosetta ei ole kummoinen menetys, parin euron luokkaa. Tai mikset syö itse? Pyöräytät vaikka keiton tai uppopaistat ne letut.
Kasviksista sosekeitto tai sämpylätaikinaan? Lihasooseista en tiedä, ovat yököttäviä muutenkin.
Eikö vauva syö lainkaan lihaa? Kannattaa varmistaa, että raudansaanti yms. ovat kohdillaan.
Pistä leipätaikinaan kasvismössöt ja marjasysteemit maustamattoman jugurtin sekaan ja ääntä kohti.
Lihakasvispöperöt menee vaikka lihakeiton seassa pieninä määrinä.
Hyviä vinkkejä olet saanut, nuo voit piiloittaa lähes mihin tahansa keitto tai laatikkoruokaan. Itse alkaisin tarjoamaan lapselle samaa ruokaa mitä syötte, laittakaa aikuisille suola vasta pyödässä. Meillä tuon ikäinen kieltäytyi myös soseista, mutta tykkäsi muun muassa makaronilaatikosta kovasti. Itse kokeilisin myös keitettyjä vihanneksia (pakastetuista helppo laittaa pieniä määriä eri lajeja nopsaan), porkkana ja kukkakaali oli meillä herkkuja. Vaikka lapsi nirsoilee niin todennäköisesti saa silti tarpeekseen, kunhan ei juo tolkuttomia maitomääriä aina juuri ennen ruokaa.
Sekoita omiin ruokiisi. Maustat vain hyvin. Lasagneen, kasvissosekeitoiksi (lisäät kermaa ja mausteita).
Tai tarjoa muksulle pastan kastikkeena. Oletko kokeillut tarjota lapselle kylmänä? Yksi meidän lapsista söi perunansakin aina mieluiten kylmänä.