Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut väittävät tuntevansa vauvan liikkeet jo viikoilla 10-13.... Naurattaa kovasti tällaiset luulot.

Vierailija
06.03.2006 |

Mutta antaa toisten luulla, jos siitä hyvä mieli tulee....

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunsin potkut esikoisella myös viikolla 15. Eteenpäin kallistunut kohtu ja istukka takana. Mieheni tunsi viikolla 17.

Itsekin epäilin ekalla kerralla kun huomasin, mutta vauva se oli, kun samaiset liikkeet vaan jatkuivat ja toistuivat monta kertaa. Ja kun viikkoja kului niin ei ne " tuntemukset" mohinkään muuttuneet. Tulivat vaan voimakkaammiksi kun vauva kasvoi.

Vierailija
2/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunsin kuopuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan justiin sama mitä ap sönköttää.

Vierailija
4/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin ole edes vielä raskaana. Esikoisen jälkeen tiedän miltä " potkut" tuntuu ja pari kertaa olen tuntenut samanlaisia hipaisuja ja muljahduksia kuin raskaana ollessa. = Kaasujen liikehdintää.

Vierailija
5/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeet. Esikoisesta vasta viikolla 16, mutta kuopuksesta siis viikolla 13. Ei ollut ilmaa tms. suolen murinaa, ihan erilaista tuntemusta!

Vierailija
6/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ovat herkempiä tuntemaan liikkeitä kuin jotkut. Esikoisesta tunsin liikkeet rv 15

Tästä toisesta rv 12 alkoi ensimmäiset vauvan hipaisut tuntua. rv 14 neuvolassa kun kuunneltiin doplerilla sydänääniä tunsin th potkun samaan aikaan päällepäin kun potkaisu " kuului" doplerista.

Vierailija
7/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin minä tusin kuopukselta, esikoiselta viikoilta 15. Toiset vain tuntevat ruumiissaan kaiken todella hyvin. Ja voin kertoa, että tämä on kutakuinkin ainoita myönteisessä mielessä tunemuksia ; )

Joten naura pois ja ota selvää asioista! : ))))

Vierailija
8/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolisto kupluttaa ja kohdussa verenvirtaus kasvaa...

Siinä ne " liikkeet" .

Vierailija
9/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis heti kun hedelmöitys oli tapahtunut.

Että kyllä se mahdollista on !!!!!

Vierailija
10/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoisen ultrassa viikolla 17 kätilö melkein pomppas kattoon kun liikkeet näkyi vatsan peitteen läpi (olin tosi laiha) ja tyhmänä vielä kysyi tunnenko liikkeet?! Sanoin tunteneeni jo monta viikkoa, sanoi etät usko sen!

T. 10-vuotiaan jalkapalloilijan äiti

Vierailija
11/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaahan se on, varmaankin, kun se suoli siellä putputtelee...

Vierailija
12/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on mahdollista tuntea vaan ne omat tuntemukset.

Aivan turha keskustella tälläisestä.

Vierailija
13/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko tarkemmin?

Mahtoi olla kivulias synnytys sulla? =DDD

Vierailija:

Vierailija
14/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon potkuja ne oli eikä mitään pulputtamista. Kyllä sen nyt hyvä ihminen erottaa suoliston toiminnasta kun toinen vehkaa ja potkii. Ei se samalta tunnu kuin se nykiminen mitä joskus lihakset tekee tai ilmavaivat. Nyt odotan kolmatta rv 21 menossa ja en tunne mitään vaikka vauva potkii vatsassa.

Vierailija
15/20 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

:D :D Ihana juttu!!! Potkiko kovasti?

Vierailija
16/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen sikiön, joka POTKII 11viikon ikäisenä...

Kyllä ne jotku mammat on sitten NIIN raskaana että!!! Luulevat tuntevansa jo liikkeet rv13... Huh, huh! ;D

Ja aika hyvin muuten, jos näkyy jo liikkeetkin päälle, kun kohtu on n.appelsiinin kokoinen! ;D Aikamoinen futaaja! ;P

Käyttäkää nyt järkeä; jos kohtu on appelsiinin kokoinen, ja sen " kuoret" ovat yli 1cm paksut, ja sen päällä vatsanpeitteet jne. (vaikka olisikin ihan superlaiha) ja sikiö n.10cm pitkä, jolloin jalat vasta n.3cm pitkät ja hyvin haurasrakenteinen, niin mitenköhän nämä " potkut" voivat näkyä päälle päin...!!! ;P

Ihan parhaita tarinoita näillä mammoilla!!!

Vierailija
17/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosin en ole edes raskaana! ;P

Eli kyllä tuo suolisto kuplii ihan saman tuntuisesti, kuin silloinkin kun siellä mahassa ihan oikeasti se vauva potki joskus rv25 -->

Vierailija
18/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihakset vissiin sen verran löystyneet, että ihan päälle päinkin näkyy niitä potkuja. Ja siis en ole raskaana:-)

Vierailija
19/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä niin päin, että ensimmäisestä tunsin aiemmin kuin tästä viimeisestä. Olen pienikokoinen, ja kohtuni myös supistelee herkästi... ekassa raskaudessa supisteli (kivuttomasti) viikolta 12 lähtien. Vauvan ensimmäiset liikkeet alkoivat tuntua samoihin aikoihin. Mieheni tunsi vauvan liikkeet vatsan päälle tuolloin viikolla 14.

Niin se on helppo yleistää, että eihän muut voi kun en minäkään. Silti itse en ihmettele, etteivät kaikki niitä liikkeitä tunne aikaisin.

Vierailija
20/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tunsin vauvojen liikkeet aikaisin, mutta mua on alkanut epäilyttämään, että olivatko sittenkään vauvojen liikkeitä. Kuopuksen liikkeet tunsin siinä 13 vko:lla. Ennen ensimmäistä raskautta en tuntenut mitään möyrinöitä mahassani, joten totta kai automaattisesti pidin myllerryksiä liikkeinä.

Mutta se vain epäilyttää, että mikähän suolistoalien siellä mun mahassa nykyään asustelee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän