Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kouluterkkari tekee, kun painoni on laskenut? T. Tyttö 16v.

Vierailija
25.09.2016 |

Viime vuoden tarkastuksessa painoin tasan 50 kg, joka pituiselleni oli kuulemma vielä ok paino (oli kait muutaman kilon päässä alipainosta?). Nyt kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja tulos yllätti: painoin 45,2 kg. Olen lisännyt juoksuharjoittelua, mutta syönyt myös ihan reilusti. En siis todellakaan ole pudottanut tahallani painoa. Kertooko terkkari asiasta vanhemmille vasten tahtoani, jos olen itse myönteinen painon nostamisen suhteen (jos hän sen kokee tarpeelliseksi)? Tiedän että äitini huolestuisi aivan liikaa ja kyttäisi koko ajan sekä kieltäisi urheilun. Tätä en halua, koska kyllähän painoa on mahdollista nostaa runsasenergisillä ravitsemusohjeilla vaikka urheilee. Äidillä on itsellään nuoruudesta syömishäiriötaustaa, joten hänen reaktionsa pelottaa, vaikka syömishäiriöstä ei minun kohdallani ole kyse.

Kiitos avusta!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celine kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää Sössö, että jakelet täällä alaikäisille virheellisiä ja epäterveellisiä neuvoja, kun itsekin oot mitoillas merkittävän alipainoinen.

Teidön anatama tieto on virheellistö! KSqnnustatte normaalipainoisgs lihomaan, missä vituss on järki?!?#?! Aivan, EI MISSÄÄN. Olen mitoistani normaali toisin kuin sinä

Tytön bmi on reilu 16, eli merkittävästi alipainoinen. Anoreksia on todellakin sumentanut sun pään, jos väität merkittävästi alipainoista normaalipainoiseksi.

Vierailija
22/27 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celine kirjoitti:

AjebdiH kirjoitti:

Celine kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää Sössö, että jakelet täällä alaikäisille virheellisiä ja epäterveellisiä neuvoja, kun itsekin oot mitoillas merkittävän alipainoinen.

Teidön anatama tieto on virheellistö! KSqnnustatte normaalipainoisgs lihomaan, missä vituss on järki?!?#?! Aivan, EI MISSÄÄN. Olen mitoistani normaali toisin kuin sinä

Tytön bmi on reilu 16, eli merkittävästi alipainoinen. Anoreksia on todellakin sumentanut sun pään, jos väität merkittävästi alipainoista normaalipainoiseksi.

16.33 to br exact. Se in nirnaalia aasialaisten mielestö ja pitäisi olka sitö länsimaalaisren miellestä! Sinun mökemys on sumentunut läskihuuruissa. Anoreksia ei olr tehnyt minulle MITÄÄN

Muuta kuin rintakipuja, väsymystä, raajojen puutumista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/27 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Sinuna lopettaisin vaa'an kyttäämisen ja turhan stressaamisen NYT! Syö monipuolisesti ja terveellisesti 👍 Herkuttele myös välillä ihan hyvällä omatunnolla! Olet tällähetkellä liian hoikka omaan pituuteesi nähden. Voin kertoa ettei pojatkaan tykkää liian luisevista tytöistä.. pitää olla vähän läskiä luiden ympärillä ;) Älä ole niinkuin äitisi ja tee syömisestä/painostasi ongelmaa itsellesi.. Onko äitisi syömishäiriö jotenkin näkynyt lapsuudessasi tai nuoruudessasi? Ihannoiko hän vielä laihuutta tms? Anoreksia on yleensä sairaus joka elää pinnan alla loppuelämän.. Äitisin on varmastikkin jo terve mutta ethän halua huolestuttaa häntä ja tuoda vanhoja tunteita pintaan?? Syö enemmän ja liiku normaalisti.. Laihuus ei ole enään muodissa.

Vierailija
24/27 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celine kirjoitti:

AjebdiH kirjoitti:

Celine kirjoitti:

AjebdiH kirjoitti:

Celine kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16.33 to br exact. Se in nirnaalia aasialaisten mielestö ja pitäisi olka sitö länsimaalaisren miellestä! Sinun mökemys on sumentunut läskihuuruissa. Anoreksia ei olr tehnyt minulle MITÄÄN

Ei.ole diagnoosia jotren et voi sanoa sen tehneen mitöän. Tyoerät valinnat.jotka.voi aina muuttaa t on tenyt tuon. Raajsat ei ole puunut enöä niin paöjon mitö.muutamam viikko sitten.

Ei kai sulla diagnoosia oo, kun et suostu menemään lääkäriin vaan mieluummin tapat itsesi hitaasti.

Vierailija
25/27 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celine kirjoitti:

AjebdiH kirjoitti:

Celine kirjoitti:

AjebdiH kirjoitti:

Celine kirjoitti:

AjebdiH kirjoitti:

Celine kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.ole diagnoosia jotren et voi sanoa sen tehneen mitöän. Tyoerät valinnat.jotka.voi aina muuttaa t on tenyt tuon. Raajsat ei ole puunut enöä niin paöjon mitö.muutamam viikko sitten.

Ei kai sulla diagnoosia oo, kun et suostu menemään lääkäriin vaan mieluummin tapat itsesi hitaasti.

No ern tietenköän mene!!!!! Miksi menisun ja kuluttaisin resursseja turhsaan?!?#?#?!?! Aivan, en miksikään!!!!!

Saisit apua sairauteesi. Se ei ole resurssien tuhlaamista. Sairaudentunnottomuus on yksi anoreksian oire.

Vierailija
26/27 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesti vastanneille! :)

Ap

Vierailija
27/27 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot saada painoa ja samalla treenata, niin tarviit apua sekä syömiseen että treenaamiseen. Jos et jo nyt polta lihaksia treenissä, niin kohta poltat ja sen jälkeen on sitte pitkä ja kivinen matka toipua siitä kunnosta. Eli terkalle, juttelet syömisestä, tarvittavasta kalorimäärästä ja sitte opettelet punnitsemaan ruuat, jotta opit hahmottamaan paljonko niitä kaloreita tulee. Voin kokemuksesta sanoa, että terveellistä ruokaa saa mättää aika paljon, ennen kuin kalorit on lähimainkaan täynnä peruskulutukseen, saati treenikulutukseen. Pari kk punnitsin itse, nyt jo hahmottaa ja tietää, mitä perusruuissa on, mutta työlästä silti pistellä treenipäivänä lähes 3000kcal napaa kohden (fyysinen työ ja kestävyysurheilu, painoa pitäs saada useampi kilo, tosin eipä enää ole tippunut).