Koko ajan netissä? - Tutkijat löysivät yhteyden useisiin mielenterveysongelmiin
Verkkoriippuvuus voi johtaa muun muassa ahdistuneisuuteen, masennukseen ja impulsiivisuuteen.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee nykyään jopa fyysisesti huono olo tuossa alkuillasta, jos olen ollut netissä aamusta lähtien. Inhoan nettiä suunnattomasti, olen kuluttanut 15 hyvää elinvuotta lähes yksinomaan netissä. Nykyään tuntuu, että tässä ei ole mitään eroa siihen kuin jos makaisi jossain katuojassa pullo kädessä ja paskat housussa. Pakko vaan laittaa selain kiinni viimeistään kuudelta.
Tästä ei vaan meinaa päästä eroon, kun on niin helvetin ilmainen, monipuolinen ja loppumaton huume. Netin selailu kuulemma aktivoi samoja alueita aivoissa kuin kokaiini.
Tiedän tunteen, silmiin sattuu näytön tuijottaminen +10h ja käsikin on kipeä..
Heh, joo. Tarkoitin siis vähän samantyyppistä oloa mikä on oksennustaudissa.
No on taas potaskaa. Kaikkea sitä yritetäänkin medikalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee nykyään jopa fyysisesti huono olo tuossa alkuillasta, jos olen ollut netissä aamusta lähtien. Inhoan nettiä suunnattomasti, olen kuluttanut 15 hyvää elinvuotta lähes yksinomaan netissä. Nykyään tuntuu, että tässä ei ole mitään eroa siihen kuin jos makaisi jossain katuojassa pullo kädessä ja paskat housussa. Pakko vaan laittaa selain kiinni viimeistään kuudelta.
Tästä ei vaan meinaa päästä eroon, kun on niin helvetin ilmainen, monipuolinen ja loppumaton huume. Netin selailu kuulemma aktivoi samoja alueita aivoissa kuin kokaiini.
Siis joku toinenkin, joka on tuhlannut yhtä järkyttävän pitkän ajan elämästä netissä! Kunpa minäkin joskus jo onnistuisin sulkemaan koneen kuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku toinenkin, joka on tuhlannut yhtä järkyttävän pitkän ajan elämästä netissä! Kunpa minäkin joskus jo onnistuisin sulkemaan koneen kuudelta.
Ehkä sinullekin joskus koittaa se aika, että tulet pahoinvoivaksi netissä. Minulla auttoi se episodi, kun palveluntarjoajan vuoksi netti oli poikki yli viikon ja valehtelematta se paransi minut masennuksesta lähes kokonaan. Ihmettelin, että voiko tällaista oloa edes olla? Sen jälkeen on ollut vaikea palata nettiin entiseen tapaan. Tämän päivän kiintiö alkaa olla hiljalleen tässä taas täynnä.
Ainakin tätä palstaa lukiessa on helppo uskoa että netissä pyörivät kärsivät mt-ogelmista.