Ärsyttääkö muita hoikkia se että lihaville ihmisille..
..löytyy aina kokoja vaatekaupoista ja nettikaupoista mutta pienet koot ovat aina loppu!! Zalandolla esimerkiksi 36 kokoisen on turha edes kuvitella shoppailevansa, kun kokojen 34-38 kohdalla on aina se pirun "loppuunmyyty" teksti. :( Pitää ruveta lihottamaan niin saa taas ostaa uusia ja trendikkäitä vaatteita.
Kommentit (16)
Olen kokoa xl, 44/46 ja tuntuu, että vaaterekeissä on xs/s kokoja...
Minä löydän tosi hyvin vaatteita vaikka olen kokoa 34. Kaverini joka on kokoa 38 ei taas löydä.
Mun haluamissa vaatteissa aina jäljellä xs ja s. Kengissä on jäljellä 36 ja/tai 42.
Jep, kaikkein ideaaleinta olisi olla tosi pitkä ja "amatsoonimainen" kuitenkin hoikka nainen, sellainen että voisin käyttää M-L kokoja kuitenkaan olematta ylipainoinen. Minulla on muutama tällainen kaveri, ja he tekevät aina parhaat alelöydöt!
Mutta meitä on moneksi :) toisaalta monesti löytyy myös niitä xs-alevaatteita. Ja nettikirppiksiltä mielestäni pieniä kokoja on saatavilla parhaiten, siis ainakin jos myyjinä on nuoria ihmisiä.
Itse tilaan paljon vaatteita Zalandolta, eikä minulla ole kyseistä ongelmaa. Olen samaa kokoa kuin ap, mutta ehkä meillä on sitten erilainen vaatemaku.
Ärsyttää! Ja isommille tytöille löytyy useista kaupoista vielä se isompi mallistokin niiden normivaatteiden lisäksi.
Ei se 40 kokoinenkaan ole aina lihava.
Minua ärsyttää lähinnä ne julkisuuden laihdutusvalmentajat jotka ovat itse kemiaan turvautuneet ulkonäköpaineiden takia ja esiintyvät niin luonnollisina ja positiivisina.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää! Ja isommille tytöille löytyy useista kaupoista vielä se isompi mallistokin niiden normivaatteiden lisäksi.
Isojen mallisto on jostain syystä aina suunniteltu keskimittaisille/lyhyille. Ainakin mulla jää lahkeet ja hihat tosi lyhyiksi, jos muuten on sopivan kokoiset vaatteet.
Kokeilin tässä yks päivä cubuksessa takkia koossa xl. Oli hyvän kokoinen muuten, mutta hihat jäivät auttamatta liian lyhyiksi. Lievästi sanottuna harmitti.
T. Kommentin 2 lähettäjä
Kieltämättä vähän pänni kun yritin alesta katsella äitiysvaatteita (Zalando) ja kaikki jäljellä olevat oli tyyliin kokoa 46, saa olla aika iso mamma tuolla koolla :O Tyydyin sitten ostamaan tavallisia alevaatteita L kokoa.
Lihavat ja laihat etsivät erilaisia vaatteita. Kaikki mustat , kivasti leikatut (esim peittää mahan) vaatteet ovat aina isoissa koossa loppu;, xs:t ja s:t vaan jäljellä. Siksi itselläni sellainen olo, että aina vaan pienet koot jäljellä. Sitten on vaatteita joista näkee heti, että toi vaan korostaa läskejä ja yllättäen siinä on kaikki isot koot jäljellä.
S-koko on aina loppu. xs ja L ylöspäin löytyy. Eli ne suosituimmat on loppu. Varmaan myös siksi, että osa XL-kokoisista ostaa ämmää ja ässää.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis isoille ei se normimallisto mee, joten lopputulos on suppeampi mallisto.
Niin ja ne isojen vaatteet on aina rumempia kuin normivaatteet, vain mustaa, ruskeaa ja sinistä, vähän valkoista, kaikki kivat värikkäät vaatteet on vain pienille. Varsinkaan romanttisia vaatteita on läskin ja pitkän turha etsiä, lihavan täytyy pukeutua neutraalisti ja järkevästi ankeisiin väreihin.
En ole zalandolla käynyt katsomassa, mutta epäilen että ei siellä mulle olisi mitään kivaa vaatetta kun koko on 52/54, housuissa jopa 56.
Nyyh.