Onko naiset todellakin niin pinnallisia, että muuten hyvä mies ei kelpaa, jos tällä ei ole autoa/ajokorttia?
Tasan 200:lle nettideittipalvelu Eliittikumppanin jäsenelle verkossa tehdyn kyselyn mukaan vastanneista naisista peräti 86 prosenttia katsoo, että miehellä pitäisi olla auto.
Kommentit (36)
Tarvitsen autoa työssäni, ja pidän ajokorttia itsestäänselvyytenä. Taidan tuntea vain yhden miehen jolla ei ole autoa, muusikko. Kortti yaitaa tälläkin olla.
Aika hankalaa olisi elää yhden kortin tai yhden auton varassa.
Ajokortti ja ajotaito olisivat minulle ehdoton edellytys.
Kummallista muuten, että Helsingissä/pääkaupunkiseudulla asuvat usein selittävät, ettei siellä tarvitse autoa tai ajokorttia. Aivan kuin he koko elämänsä pysyisivät kehä kolmosen sisällä? Taitaa oikea syy olla se, ettei ole varaa.
Tuttavapiirissä on perhe jossa vaimolla on kortti ja auto, miehellä ei korttia ollenkaan. Vaikuttaa asuinpaikan valintaan ja vaikeuttaa lasten hoitopaikkaan viemistä, vaimo käy toisella paikkakunnalla 80 km päässä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista muuten, että Helsingissä/pääkaupunkiseudulla asuvat usein selittävät, ettei siellä tarvitse autoa tai ajokorttia. Aivan kuin he koko elämänsä pysyisivät kehä kolmosen sisällä? Taitaa oikea syy olla se, ettei ole varaa.
No jos pääsee julkisilla työpaikkaan, harrastuksiin, kotiin ja kauppaan, niin mihin sitä korttia tarvitsisi? Junalla ja busseilla pääsee myös kehä kolmosen ulkopuolelle sukuloimaan.
Autoa ei välttämättä päivittäin tarvitse, jos asuu hyvien kulkuyhteyksien päässä, mutta lomaillessa ja matkaillessa kortti kyllä on ehdoton, jotta pystyy auton vuokraamaan. Aika suppea elämä on, jos ei koskaan pääsisi julkisten kulkuneuvojen ulottumattomiin, en kyllä katselisi sellaista miestä.
Minulla on ajokortti mutta miehellä ei terveydellisistä syistä ole korttia, ei ole ollut eikä tule. Tällä hetkellä meillä ei ole autoa mutta aina, kun auto on ollut niin se on ollut miehen omistuksessa.
Yksi eksä, ei korttia ja ei ole nykyselläkään. Ihan sama vaikka joskus olisi kätevä, mutta oikeastaan olen tyytyväinen.
Yhteinen tili ja oltais ihan kusessa jos olisi automenot muun päälle. Tärkeintä minulle on se, että hän on valmis sen jossain vaiheessa ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä höpäät? Ei me miehen kanssa tarvita autoa yhtään mihinkään vaikka varaa olisi.
Sinne kehä kolmosen ulkopuolelle pääsee junalla ja bussilla.
Äitini kanssa vielä teininä asuessa oltais kerran vuodessa ehkä telttareissulle tarvittu autoa, mutta hyvin meni nekin joka kesäset reissut ilman.
Vierailija kirjoitti:
Autoa ei välttämättä päivittäin tarvitse, jos asuu hyvien kulkuyhteyksien päässä, mutta lomaillessa ja matkaillessa kortti kyllä on ehdoton, jotta pystyy auton vuokraamaan. Aika suppea elämä on, jos ei koskaan pääsisi julkisten kulkuneuvojen ulottumattomiin, en kyllä katselisi sellaista miestä.
Öh? Mikä estää miestä hankkimasta korttia? Tai sinua ajamasta niitä vuokra-autoja?
Plussaa, jos miehellä ei ole korttia eikä autoa. Meillä ei mieheni (ikää n. 30 v) kanssa ole kummallakaan korttia, kun ollaan molemmat kasvettu Helsingin kantakaupungissa, ja asutaan keskustassa edelleen. Vuositulot on yhteensä n. 120 000 e, eli jonkinlainen kosla varmasti saataisiin (ainakin myymällä maantiefillarit, hah), mutta ei kiinnosta eikä tarvita. Ajan kortin, jos tulee vastustamaton himo muuttaa jonnekin perämetsään tai vaihtaa ammattia rekkakuskiksi.
Sori vaan naiset että mulla on epilepsia ja paha valoherkkyys eikä siksi oikein pysty korttia ajamaan. Tuskinpa ajaisin muutenkaan ellei aivan välttämätöntä, on niin kallistakin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut Helsinki-Vantaan lentoasemasta? Mukava paikka josta voi menna moniin ulkomaan kohteisiin, ja viela useampiin kun vaihdetaan konetta keski-Euroopassa. Ei sinne koneeseen autoa saisi mukaan kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh? Mikä estää miestä hankkimasta korttia? Tai sinua ajamasta niitä vuokra-autoja?
Tätä minäkin ihmettlin. Meillä ei miehellä ole korttia, mutta se meitä estä mitenkään matkailemasta. Silloin kun autoa tarvitaan, kyllä minäkin sen auton osaan vuokrata ja ajaa. Olisihan se joskus kiva, kun toinenkin voisi vuorotella kuskina, mutta käytännössä tuo on niin pieni asia, ettei sillä ollut mitään merkitystä parinvalinnassa. Siinä painaa aika paljon isommat asiat kuin joka kolmas vuosi tehtävä autoloma.
Autottomuus on mulle jopa plussaa, koska elän itsekin vapaaehtoisesti autotonta elämää. Silti ajokortti olisi erittäin suotava.
Esim. lomamatkoilla ja muuttaessa tulee välillä tarve vuokrata autoa jolloin ajotaidosta on hyötyä. Pystyn kyllä tietenkin itsekin hoitamaan vuokraamiset ja ajamiset (ja niin teenkin usein), mutta turvallisempaa ja mukavampaa aina on, jos matkassa on vähintään kaksi kuskiksi kelpaavaa henkilöä. Erityisesti lomamatkoilla, joissa ajetaan ehkä pidempiäkin matkoja vieraassa ympäristössä.
Ei ajokortiton mies mulle mikään ehdoton turn-off olisi, mutta ainakin roadtrip tyyppiset lomailut (haaveena mm. route 66) hoitaisin siinä vaiheessa ajokortillisten kavereiden kanssa ja miehen pitäisi pystyä hyväksymään tämä.
Ei tarvitse olla autoa mitta kyllä se ajokortti tulee olla. Exällä ei ollut ja kyllä vitutti. Esim. Helsinkiin meiltä n. 800km eikä puhettakaan että jaksaisin yksin ajaa koko matkan. Mies olisi vieläpä halunnut lähteä roadtripille Eurooppaan..ilmeisesti joko mun olisi pitänyt ajaa tai antaa hänen ajaa ilman korttia.